Körkort 2005

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Ort
Skane
Hoj
SV650S K3 "SE"
Ljunghusen skrev:
Ja det tycker jag helt klart. En polare satt nyligen på körskola i åtskildiga timmar på deras datorprogram och fick 42/65 på provet.
Precis som jag gjorde och jag bommade med, jävla skitprov som har!
essade deras prov gång på gång men inte fan hjälpte det när det riktiga gjordes....

Har förresten uppkörning 9/9 .. och god help me om jag inte klarar det då. Dä säljer jag hojen och går i ide med björnarna....
 

iceaway

Forgotten Hopes
Gick med
17 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha XT660R -07
marst060 skrev:
Kör upp i morgon... Så nervös att jag snart är medvetslös! Längtar så sjukt tills det bara är över, skitsamma hur det går bara jag får det gjort!

Återkommer med rapport.

Vart kör man upp nånstans här i stan?
 

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Ljunghusen skrev:
Ok hjälp, fick just en ny uppkörningstid.. om 9 dagar, och jag ska ta premiärturen på nya hojen idag :skrämd

Det ska inte vara några problem! Jag gick från att det senaste jag kört på två hjul var en DT50 för 10 år sedan till körkort på under en vecka. Håll nerverna i styr och ta det lugnt så ska du se att du har lappen i handen. Lycka till!
:tummenupp

Kom ihåg att uppkörningen är mycket svårare i tanken än vad den egentligen är i verkligheten. Jag var toknervös innan jag skulle köra upp och trots att jag körde som en kratta pga nervositeten gick det vägen. Inspektörerna tolererar en hel del misstag så länge helheten ser bra ut.
 

Juice

Only Joos
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Z750 -04
CeltaniC skrev:
Precis som jag gjorde och jag bommade med, jävla skitprov som har!
essade deras prov gång på gång men inte fan hjälpte det när det riktiga gjordes....

Har förresten uppkörning 9/9 .. och god help me om jag inte klarar det då. Dä säljer jag hojen och går i ide med björnarna....

Ah jag kör också upp den 9/9! skulle kört upp i måndags igentligen med det blev framskjutet... Jag måste också klara det då!
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Mr Mac skrev:
Det ska inte vara några problem! Jag gick från att det senaste jag kört på två hjul var en DT50 för 10 år sedan till körkort på under en vecka. Håll nerverna i styr och ta det lugnt så ska du se att du har lappen i handen. Lycka till!
:tummenupp

Kom ihåg att uppkörningen är mycket svårare i tanken än vad den egentligen är i verkligheten. Jag var toknervös innan jag skulle köra upp och trots att jag körde som en kratta pga nervositeten gick det vägen. Inspektörerna tolererar en hel del misstag så länge helheten ser bra ut.


Japp det ska nog gå bra :) Körde upp för A1 i aprill så jag kan ju banorna och så.. Är bara öva med nya knarren =)

Ruskigt rolig att köra va den iaf!
 

somebody

somebody
Gick med
24 May 2005
Ort
Örebrotrakten
Hoj
Honda Hornet 600 -05
Tigerman skrev:
Tackar för bra svar...Så allså Boken är det bästa matrealet för att plugga så änkelt som möjligt..?? Vill ju hälst sitta vid datan o syudy,,, :rolleyes: ..Görna mera förslag...

Jag hade 2 cd skivor, en för A och en för B.
Satt och malde alla frågor flera gånger per dag.
Dom jag svarade fel på noterade jag på ett papper och då med rätt svar så klart.

Skrev även upp stödpunkter på papper via datorn jag hämtade fr boken.
Jag har svårt för att läsa en bok rakt upp och ner.
Jag vill gärna sitta och stryka under det viktigaste, minska ner texten osv.
Och då skriva punkter som jag skrev innan.

Sedan malde jag på mina papper, bockade för punkterna när jag kände att jag kunde dem.

Kuggade mej en gång, och direkt när jag kom ut till bilen när jag skulle åka hem så skrev jag ner dem frågor jag haft fel på för att sedan kolla rätt svar när jag kom hem.
När du skriver upp så kan du se vilka fel du har, dock ej se dom rätt svaren.

Men alla har vi olika sätt att plugga på!
Dock så läste jag allt privat.

/marie
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
CeltaniC skrev:
Precis som jag gjorde och jag bommade med, jävla skitprov som har!
essade deras prov gång på gång men inte fan hjälpte det när det riktiga gjordes....

Har förresten uppkörning 9/9 .. och god help me om jag inte klarar det då. Dä säljer jag hojen och går i ide med björnarna....

Nae jag vet. Och allt som kommer på provet står INTE i boken, djävligt irriterande att det inte finns studiematerial som täcker rubbet :gnissla
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Ni som har kört upp nyligen nu,
hur är de om man på krypkörningen sätter i foten precis när man ska köra iväg innan man ens har kommit ut ur själva korridoren, hur hårda är dom?

Nu menar jag inte medan man är i själva konbanan utan innan.
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Stortryne skrev:
Håller faktiskt inte med dig. Man skall ju visa att man förstår, inte att man kan "spela memory".

till exempel: Gult blinkande ljus? Vilka ska lämnas företräde; dom från vänster? Samtliga? Stod ingenting om det i min bok.
Ja jag vet svaret, bara ett exempel
 

.luzt

Livsnjutare
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
Superduke 05
Alicia skrev:
Ni som har kört upp nyligen nu,
hur är de om man på krypkörningen sätter i foten precis när man ska köra iväg innan man ens har kommit ut ur själva korridoren, hur hårda är dom?

Nu menar jag inte medan man är i själva konbanan utan innan.
Jag satte ner foten i själva korridoren, fick köra vidare :tummenupp
 

Murra

Medlem
Gick med
22 Nov 2004
Ort
Vallentuna
Hoj
Suzuki GSX400fws 1984
Ljunghusen skrev:
till exempel: Gult blinkande ljus? Vilka ska lämnas företräde; dom från vänster? Samtliga? Stod ingenting om det i min bok.
Ja jag vet svaret, bara ett exempel

Om det blinkar gult så kollar du på skyltarna om det inte finns ngra skyltar så är det högerregeln som gäller.
 

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Ort
vimmerby
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
Denna fråga då?

Hur vet jag om jag får köra eller inte efter jag har ätit en viss medicin, hur kollar jag upp det?

A, På förpackningen
B, Innhehållsförteckningen
C, Baksidans innehållsbeskrivning

Då tog jag C, eftersom ja cisste att det brukar sitta en Röd triangel på förpackningens baksida.. Men denna fråga fanns inte i boken! Stod bara att de brukar varnas me röd triangel....
 

Twinex

Medlem
Gick med
8 Jun 2005
Ort
Karlstad
Hoj
YZF-R6 - 03
Uppkörning!

Ja, idag hade man uppkörningen.
Vi var tre styckna som skulle köra upp.
Den första som skulle ge sig på manöverbanan fattade inte banan nån av gångerna han testade så han kuggades ganska fort...:(
Den andra fick göra om nåra saker men klarade av den delen, ute i trafiken vet ja inte hur de gick för henne? Hoppas hon klarade det!

För min del klarade ja allting på manövergrejset "klockrent" :) men ute i trafiken bommade ja på några saker :confused:
Ringa å boka ny tid imorn och öva lite mera så fixar man nog de :tummenupp
 

JiMpA

Söör på bara!
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
KTM 525 EXC-07 Motard
Twinex skrev:
Ja, idag hade man uppkörningen.
Vi var tre styckna som skulle köra upp.
Den första som skulle ge sig på manöverbanan fattade inte banan nån av gångerna han testade så han kuggades ganska fort...:(
Den andra fick göra om nåra saker men klarade av den delen, ute i trafiken vet ja inte hur de gick för henne? Hoppas hon klarade det!

För min del klarade ja allting på manövergrejset "klockrent" :) men ute i trafiken bommade ja på några saker :confused:
Ringa å boka ny tid imorn och öva lite mera så fixar man nog de :tummenupp


trist :( va bommade du på?
 

Wacom

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2005
Ort
Bromma
Hoj
Freewind XF 650
Twinex skrev:
Var lite för snabb vid övergångställerna och missade en högerregel :huvet :kocko


kan du utveckla "SNABB", är det så att man måste bromsa in och visa beredskap trots att man ser att det inte finns någon i närheten av ö.g-stället.

//Wacom
 

Twinex

Medlem
Gick med
8 Jun 2005
Ort
Karlstad
Hoj
YZF-R6 - 03
Wacom skrev:
kan du utveckla "SNABB", är det så att man måste bromsa in och visa beredskap trots att man ser att det inte finns någon i närheten av ö.g-stället.

//Wacom

AA men ja gjrode de men inte tillräckligt mycket visst!
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top