ettan
Ny medlem
Ska med ta kk i år. Har kört 2 ggr med privat. Kul som fan är det.
Miss_Orchidee skrev:Jag har uppkörning den 25/4 DET ÄR SNART DET
knut-sporthoj skrev:vilka böcker ska man läsa. är det körboken och någon mera eller??
savage skrev:Helt jävla omöjligt att vända på lågfartskonbanan! Jag hamnade en bra bit utanför de 8m som verkar vara tillåtet. Och då har jag inte ens en sporthoj! (Sporttourer)
Fick en knäck i självförtroendet när jag testade.. Måste boka lektioner!!
Nej du har bara begränsningslinjen 4 meter från sista konen! På högfartsleden har du dock 8 meter.Anton_Ljunghusen skrev:Samma som jag då
Första konbanan tycker jag var väldigt enkelt, inga probs med min lillknarr
Edit: Har man 8m att vända på (bredden) i slutet av den första lågfartsbanan? Står det inget om här http://www20.vv.se/vvfs/htm/2004nr109.htm
DrZeus skrev:Bara jag som tycker att första lågfartsbanan är en apkonst utan dess like?
Ni som tyckt att den gått galant, hur mycket behöver ni styra ut för att klara den? På min feta sak behöver jag hålla fullt styrutslag genom hela saken för att ha någon som helst chans att klara den (dvs. fullt vänster, fullt höger, fullt vänster, osv.). Då har jag dessutom moddat banan lite så det är extra utrymme att svänga runt på i slutet.
Just nu känns det väldigt fjärran att kunna klara detta så pass pålitligt att man fixar uppkörningen.
kan nån typ dra den exakta säkerhetskontrollen med alla delar noga berättat, kan hela hojjen men hur vill dom ha den utförd??Extreem_ skrev:Ni som vill öva inför uppkörning, ta fram mallen för banorna och öva hemma! Ta några tomma drickaflaskor och fyll med lite vatten, funkar fint som koner...
Leta bara reda på en ledig parkering eller öppen plats, nyttigt och lära sig känna hojen. Föreskrifterna och banorna (med instruktioner) finns på följande länk: http://www20.vv.se/vvfs/htm/2004nr109.htm
Ett bra tips!
Lycka till..
/mvh Johan
Körkort 05 skrev:Lågfartsbana 1 är klart jobbigare än 2 an. Det svåra är sista svängen, det gäller att inte räta ut styret när man rundat sista konan utan fortsätta runt.
Men det är en vettig övning som jag kan förstå. Jag tänkte ta körkort förra året men sket i det när det drog ut på tiden.
Nya lågfartsbanan är en barnlek jämfört med den meningslösa garagevändningen.
Anton_Ljunghusen skrev:Ni som tycker låghastighetsbanan nr 1 är väldigt svår borde fundera på att låna en hoj av en polare.. ruskigt lätt med min lillknarr (125a) och den är knappast optimerad för det heller
DrZeus skrev:Jag håller inte med. Har provat garagevändningen och jag upplever den som enklare än denna bana. Iaf på min hoj. Men det är väl det som är riktigt med den nya uppkörningen. Vilken hoj man kör på har nu enorm betydelse.
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |