Körkort 2005

Gummianka

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Kawasaki z750
Arrgh

Jag har styvt 3 veckor kvar eller rättare sagt kör upp den 20 Maj. :död

Sitter mest och tuggar på naglarna och är hypernervös. Min körskolelärare är weird och mest tuggar om diverse småsaker och sedan är det det förbaskade högfartsprovet. :kocko Jag känner att jag fortfarande suger på det och det enda jag gör fel är igentligen att jag är försiktig på gasen. Ähh jag har ca 5 lektioner kvar tills det är dags och känner väl att hade jag inte varit så förbaskat nervös hade allt gått bra men nu tuggar jag faan fradga.

Någon som har några tips förutom att tugga valium.

:fatta!

Andy
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Cebeärr600 skrev:
Jag har styvt 3 veckor kvar eller rättare sagt kör upp den 20 Maj. :död

Sitter mest och tuggar på naglarna och är hypernervös. Min körskolelärare är weird och mest tuggar om diverse småsaker och sedan är det det förbaskade högfartsprovet. :kocko Jag känner att jag fortfarande suger på det och det enda jag gör fel är igentligen att jag är försiktig på gasen. Ähh jag har ca 5 lektioner kvar tills det är dags och känner väl att hade jag inte varit så förbaskat nervös hade allt gått bra men nu tuggar jag faan fradga.

Någon som har några tips förutom att tugga valium.

:fatta!

Andy

Dom verkar vara noga på att du håller bra tempo i banan.. Det är bara kasta hojen fram och tillbaka, lycka till.
Glöm inte att accelerera upp till minst 50km/h på tillbakavägen
 

Yadis

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2005
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha TDM 850
Veratio skrev:
Hej på er,

Jag är i MC-kortstagen och har inhandlat en 600 kubiks Yamaha av enklare sort. Jag ska öva själv och med en kamrat. Jag undrade hur jag kan gå till väga för att låna en MC för uppkörningen? Jag tänkte kolla körskolorna, men jag antar att de bara lånar ut cyklar till elever som gått där? Är lösningen en hyrd hoj eller att ta någon "sista-minuten"-lektion på någon körskola och därigenom kvalificera sig för att få låna deras hoj?

Ring körskolan o förklara så berättar dom precis vad dom kräver för att få låna deras hoj. En del kräver nog nån lektion hos dom innan medans andra hyr ut den oavsett lektion eller ej. Dock måste du nog vara ute någorlunda i tid, så inte hojjen hinner bokas upp.

Lycka till!
 

Yadis

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2005
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha TDM 850
Cebeärr600 skrev:
Jag har styvt 3 veckor kvar eller rättare sagt kör upp den 20 Maj. :död

Sitter mest och tuggar på naglarna och är hypernervös. Min körskolelärare är weird och mest tuggar om diverse småsaker och sedan är det det förbaskade högfartsprovet. :kocko Jag känner att jag fortfarande suger på det och det enda jag gör fel är igentligen att jag är försiktig på gasen. Ähh jag har ca 5 lektioner kvar tills det är dags och känner väl att hade jag inte varit så förbaskat nervös hade allt gått bra men nu tuggar jag faan fradga.

Någon som har några tips förutom att tugga valium.

:fatta!

Andy

Jag var mer nervös för 3 veckor sen än nu(2 dar innan uppkörning) och anledningen är att jag tränat som faaaan och nu börjar känna att jag
faktiskt borde klara uppkörningen - det gör en lite lugnare att känna att
man behörskar alla moment en normal dag. Dock komemr jag väl att stå
o spy av nervositet när det väl är dags! :huvet
 

Lainol

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2004
Ort
Malmö
Hoj
KTM 640 Adventure
Panik! Gubben ja ska låna uppkörnings hoj av har bangat fan åsså.

Någon skåning som har en 700cc hoj att låna.....Hmm, som om det skulle hända.
 

2slow2old

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2004
Ort
luleå
Hoj
cbr 1100 xx
Äntligen

Japp då har man klarat kortet! Synd bara att det snöar och är 0 gradigt :( Sitter dock och njuter ändå!
 

ma-jkpg

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2005
Ort
I Jönköping
Hoj
Honda cbr 600f
Fimpax skrev:
Grattis till er som klarat kortet! Själv fick ja godkänt på teorin i morse :yoparty

Bara resten kvar då!

/M

Härligt!! :tummenupp
Hur många frågor är det? och hur många fel får man ha för att ändå bli godkänd? Jag ska skriva upp den 11/5... :gnissla
 

Ossman

Den förlorade brodern
Gick med
16 Aug 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Ducati Monster 796 -12
ma-jkpg skrev:
Härligt!! :tummenupp
Hur många frågor är det? och hur många fel får man ha för att ändå bli godkänd? Jag ska skriva upp den 11/5... :gnissla

65 frågor där du måste ha rätt på 52. Sen är det ett gäng "testfrågor" som inte räknas med. De är där för att vv ska se hur lämpliga de är att ha i framtida prov. Har för mig att det är 5 stycken men jag är inte säker.
 

Tellet

medlem, ja
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Halmstad
Hoj
cbr 600 -93 F2
öningsköööra

så ska man iväg och övningsköra om en timma :) hoppas de går bra nuu så man blir inskickad till uppkörning! annars gör jag det själv :tungan
 

Zita

Ny medlem
Gick med
16 Jan 2005
Ort
Västerås
Hoj
cbr 600f -97
Hi hi, klarade teorin för några dagar sedan. Går fortfarande omkring o tok flinar så fort jag täker på det! :)
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top