så lycklig.....
Hejsan allesammans!
Idag var den stora dagen för mig. dvs uppkörningen. Underbart väder och en underbar dag att få sin MC-lapp. Men när jag värmde upp på lågfartsbanan utan stopp, gick allt snett. 3 eller 4 gånger misslyckades jag och tänkte att nu kommer jag aldrig att klara det här... Hade ju övat 2h om dagen hela veckan med egna hojen och då gick det bra.
Vi var 3 stycken elever från min skola och en ensam stackare från en annan skola. Alla de andra var jätteduktiga på uppvärmningen... alla utom jag
Kontrollanten var en trevlig kvinna, som de båda manliga körskolelärarna ville både det ena och det andra med
anyway... Jag var först ut, skitnervös var jag, men lågfartsbanan utan stopp satt klockrent, liksom allt annat också. Underbart! En av killarna kuggade pga dåliga inbromsningar och körde fel sida om konen på högfarten. Men kontrollanten var bra, han fick ju mer än en chans... stackar´n.
Så nu har man MC-kort också. Fan vad underbart!
Det tråkiga är att min hoj gick inte genom besiktningen och ombesiktningen är på onsdag nästa vecka. Bara att vänta.... men midsommar är räddad iaf.
Lycka till ni som kämpar med er lapp!