somebody skrev:
Ojaaaa !!
Har du kort eller kämpar du?
/kör försiktigt
Kämpar....sista delen kvar. Teorin klarades igår.
somebody skrev:
Ojaaaa !!
Har du kort eller kämpar du?
/kör försiktigt
ChrillZ skrev:Nu är kortet äntligen klart! *pust* nu kan magsåret äntligen läka...
JKay skrev:Kämpar....sista delen kvar. Teorin klarades igår.
Speedmistress skrev:Hej allihopa!
Ni som har svårt med körkortet ge för all del inte upp! Själv började jag med absolut noll förkunskaper i april förra året! Efter hur många lektioner som helst på trafikskola (säkert 20 bara på krypkörning) en massa pengar och slit samt 3 kuggningar har jag idag klarat körkortet!!!!! Kan knappt fatta det ännu, det här var första gången jag klarade alla manöverproven och därmed första gången jag fick köra i trafiken. Körde upp på Barkarby.
Tackar tackar!Anton_Ljunghusen skrev:Grattis, va rädd om lappen
somebody skrev:Hur mkt körning har du kvar då?
Och hur tycker du allt känns?
När är det dax för uppkörning?
lycka till
/marie
Ni som har svårt med körkortet ge för all del inte upp! Själv började jag med absolut noll förkunskaper i april förra året! Efter hur många lektioner som helst på trafikskola (säkert 20 bara på krypkörning) en massa pengar och slit samt 3 kuggningar har jag idag klarat körkortet!!!!! Kan knappt fatta det ännu, det här var första gången jag klarade alla manöverproven och därmed första gången jag fick köra i trafiken. Körde upp på Barkarby.
JKay skrev:Njaa...har inte fått tid förrän 26 augusti på första lektionen. Men det går bra. Övar som bara den hemma på allt. Tror inte att jag behöver så många lektioner då jag har en handledare sm har fått vara med hos denna här skolan och utifrån hans bedömning så är det manöverbanorna som det behövs övas lite på. Annars verkar jag att ha fått bra betyg på min körning.
Det känns skitfint!
Uppkörning...hmm...ja. Det blir ju när trafikskolan anser att man är duglig nog. Men hoppas att ha hunnit slutföra kortet innan oktober slut.
Ride on!
Anton_Ljunghusen skrev:Kör upp som privatist när du känner dig redo istället!
Jag tog en körlektion veckan innan uppkörning, (efter 150 mil privat övningskörning) och visst ville han mjölka mig på mer pengar - även om allt satt som en smäck!
Kan knappt fatta det ännu, det här var första gången jag klarade alla manöverproven och därmed första gången jag fick köra i trafiken. Körde upp på Barkarby.
Du får gå ut så långt du vill åt sidorna.. gå ut långt innan sista konan så att du i princip kör tvärs över banan inför svängen.. då får du en lång resa innan slutlinjen kommer och kan ta ut likadant åt andra hållet, sen är det bara tillbakavägen kvar!Rossi 4 ever skrev:Andra frågan, om jag utläser skisserna från VV är den enda begränsningslinjen, i lågfartsdelen, 4 meters linjen bakom sista konen, och inte vid sidorna. Finns någon begränsning vid sidorna?
Klarar mig bra om jag tar ut svängen och "genar in" mot tredje konen, men fixar inte detta om det bara finns 4 meter till godo, vänster eller höger, om sista konen.
Största begränsningen brukar vara bredden på asfalten. Be din lärare att få prova på det ställe du skall köra upp, så får du lite känsla för hur där ser ut. Det kan ju luta lite och så åxå...Minimorran skrev:Du får gå ut så långt du vill åt sidorna.. gå ut långt innan sista konan så att du i princip kör tvärs över banan inför svängen.. då får du en lång resa innan slutlinjen kommer och kan ta ut likadant åt andra hållet, sen är det bara tillbakavägen kvar!
Rossi 4 ever skrev:Skall köra upp i Säve ( utanför Götet ), någon som vet hur banan ser ut där?
Tack för svaren, känns bra med alla som sitter med erfarenheterna av uppkörningen att dela med sig av dem. Lovar att berätta hur det går när det är dags, dvs den 29/8. ( Phuu vad nervös man blev bara av att skriva datumet... )
somebody skrev:Nu kör du väl upp i morn så du hinner väl inte läsa detta,,, eller ens träna.
Men i Örebro när man kör upp,, så är det ca 4 m brett fr mitten,, alltså ca 4 m på var sida.
Jag har tränat på gräsmattan, perfekt m lite motstånd.
4 m mellan konerna, 4 m fr sista konen till strecket och 4 m åt vardera håll har jag lagt upp.
Blir väl typ bredden på asfallten.
Men det beror väl på hur det ser ut.
Önskar dej Lycka till
/marie
JKay skrev:Ajaa...hur är det med tideräkningen??
29/8! Inte 29/7!
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |