Wacom skrev:Tackar för snabba svar!!!
Men kan du ge mig ungefärliga bromssträckor vid respektive hastighet?
Man vill ju ha en någorlunda måttstock så man vet när man övar!!!
//Wacom
Rikkard skrev:Och förresten, De står ju inte med radar precis, så 50 km/h betyder 45 km/h. 90=85, 70=65..
Wacom skrev:Hej!!!
Ååå... grattis alla ni som har tagit A-kortet!!!!
Jag har några funderingar på uppkörningen då jag tänkte köra upp som privatist!
Det talas ju en hel del om bromsprover i olika hastigheter men finns det någon begränsning om hur lång bromssträckan får vara vid resp. hastighet??
Eller tidsbegränsning när det gäller högfarts eller lågfartsprovet?????
Undanmanöverprovet hur funkar det??? är tanken att man ska nita på bromsen innan "hindret" för att styra undan och sen dra på igen för att köra igenom slalom konenrna???
Kör upp i Uppsala den 18/8 är det någon som vet vart man kör upp och om det finns något speciellt man bör tänka på just där???
Många tankar men jag hoppas få svar här???
Må gott!!
Wacom
rikard1979 skrev:jo, hastigheten är dom väl inte petnoga med, men dom har sett så många köra dom där banorna så att hastigheten kan dom läsa av ganska bra skulle jag tro...
En diff på 10km/h tror jag dom ser iallafall.. 5 e något svårare
Wacom skrev:Tackar för snabba svar!!!
Men kan du ge mig ungefärliga bromssträckor vid respektive hastighet?
Man vill ju ha en någorlunda måttstock så man vet när man övar!!!
//Wacom
Wacom skrev:Tackar för snabba svar!!!
Men kan du ge mig ungefärliga bromssträckor vid respektive hastighet?
Man vill ju ha en någorlunda måttstock så man vet när man övar!!!
//Wacom
rikard1979 skrev:se till o öva mkt på flygfältet...
på kvällstid samt helger kan du lätt ta dig in på tullinge flygplats... där finns alla banor uppställda
sen har du ju solvalla parkeringen också om du vill öva lite kryp t.ex.
Härligt!! ska åka dit i slutet av veckan och känna på "THE REAL STUFF"!!
Övade på krypkörning i sisådär tre timmar idag!! Med blåsor i kopplingshanden som följd!!!
Finns det några regler hur jämnt man måste krypa? alltså tanken är ju att man ska justera krypningen med koppling, dragläget, gas, broms och balans.
Vilket gör att.... om man kommer i lite obalans så kan man dra på med lite gas för att räta upp cykeln, följden blir en något ojömn krypning!!! Vad gäller??
Ytterilgare en fråga;
Finns det något bra ställe att hyra en MC för uppkörning!
Är det någon som gjort det?
Finns det fördel att hyra en BMW med ABS-bromsar??? ( bode vara svårt att kugga på bromsprovet iallafall)
Ni är bäst!!
Tacksam för svar!!
Må gott!
Wacom
Wacom skrev:Finns det några regler hur jämnt man måste krypa? alltså tanken är ju att man ska justera krypningen med koppling, dragläget, gas, broms och balans.
Vilket gör att.... om man kommer i lite obalans så kan man dra på med lite gas för att räta upp cykeln, följden blir en något ojömn krypning!!! Vad gäller??
Ytterilgare en fråga;
Finns det något bra ställe att hyra en MC för uppkörning!
Är det någon som gjort det?
Finns det fördel att hyra en BMW med ABS-bromsar??? ( bode vara svårt att kugga på bromsprovet iallafall)
Ni är bäst!!
Tacksam för svar!!
Må gott!
Wacom
rikard1979 skrev:Finns inga direkt regler, förutom att du ska köra riktigt sakta (min digitala visade 2-3km/h när jag övade ).
Fotbromsen ska du vara försiktig med att använda, tror inte dom gillar det... Lutar banan så kan det vara befogat, men annars går det bra utan om du har bra rytm
En räddning med gas+broms tror jag dom gillar, fast det blir ju inte snyggt ifall du gör det flera ggr
Wacom skrev:rikard1979 skrev:se till o öva mkt på flygfältet...
på kvällstid samt helger kan du lätt ta dig in på tullinge flygplats... där finns alla banor uppställda
sen har du ju solvalla parkeringen också om du vill öva lite kryp t.ex.
Härligt!! ska åka dit i slutet av veckan och känna på "THE REAL STUFF"!!
Övade på krypkörning i sisådär tre timmar idag!! Med blåsor i kopplingshanden som följd!!!
Finns det några regler hur jämnt man måste krypa? alltså tanken är ju att man ska justera krypningen med koppling, dragläget, gas, broms och balans.
Vilket gör att.... om man kommer i lite obalans så kan man dra på med lite gas för att räta upp cykeln, följden blir en något ojömn krypning!!! Vad gäller??
Ytterilgare en fråga;
Finns det något bra ställe att hyra en MC för uppkörning!
Är det någon som gjort det?
Finns det fördel att hyra en BMW med ABS-bromsar??? ( bode vara svårt att kugga på bromsprovet iallafall)
Ni är bäst!!
Tacksam för svar!!
Må gott!
Wacom
Mr_Nilsen skrev:Fixa lappen idag, sååååååååååå gött!
Tycker dock synd om stackarn som vurpa vid 90 bromsningen, va riktigt mycke vatten på banan.
Vi ses där ute!
Ogre skrev:jag har tänkt uppgradera mitt A1 till A begränsad. Tänkte köra upp på trafikskolans hoj. Har aldrig kört deras mellanklassare, hur många lektioner borde man ta på den hojan 1-2??
Anton_Ljunghusen skrev:Tills du är redo!
Tänkte själv uppgradera, köpte en cbr600 igår
Måste strypas bara, får se om man hinner köra upp i år!
Ogre skrev:ok. en cbr vilken årsmodell?
Mr_Nilsen skrev:Fixa lappen idag, sååååååååååå gött!
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |