Klarade mitt kort idag i Uppsala! Vi var fyra stycken varav två kuggade på manöverbanan, tyvärr. För egen del gick det galant, så nu har jag varit ute och kört så länge jag vågade utan att få skäll på jobbet om att jag varit borta för länge...
bergeistra skrev:Ta det lugnt bara o slappna av. Kör hellre för långsamt o försiktigt är fort o fel......
Mr Mac skrev:Så där ja! Äntligen sitter det ett stort fint A på körkortet. Istället blir det att spara så många slantar som möjligt och investera i en Hornet till våren.
Att hålla 45km/h i undanmanövern är ett snabbt sätt att kugga sig själv!Rikkard skrev:Och förresten, De står ju inte med radar precis, så 50 km/h betyder 45 km/h. 90=85, 70=65..
Hoppsan skrev:Att hålla 45km/h i undanmanövern är ett snabbt sätt att kugga sig själv!
Skillnaden är markant och här ska du visa inspektören att du kan hantera hojen i högre hastigheter. Får han inte det kvittot så är det tack och på återseende.
RocketQueen skrev:Så det är ok om man kör lite för långsamt?
Körde uppkörningsvägarna förra veckan och de gick kanon sen körde jag dagen efter i Sundbyberg (smågator) det gick mindre bra.
Har ju dock en del lektioner kvar.
Milla skrev:På te x motorväg så kuggar de dig om du inte kör i rätt hastighet, alltså 110 där det är 110 om det inte finns förmildrande omstädigheter som spöregn eller så.. Finns flera från min skola som blivit kuggade på det, men kör du på landsväg i skymda kurvor och dylikt så får man ju givetvis köra sakta, för där gäller det ju att kunna stanna snabbt om det behövs. Sen beror det ju på vart du ska köra upp, kör du upp i Barkarby behöver du inte köra småvägarna i Sumpan. Jag fick köra från McD i Barkarby mot Veddesta och Görvälns slott och nån liten grusväg mellan två landsvägar och tillbaka typ. Bara 50 och 70 vägar.
Lycka till!!
vx800 skrev:Kuggade i förrgår på att inspektören tyckte att jag höll lite för hög hastighet vid några skymda utfarter !!! Jag trodde jag skulle åka dit på att ev körde för långsamt, men icke !!!
Polaren som körde samma väg klarade sig trots att han körde hyfsat fort. Dock var det en annan insp.
Så nu är det bara o tracka Vv o fråga efter en ny tid.
Anton_Ljunghusen skrev:Ang hastighet på landsväg så kör bara efter huvudet! Är det skymda, snara kurvor med taskigt väglag ligger man ju givetvis inte i 70.. hoppas jag du inte gör när du har kortet heller
Milla skrev:På te x motorväg så kuggar de dig om du inte kör i rätt hastighet, alltså 110 där det är 110 om det inte finns förmildrande omstädigheter som spöregn eller så.. Finns flera från min skola som blivit kuggade på det, men kör du på landsväg i skymda kurvor och dylikt så får man ju givetvis köra sakta, för där gäller det ju att kunna stanna snabbt om det behövs. Sen beror det ju på vart du ska köra upp, kör du upp i Barkarby behöver du inte köra småvägarna i Sumpan. Jag fick köra från McD i Barkarby mot Veddesta och Görvälns slott och nån liten grusväg mellan två landsvägar och tillbaka typ. Bara 50 och 70 vägar.
Lycka till!!
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |