Vanish skrev:Det börjar närma sig uppkörning... bara ca 2 veckor kvar..jag har dock inte
gett upp hoppet att grejja det på min ninja!
Orkar inte kolla igenom tråden, så jag frågar ifall nån grejjat uppkörningen
med sin sporthoj??
Master_ skrev:Jag ska köra upp den 19 aug.. på min CBR900rr. HAr endel problem med manöverbanan vid vändningen.. inte helt lätt. ett par frågor till er som nydligen kört upp.
1. På höghastighetsbanan vid vändningen ska den gå sakta oxå eller är det bara att snurra runt inom markeringen?
2. På krypkörningen finns det någon tid som det minst ska ta eller är det upp till Gubben att bedömma?
Körde upp för ca 12 år sen och då var det andra bud som gällde... mycket lättare då. Vet sen då att de är kinkiga med att man ska kolla över axeln vid fil byte och sväng..
Vanish skrev:Det börjar närma sig uppkörning... bara ca 2 veckor kvar..jag har dock inte
gett upp hoppet att grejja det på min ninja!
Orkar inte kolla igenom tråden, så jag frågar ifall nån grejjat uppkörningen
med sin sporthoj??
Murra skrev:100 Mil då har du legat i ganska bra lr är det räknat med övningskörning?
Jag har snart avverkat 700 sedan april med min r6a och det blir ju bara skojigare för varje gång. =) Dock "lite" dyr i drift. Vill du köpa?
Master_ skrev:Jag ska köra upp den 19 aug.. på min CBR900rr. HAr endel problem med manöverbanan vid vändningen.. inte helt lätt. ett par frågor till er som nydligen kört upp.
1. På höghastighetsbanan vid vändningen ska den gå sakta oxå eller är det bara att snurra runt inom markeringen?
2. På krypkörningen finns det någon tid som det minst ska ta eller är det upp till Gubben att bedömma?
Körde upp för ca 12 år sen och då var det andra bud som gällde... mycket lättare då. Vet sen då att de är kinkiga med att man ska kolla över axeln vid fil byte och sväng..
Tom@s skrev:Hej!
2. På krypkörningen så fick jag lära mig att köra runt på kopplingen endast, dvs tomgången, men vid uppkörningen sa förrättaren att det var ok att ha lite gas då och då och även "dutta" med fotbromsen då och då.
CeltaniC skrev:Ja Jag klarade äntligen av provet! så nu är det dags för The "Big One" snart ....
Tom@s skrev:Hej!
2. På krypkörningen så fick jag lära mig att köra runt på kopplingen endast, dvs tomgången, men vid uppkörningen sa förrättaren att det var ok att ha lite gas då och då och även "dutta" med fotbromsen då och då.
Ponte skrev:Ska köra upp som privatist imorrn 08.15, men jag har ingen aning om jag tränat rätt på manöverproven, speciellt då krypkörningen. Jag undrar eftersom dom verkar vara så extremt lätta, iaf som jag har tränat (enligt ritningarna på vv.se).
Så jag tänka kolla på dom 3 filmerna som finns här, men tyvärr så fungerar inte länkarna till dem! Är det möjligtvis någon vänlig själ som råkar ha dom på dator och känner sig manad att skicka dom till mig? Antingen via email, msn eller icq?
Om det råkar vara så, kontakta mig gärna på msn, tpin@telia.com eller icq, 31893758
Sen tänkte jag på det här med att leda hojjen, måste man gå brevid och leda den, eller kan man sitta på och sparka sig fram?
Tacksam för hjälp
Anton_Ljunghusen skrev:De är inga problem med sh! Visst det är fan svårare, men du ska ju klara krypköra med sporthojen sen i framtiden när du har lappen. Så det är bara att traggla =)
Jag körde upp med min 125a sh, kass körställning och vändradie men den vägde ju inte så mkt
Mr Mac skrev:På trafikskolan fick jag lära mig att man inte fick glida runt enbart med kopplingen. Under krypkörningen ska man hela tiden ligga och dra på kopplingen. Dock får man frikoppla helt och dutta på bromsen för att minska farten. Du får dock inte ligga på bromsen hela tiden. Det är också helt ok att pumpa med gasen. Manöverprovet är mycket enklare om man ger lite gas hela tiden.
För övrigt hämtade jag ut mitt körkort idag. Jag körde upp på tisdagen förra veckan och avin för att hämta ut det nya körkortet kom på fredagen. Grymt snabbt jobbat av VV.
Vanish skrev:jag har testat o själva krypkörningen mellan konor o så går bra..men det är sen
när det kommer till vändningen där är det väldigt jobbigt och komma runt..
fast tidigare när jag tränat har jag ej vetat om att man får gå långt i sidled men måste
hålla 4 meter framåt från konan sett!
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |