sirSmokealot skrev:Nån som vet hur det blevv med detta här???????
http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story/0,2789,641797,00.html
Linusp3 skrev:Nu har jag varit och bokat 11 dubbellektioner med start måndag vecka 13. Får se om jag behöver alla... eller (HU - hemska tanke ) fler!!
sirSmokealot skrev:Vilken körskola valde du?
pyro skrev:Fixa teorin idag! Åkte raka vägen till trafikskolan för att boka uppkörning men dom ville se mig köra först
pyro skrev:Fixa teorin idag! Åkte raka vägen till trafikskolan för att boka uppkörning men dom ville se mig köra först
tellskog skrev:Ring direkt till VV istället, det gjorde jag...Körskolor vill bara suga ur en pengar!
Linusp3 skrev:Det är Mölndals Trafikskola jag kör för. Hurså?
sirSmokealot skrev:Jag menar rent allmänt om du kan rekommendera nån skola i Gbg , och varför...
Hur snabbt eller långsamt ska man köra på de långsamma banorna???
Är det typ 5Km/h eller 3Km/h ??? eller ännu långsammare???
Mahti skrev:du kommer få veta exakt hur du ska göra när du har din första lektion.. det är ingen exakt bestämd hastighet, man ska åka sakta och ha kontroll över hojen. det är det som är grejen
sirSmokealot skrev:Så det finns alltså ingen övre gräns på hastigheten eller???
Mahti skrev:ingen glasklar gräns som jag förstått det iaf, du ska krypköra (vilket betyder att du ska köra sakta, ifall du kör i 30 km/h så kommer dom nog klaga).
Det är inte hastigheten du ska bekymra dig över, fattar inte varför så många klmarar sig fast vid just det. Kör sakta och ha kontroll över hojen när du tar dig fram mellan konerna så räcker det
Wargen skrev:Jag ska ta A1 kortet nu och ska skriva upp om 4 veckor. Men vilket är vikigast att träna på inför skrivningen? Måste man veta vad alla skyltar heter eller räcker det med vad dom betyder. T.ex. Den blå skylten med vitt runt och vit pil i som pekar mot en fil betyder att man får bara köra i den filen nu.
Räcker det?
Sen när man kör upp vad är viktigt att tänka på där förutom att sätta ner vänsterfoten (ej höger) kolla i speglarna och på mätarn hela tiden (fast kolla på vägen imellan också) och följa alla skyltar???
sirSmokealot skrev:Jag menar rent allmänt om du kan rekommendera nån skola i Gbg , och varför...
Jag har precis bokat en dubbellektion på "kul på hjul"
Linusp3 skrev:D
En 50 min-lektion kostar 550:- där. Är det billigare eller dyrare än Kul på Hjul:s priser? Om jag minns rätt är det lite dyrare än vissa körskolor inne i GBG, men det ligger så nära mig så på det viset får det bli!!!
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|