Körkort 2006

ray__

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2005
Ort
Växjö
Hoj
Honda NSR125
Jag tog A1 2003 och funderar på att fixa A-kortet nu innan sommaren.. Har jag bara uppkörningen att fixa då? Eller måste man göra om teorin efter ett visst antal år? Hur länge räcker körkortstillståndet och alla andra saker man fixade när man var 16?
 

sevehem

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2006
Ort
Falun/Varberg
Hoj
såld, siktar på 900 ccm eller mer
ray__ skrev:
Jag tog A1 2003 och funderar på att fixa A-kortet nu innan sommaren.. Har jag bara uppkörningen att fixa då? Eller måste man göra om teorin efter ett visst antal år? Hur länge räcker körkortstillståndet och alla andra saker man fixade när man var 16?

Ditt körkortstillstånd räcker i fyra år så det funkar et tag till
 

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Ort
Karlskoga
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
Snacka om att det rycker i kroppen nu när man tagit teorin, nu vill manlära sig köra alltså !! Bort med snö grus och kyla !

Vintern vilket otroligt dumt påhitt :huvet
 

Dalan

Sotare
Gick med
5 Feb 2006
Ort
Timrå
Hoj
Hojlös pga skada
Motin skrev:
Snacka om att det rycker i kroppen nu när man tagit teorin, nu vill manlära sig köra alltså !! Bort med snö grus och kyla !

Vintern vilket otroligt dumt påhitt :huvet

Vet hur det känns :) Ska snart skriva, och när det är sånt här väder med 10 plus och snön tinar vill man bara ut och köra! Som tur är står hojen i molekyler i garaget än så länge så man får hålla sig ett tag till :)
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Motin skrev:
Snacka om att det rycker i kroppen nu när man tagit teorin, nu vill manlära sig köra alltså !! Bort med snö grus och kyla !

Vintern vilket otroligt dumt påhitt :huvet

Ajaa...jag körde premiärturen i fredags! :tummenupp
Torrt på vägarna (nästan i alla fall), sol i klarblå himmel och ca +4 i luften.

Abstinensen försvann :D men MER-begäret dök upp! :huvet
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Ska ta a-kortet till sommaren. Letar efter en hoj att övningsköra med för tillfället. Ska övningsköra så mycket som möjligt och köra upp privat.

Längtar till våren/sommaren :banana
 

Micke_Nilsson

Kan man muta nån till bättre väder? =)
Gick med
1 Sep 2005
Ort
STHLM/TUMBA
Hoj
Honda 1000RR 2008
Vill oxså har vår...:(, drar till Flen första veckan i maj och tänker ligga i så mycket det bara går.
Gör inget om jag inte tar det direkt har ju en sommarbil oxså så man klarar sig...:)
 

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Ort
Veberöd
Hoj
Triumph Daytona 675, Ducati 916, GSX-R 750
Rash skrev:
Ska ta a-kortet till sommaren. Letar efter en hoj att övningsköra med för tillfället. Ska övningsköra så mycket som möjligt och köra upp privat.

Längtar till våren/sommaren :banana


Hade också tänkt samma sak, har en hoj men saknar dessvärre någon att övningsköra med :mad:
 

Linusp3

Ride me like you stole me!
Gick med
22 Aug 2005
Ort
Mölndal
Hoj
Honda XRV 750
LayDeeOmega skrev:
Hade också tänkt samma sak, har en hoj men saknar dessvärre någon att övningsköra med :mad:

Samma här. Det blir dyrt på körskolan, men se det positivt... Vi kan ut och köra själva samma eftermiddag som vi fått den lilla lappen i näven :Rockbanan
 

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Ort
Veberöd
Hoj
Triumph Daytona 675, Ducati 916, GSX-R 750
Linusp3 skrev:
Samma här. Det blir dyrt på körskolan, men se det positivt... Vi kan ut och köra själva samma eftermiddag som vi fått den lilla lappen i näven :Rockbanan

Jo det blir förmodligen dyrt men jävlar vad skoj den dagen man klarar uppkörningen. Man kommer ju förmodligen köra upp två eller tre fulla tankar :yoparty

Föresten, vilken trafikskola ska du köra på? Är själv från GBG-trakterna och funderade ett tag på att bo hos mina föräldrar ett tag och ta körkortet där..
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
LayDeeOmega skrev:
Hade också tänkt samma sak, har en hoj men saknar dessvärre någon att övningsköra med :mad:

Ska övningsköra med en polare. Förhoppningsvis så ordnar jag en till. Så man får kört så mycket som möjligt.

Fan va surt att inte kunna övningsköra privat. Blir så jävla dyrt annars ju=(
 

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Ort
Veberöd
Hoj
Triumph Daytona 675, Ducati 916, GSX-R 750
Rash skrev:
Ska övningsköra med en polare. Förhoppningsvis så ordnar jag en till. Så man får kört så mycket som möjligt.

Fan va surt att inte kunna övningsköra privat. Blir så jävla dyrt annars ju=(

Jo jag vet... men det är värt alla pengarna!!
Min sambo har kort men han har bara haft kortet i tre år :brinnerup
 

LCF

Medlem
Gick med
20 Jul 2005
Ort
Lapplands Sydport
Hoj
2018 Yamaha Tracer 900 GT 2003 Yamaha BT1100 Bulldog
Ja då var teorin avklarad :banana

Nu är det en lång väntan innan man kan fundera på att köra upp, uppskrivningsmannen sa tidigast i slutet av Maj :(
Det är inte bara fördelar att på i norrland :va

Men då hinner man kanske nöta några mil i konbanan innan det är dags för den stora finalen :squid
 

iceaway

Forgotten Hopes
Gick med
17 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha XT660R -07
LCF skrev:
Ja då var teorin avklarad :banana

Nu är det en lång väntan innan man kan fundera på att köra upp, uppskrivningsmannen sa tidigast i slutet av Maj :(
Det är inte bara fördelar att på i norrland :va

Men då hinner man kanske nöta några mil i konbanan innan det är dags för den stora finalen :squid

Grattis!

Det är trist att det är så kort mc-säsong här uppe. Man är ju riktigt sugen på att skaffa nån enduro så man kan ut och röja i skoterspåren :)
 

Linusp3

Ride me like you stole me!
Gick med
22 Aug 2005
Ort
Mölndal
Hoj
Honda XRV 750
Nu har jag varit och bokat 11 dubbellektioner med start måndag vecka 13. Får se om jag behöver alla... eller (HU - hemska tanke :3freak ) fler!!
 

flyger

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2006
Ort
--
Hoj
--
Linusp3 skrev:
Nu har jag varit och bokat 11 dubbellektioner med start måndag vecka 13. Får se om jag behöver alla... eller (HU - hemska tanke :3freak ) fler!!

Vecka 13... lyxigt.
Trafikskolan sade att man skulle få vänta till mitten av april innan man fick börja köra hos dem. :argpådato

Teorin är iaf fixad och den mesta utrustningen är inhandlad. :)

Så bara snön kan sluta falla, och istället börja smälta bort. :4skrika
 

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Ort
Veberöd
Hoj
Triumph Daytona 675, Ducati 916, GSX-R 750
Ringde i måndags och bokade första körlektionen på onsdag nästa vecka. Dessvärre tvivlar jag på att det verkligen kommer att bli av. Har snöat varje dag här nere i Malmö. SOm tur var är det knappt någon snö som blir liggandes någon längre tid!
 

Anders73

Ny medlem
Gick med
26 Nov 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki RF900R
Gott mos..
Imorse så fick man fixat teorin iaf.. :banana
Nu längtar man till våren, om det blir nån...
 

sevehem

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2006
Ort
Falun/Varberg
Hoj
såld, siktar på 900 ccm eller mer
Fixade teorin även jag i veckan!

Lyckostar som bor nere i landet! här i falun har de inte ens börjat tänka varken på uppkörningstider eller körlektioner, dessutom kom det 25 cm snö ytterligare idag och det snöar lite lätt än! Normalt gillar jag snöiga vintrar och våren får gärna vänta på sig litet men nu när man blivit med hoj så har jag kastat om helt!

förresten "bad santa" var i hela friden kan man köra för 4000 på 10 lektioner? hur långa var dessa lektioner? Här i Falun är de billigaste lektionerna 950:- för 80 minuter, sen blir det än dyrare! 800 för 60 minuter tror jag var det dyraste hittils,....

startade upp hojen idag,......mmmm....vill ÅKA!

ha det allihopa och lycka till allesammans
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top