Körkort 2006

Ripper

---------
Gick med
13 Oct 2005
Hoj
CRF250R
Skönt är det...

..att ha fixat teorin!!

Nu känns det som om att det är upp till mig...

sweden123

sweden123
Gick med
22 Aug 2003
Hoj
750 es special med 1186 r motor,Isr.Marvic etc..Byggd och ägd av grottis innan jag pga omständigheter fick ta över.Samt en 84 1100+ Katana som fått nytt hjärta nu;)
Svenssson skrev:
Någon som vet om man kan köra upp på VV i "grannkommunen"?
I mitt fall så startar dom med uppkörningarna för hoj där 2 månader tidigare än där jag bor :kocko

Inga problem,jag själv körde upp i hudik fast jag bor i sundsvall.Kan säga att det var bra för skärpan att köra upp i främmande stad.

Migael

Hojlös
Gick med
11 Sep 2004
Hoj
Inte förrens nästa säsong...
Alicia skrev:
Seriöst?? Det var inte något min trafiklärare sa till mig, du har fortfarande frambromsen, har dom glömt bort den eller?

Och vad gör du om du kör på en feting-grusväg? :4skrika
Jo såklart att du då använder bakbromsen mycket mera än frambromsen...

Sandstrom

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
GSXR 750
Ktm'arn skrev:
Och vad gör du om du kör på en feting-grusväg? :4skrika
Jo såklart att du då använder bakbromsen mycket mera än frambromsen...

Alicia (och alla andra) diskuterar vilket ben som skall vara nere i marken när cykeln har stannats. Exempelvis vid en en korsning. Hur du kan jämföra det med körning på grusväg förstår jag inte... kan du förklara lite närmare? Och finns det fler paralleller mellan grusvägskörning och att stanna med en mc enligt ditt sätt att se på det?

rokie gsx550

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2005
Hoj
GSX 1100 ef
Ripper skrev:
..att ha fixat teorin!!

Nu känns det som om att det är upp till mig...
Grattis :) själv kuggade jag igår pga min stress o trötthet och allmänt :kocko :kocko :huvet men men jag ska ta det idag :tummenupp !Trots jag har jobbat natt :kocko ! :hördu Kakan sätt igång med teorin nu annars får du inte vara med i Duty Mc :hihi

rokie gsx550

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2005
Hoj
GSX 1100 ef
rokie gsx550 skrev:
Grattis :) själv kuggade jag igår pga min stress o trötthet och allmänt :kocko :kocko :huvet men men jag ska ta det idag :tummenupp !Trots jag har jobbat natt :kocko ! :hördu Kakan sätt igång med teorin nu annars får du inte vara med i Duty Mc :hihi
:yoparty Där satt den godkänd nu är det bara det roliga kvar :) :yoparty

dsoders2

kronisk
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
zx9r-01
Argyle skrev:
Altså teorin är as enkel. Det är som på B kortet fast en mc på bilden. Man behöver knappt plugga på skiten, sen får man ha 12fel så det är chill.

Uppkörning är däremot ett helvete. Först är det två st banor man skall köra, en krypkörning och en höghastighets bana. Krypkörningen är att köra mellan 4 koner och sen i slutet göra en vänding med fullt utslag altså en garagevändning sen tillbaks i serpentin banan.

Andra biten är en höghastighets bana, man kör i 50kmh väjer för ett hinder, sen så kör man serpentin mellan en massa koner, tillbaks sen igen i 50kmh serpentin sen bromsar man där framme.

Tredje steget är bromsa i 70kmh sen 90kmh

Sen är det då köra i trafiken..

Uppkörning för MC är jävligt svår, ungefär 50% kuggar varje gång

jotack

klarade allt det å sen kugga han mig för att jag tog det för lungt i trafiken...
lite tråkigt men men nu har jag till den 22 maj innan teorin går ut så det blir full fart i vår

=Drex=

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2004
Hoj
ingen
Alicia skrev:
Jag tror inte att det spelar någon roll, vare sig om man stannar med höger eller vänster. Någon som kommenterade att man inte fick sätta ner höger förut.

Jag fick alltid lära mig att i första hand sätta ner högerfoten efter färdig inbromsning. Detta för att snabbt kunna lägga in växel (om jag nu inte hade ordnat detta innan jag kom till stoppet :) )

Mvh Micke

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
Wargen skrev:
Sen när man kör upp vad är viktigt att tänka på där förutom att sätta ner vänsterfoten (ej höger) kolla i speglarna och på mätarn hela tiden (fast kolla på vägen imellan också) och följa alla skyltar???

Sätt snarare ner höger så att du kan lägga i rätt växel när du stannat, lr sätt ner den fot åt det håll du ska åt i en korsning ( lättare ) speglar, bromsberedskap med båda! När du inte åker på huvudled genom korsningar, uppmärksamhet osv..

Edit nån annan hann före... Igen :huvet

Micke_Nilsson

Kan man muta nån till bättre väder? =)
Gick med
1 Sep 2005
Hoj
Honda 1000RR 2008
dsoders2 skrev:
jotack

klarade allt det å sen kugga han mig för att jag tog det för lungt i trafiken...
lite tråkigt men men nu har jag till den 22 maj innan teorin går ut så det blir full fart i vår

Ojdå 22 maj, bäst att du ligger i...men det grejar du... :tummenupp

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
Så var teorin klar då underbart, bara den "kniviga" men roliga biten kvar då !

Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
bad santa skrev:
kolla med körskolan 10lektioner 4000kr dyrt?

nja dyrt å dyrt! vänta bara tills du kuggar på uppkörningen, då blir det genast mkt dyrare! kompletterande körlektioner + ny uppkörningsavgift. :tummenupp

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Motin skrev:
Så var teorin klar då underbart, bara den "kniviga" men roliga biten kvar då !

Grattis! Det är klart värt alla stålar och slit som man lägger ner för att få lappen.
Det är det bästa man kan göra med kläderna på! :tummenupp

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...