Svenssson skrev:Någon som vet om man kan köra upp på VV i "grannkommunen"?
I mitt fall så startar dom med uppkörningarna för hoj där 2 månader tidigare än där jag bor :kocko
Tacksweden123 skrev:Inga problem,jag själv körde upp i hudik fast jag bor i sundsvall.Kan säga att det var bra för skärpan att köra upp i främmande stad.
Alicia skrev:Seriöst?? Det var inte något min trafiklärare sa till mig, du har fortfarande frambromsen, har dom glömt bort den eller?
Ktm'arn skrev:Och vad gör du om du kör på en feting-grusväg?
Jo såklart att du då använder bakbromsen mycket mera än frambromsen...
Grattis själv kuggade jag igår pga min stress o trötthet och allmänt :kocko :kocko men men jag ska ta det idag !Trots jag har jobbat natt :kocko ! Kakan sätt igång med teorin nu annars får du inte vara med i Duty McRipper skrev:..att ha fixat teorin!!
Nu känns det som om att det är upp till mig...
Där satt den godkänd nu är det bara det roliga kvarrokie gsx550 skrev:Grattis själv kuggade jag igår pga min stress o trötthet och allmänt :kocko :kocko men men jag ska ta det idag !Trots jag har jobbat natt :kocko ! Kakan sätt igång med teorin nu annars får du inte vara med i Duty Mc
rokie gsx550 skrev:Där satt den godkänd nu är det bara det roliga kvar
Argyle skrev:Altså teorin är as enkel. Det är som på B kortet fast en mc på bilden. Man behöver knappt plugga på skiten, sen får man ha 12fel så det är chill.
Uppkörning är däremot ett helvete. Först är det två st banor man skall köra, en krypkörning och en höghastighets bana. Krypkörningen är att köra mellan 4 koner och sen i slutet göra en vänding med fullt utslag altså en garagevändning sen tillbaks i serpentin banan.
Andra biten är en höghastighets bana, man kör i 50kmh väjer för ett hinder, sen så kör man serpentin mellan en massa koner, tillbaks sen igen i 50kmh serpentin sen bromsar man där framme.
Tredje steget är bromsa i 70kmh sen 90kmh
Sen är det då köra i trafiken..
Uppkörning för MC är jävligt svår, ungefär 50% kuggar varje gång
Alicia skrev:Jag tror inte att det spelar någon roll, vare sig om man stannar med höger eller vänster. Någon som kommenterade att man inte fick sätta ner höger förut.
Wargen skrev:Sen när man kör upp vad är viktigt att tänka på där förutom att sätta ner vänsterfoten (ej höger) kolla i speglarna och på mätarn hela tiden (fast kolla på vägen imellan också) och följa alla skyltar???
dsoders2 skrev:jotack
klarade allt det å sen kugga han mig för att jag tog det för lungt i trafiken...
lite tråkigt men men nu har jag till den 22 maj innan teorin går ut så det blir full fart i vår
Motin skrev:Grattis, får hoppas jag är gott förberedd inför mitt prov imorn.
Tips läs på trafikskyltar tråkigt att kugga på det, lycka tillMotin skrev:Grattis, får hoppas jag är gott förberedd inför mitt prov imorn.
bad santa skrev:hoppas på mitten av sommaren
bad santa skrev:kolla med körskolan 10lektioner 4000kr dyrt?
GRATTISMotin skrev:Så var teorin klar då underbart, bara den "kniviga" men roliga biten kvar då !
Motin skrev:Så var teorin klar då underbart, bara den "kniviga" men roliga biten kvar då !
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |