Svenssson skrev:Någon som vet om man kan köra upp på VV i "grannkommunen"?
I mitt fall så startar dom med uppkörningarna för hoj där 2 månader tidigare än där jag bor :kocko
Tacksweden123 skrev:Inga problem,jag själv körde upp i hudik fast jag bor i sundsvall.Kan säga att det var bra för skärpan att köra upp i främmande stad.
Alicia skrev:Seriöst?? Det var inte något min trafiklärare sa till mig, du har fortfarande frambromsen, har dom glömt bort den eller?
Ktm'arn skrev:Och vad gör du om du kör på en feting-grusväg?
Jo såklart att du då använder bakbromsen mycket mera än frambromsen...
Grattis själv kuggade jag igår pga min stress o trötthet och allmänt :kocko :kocko men men jag ska ta det idag !Trots jag har jobbat natt :kocko ! Kakan sätt igång med teorin nu annars får du inte vara med i Duty McRipper skrev:..att ha fixat teorin!!
Nu känns det som om att det är upp till mig...
Där satt den godkänd nu är det bara det roliga kvarrokie gsx550 skrev:Grattis själv kuggade jag igår pga min stress o trötthet och allmänt :kocko :kocko men men jag ska ta det idag !Trots jag har jobbat natt :kocko ! Kakan sätt igång med teorin nu annars får du inte vara med i Duty Mc
rokie gsx550 skrev:Där satt den godkänd nu är det bara det roliga kvar
Argyle skrev:Altså teorin är as enkel. Det är som på B kortet fast en mc på bilden. Man behöver knappt plugga på skiten, sen får man ha 12fel så det är chill.
Uppkörning är däremot ett helvete. Först är det två st banor man skall köra, en krypkörning och en höghastighets bana. Krypkörningen är att köra mellan 4 koner och sen i slutet göra en vänding med fullt utslag altså en garagevändning sen tillbaks i serpentin banan.
Andra biten är en höghastighets bana, man kör i 50kmh väjer för ett hinder, sen så kör man serpentin mellan en massa koner, tillbaks sen igen i 50kmh serpentin sen bromsar man där framme.
Tredje steget är bromsa i 70kmh sen 90kmh
Sen är det då köra i trafiken..
Uppkörning för MC är jävligt svår, ungefär 50% kuggar varje gång
Alicia skrev:Jag tror inte att det spelar någon roll, vare sig om man stannar med höger eller vänster. Någon som kommenterade att man inte fick sätta ner höger förut.
Wargen skrev:Sen när man kör upp vad är viktigt att tänka på där förutom att sätta ner vänsterfoten (ej höger) kolla i speglarna och på mätarn hela tiden (fast kolla på vägen imellan också) och följa alla skyltar???
dsoders2 skrev:jotack
klarade allt det å sen kugga han mig för att jag tog det för lungt i trafiken...
lite tråkigt men men nu har jag till den 22 maj innan teorin går ut så det blir full fart i vår
Motin skrev:Grattis, får hoppas jag är gott förberedd inför mitt prov imorn.
Tips läs på trafikskyltar tråkigt att kugga på det, lycka tillMotin skrev:Grattis, får hoppas jag är gott förberedd inför mitt prov imorn.
bad santa skrev:hoppas på mitten av sommaren
bad santa skrev:kolla med körskolan 10lektioner 4000kr dyrt?
GRATTISMotin skrev:Så var teorin klar då underbart, bara den "kniviga" men roliga biten kvar då !
Motin skrev:Så var teorin klar då underbart, bara den "kniviga" men roliga biten kvar då !
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |