Körkort 2006

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Hoj
Triumph Daytona 675, Ducati 916, GSX-R 750
Motin skrev:
2187582
Jag bättrar mig för varje lektion som går.. nu är det 4 dagar ledigt från jobbet och jag hoppas innerligt att nån av mina handledare har tid för mig så jag får träna körningen. Nästa lektion har jag 1:a Juni då jävlar !

Köra hoj f-n så skoj !!!!

Se där... Grattis!
Hoppas verkligen att du får en uppkörningstid snart så du kan ut och köra utan någon som synar dig bakifrån ;)

Och ja, att köra hoj är sjukligt roligt. Annars hade jag aldrig lagt ner så mkt pengar på körkortet som jag kommer att få göra. Som student har man ju rätt tight ekonomi. Blir ju inte direkt bättre av att körkortskassan är slut plus att man kuggade på första uppkörningen. Men som sagt, nästa gång.... :)

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
LayDeeOmega skrev:
2188760 Se där... Grattis!
Hoppas verkligen att du får en uppkörningstid snart så du kan ut och köra utan någon som synar dig bakifrån ;)

Och ja, att köra hoj är sjukligt roligt. Annars hade jag aldrig lagt ner så mkt pengar på körkortet som jag kommer att få göra. Som student har man ju rätt tight ekonomi. Blir ju inte direkt bättre av att körkortskassan är slut plus att man kuggade på första uppkörningen. Men som sagt, nästa gång.... :)

Ge inte upp och kämpa på så blir det nog bra ska du se! Nästa gång så fixar du det galant! Det jag själv och polaren gjorde fel var att man slappnade av efter de moment som vi hade haft svårt för. Bromsprovet som jag alltid tyckte satt som smäck blev det omprövning på. Arbetskamraten spännde sig så in i helv. på krypkörningen och den gick bra. Missade istället på manöverprovet som han alltid tyckt varit enkelt så.. Man får hålla försöka ångan uppe hela dagen och andas djupt mellan proven :)

Lycka till!

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Hoj
Triumph Daytona 675, Ducati 916, GSX-R 750
Aphex skrev:
2188933 Ge inte upp och kämpa på så blir det nog bra ska du se! Nästa gång så fixar du det galant! Det jag själv och polaren gjorde fel var att man slappnade av efter de moment som vi hade haft svårt för. Bromsprovet som jag alltid tyckte satt som smäck blev det omprövning på. Arbetskamraten spännde sig så in i helv. på krypkörningen och den gick bra. Missade istället på manöverprovet som han alltid tyckt varit enkelt så.. Man får hålla försöka ångan uppe hela dagen och andas djupt mellan proven :)

Lycka till!

Precis efter kuggningen var jag helt uppgiven. Men nu väntar jag med förväntan till nästa uppkörning och då ska jag se til att ta ett djupt andetag efter varje avklarat moment. För som det var sist så körde jag bara på efter att han sagt att jag skulle ta om undanmanövern. Istället borde jag nog ha stannat och andats några sekunder och intalat mig själv att jag skulle klara det. Men, man lär sig på sina misstag!

Tack för stödet, det hjälper! :)

xds

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2005
Hoj
Ingen denna sommar.. :(
Har uppkörning på Tisdag (30 Maj)

En ZX9R står utanför och blänker och det är kanonfint väder. Vill verkligen ut och åka nu!

Raderad medlem 21068

Guest
klarade kortet idag!! har läst här ett tag och det hjälpte mycket med alla tips och länkar...skönt som fan att ha klarat skiten.
lycka till alla andra, övning ger färdighet :yoparty

pecka

Ny medlem
Gick med
26 May 2006
Hoj
suzuki
Blev kuggad nu i veckan pga att jag inte placerade mig rätt i korsningar och så. Hur ska man göra?? Har ni nå tips?

Mr_haak

Suzuki lover
Gick med
22 Mar 2006
Hoj
Triumph Daytona 650
[QUOTE=pecka][s]2192511[/s] Blev kuggad nu i veckan pga att jag inte placerade mig rätt i korsningar och så. Hur ska man göra?? Har ni nå tips?[/QUOTE]

tex om du kör i en rondell och sla till vänster så ska du hålla till vänster innan rondellen och ligga till vänster genom hela rondellen och sen så när du ska svänga ut blinka ut och sen börja dra dig sakta till höger och sväng av.

så här ser det ut när du kör i en rondell . plaseringen är viktig. det är som en förstärkare till blinkersen vart man ska så andra bilister ser vart du ska. glöm inte blinka ut ur en rondell . tryck på länken så ser du rondellbilden som jag har ritat hoppas du kan se vad jag har gjort lycka till
attachment.php
:banana

Bifogat

• rondell.bmp
    68.6 KB · Visningar: 146

pecka

Ny medlem
Gick med
26 May 2006
Hoj
suzuki
Tack! hur beter man sig i vanliga korsningar då? både med pilar ritade i vägen och inte. Ska man ligga mitt i filen så ingen bil kommer fram?

Mr_haak

Suzuki lover
Gick med
22 Mar 2006
Hoj
Triumph Daytona 650

Bifogat

• korsning.bmp
    108.1 KB · Visningar: 133

Yadis

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2005
Hoj
Yamaha TDM 850
pecka skrev:
2193069 med pilar då!! Har hört att man ska placera sig som om man sitter vid växelspaken i en bil.

Om du inte vet hur du ska placera dig i trafiken så borde du ta lektion, eller ut o åka med din handledare.

Last edited:

Gits

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
KTM, Suzuki Bandit
pecka skrev:
2193069 med pilar då!! Har hört att man ska placera sig som om man sitter vid växelspaken i en bil.

Man ska placera sig rätt. Dvs. du ska ta den plats du behöver men inte mer än du behöver.

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
Efter ca 1 ½ veckas uppehåll från privat krypkörning pga dåligt väder m.m så var jag ute och körde en stund idag. Blev glatt förvånad över att krypen fortfarande satt bra :) !! Usch vad det regnar..!

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln