Körkort 2006

Mr_haak

Suzuki lover
Gick med
22 Mar 2006
Ort
Ängelholm
Hoj
Triumph Daytona 650
Motin skrev:
2195625 Efter ca 1 ½ veckas uppehåll från privat krypkörning pga dåligt väder m.m så var jag ute och körde en stund idag. Blev glatt förvånad över att krypen fortfarande satt bra :) !! Usch vad det regnar..!


grattis hoppas att du får uppkörningen snart då:)
 

Askakung

Ny medlem
Gick med
28 May 2006
Ort
Trollhättan
Hoj
Honda NSR 125
Sådär ja nu har man fått sitt kort och då måste man ju passa på att bli medlem här på sporthoj efter en del läsning i forumet.

Uppkörningen var busenkel, banan blev godkänd även om jag satte ner foten :4skrika och sen på landsvägen fick jag köra vart jag ville i princip :tungan
 

Mr_haak

Suzuki lover
Gick med
22 Mar 2006
Ort
Ängelholm
Hoj
Triumph Daytona 650
Askakung skrev:
2196673 Sådär ja nu har man fått sitt kort och då måste man ju passa på att bli medlem här på sporthoj efter en del läsning i forumet.

Uppkörningen var busenkel, banan blev godkänd även om jag satte ner foten :4skrika och sen på landsvägen fick jag köra vart jag ville i princip :tungan


men då får man säga grattis :) satte ner foten 1 gång sj med på krypkörnignen men klarade det ändån :)
 

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Stenungsund
Hoj
Har hittat den Retta:)
matte skrev:
2193064 arvika, ligger i värmland
du då?
i gbg :rolleyes: lycka till :)

Va o körde min sista lektion idag, krypkörning, högfart sitter men lite mer bromsträning hade inte vart fel :rolleyes:, kör upp på onsdag
 

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Ort
Veberöd
Hoj
Triumph Daytona 675, Ducati 916, GSX-R 750
Ankan_84 skrev:
2197296 i gbg :rolleyes: lycka till :)

Va o körde min sista lektion idag, krypkörning, högfart sitter men lite mer bromsträning hade inte vart fel :rolleyes:, kör upp på onsdag

Det grejer du ändå :)
Se bara till att ta i ordentligt med handbromsen och upp med blicken.
Givetvis ska du även använda fotbromsen!

Lycka till nu!

Askakung skrev:
2196673 Sådär ja nu har man fått sitt kort och då måste man ju passa på att bli medlem här på sporthoj efter en del läsning i forumet.

Uppkörningen var busenkel, banan blev godkänd även om jag satte ner foten :4skrika och sen på landsvägen fick jag köra vart jag ville i princip :tungan

Grattis till kortet :)

Motin skrev:
2195625 Efter ca 1 ½ veckas uppehåll från privat krypkörning pga dåligt väder m.m så var jag ute och körde en stund idag. Blev glatt förvånad över att krypen fortfarande satt bra :) !! Usch vad det regnar..!

Se där... då är det bara till att hålla lågan uppe nu.
Hoppas du får uppkörningstid snart!
 

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Ort
Karlskoga
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
LayDeeOmega skrev:
2197305
Se där... då är det bara till att hålla lågan uppe nu.
Hoppas du får uppkörningstid snart!

Mjo det känns skönt men jag har inte fått den sköna känslan på körskolans hoj ännu men det släpper väl :).

Efter en del urdumma misstag på senaste lektionen så lär jag väl få ta minst 1 lektion till innan han bokar nån uppkörning.. Kan se tiden någonstans där i horizonten nu iaf hähä
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Motin skrev:
2197330 Mjo det känns skönt men jag har inte fått den sköna känslan på körskolans hoj ännu men det släpper väl :).

Efter en del urdumma misstag på senaste lektionen så lär jag väl få ta minst 1 lektion till innan han bokar nån uppkörning.. Kan se tiden någonstans där i horizonten nu iaf hähä

Du har hållt på länge med detta kort, är de inte dags att köra upp nu :hihi

Lycka till :tummenupp
 

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Ort
Karlskoga
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
Mr Helmut skrev:
2197408 Du har hållt på länge med detta kort, är de inte dags att köra upp nu :hihi

Lycka till :tummenupp

Jo men det har att göra med mina privata handledare.. Enda stunden är de skitheta på att få ut o köra med mig.. sen när det ska till så är verkligheten nån annan... Sen så har vi alla olika svårt att lära oss ;). Du har väl buskört en del och haft tillgång till moped osv innan.

Får jag bara köra höghastighetsbanorna så ska jag nog vara redo för uppkörning ganska snart :)

Tack ! Lär jag behöva som ska köra upp i Örebro hehehe..
 
Last edited:

Malmeqvisto

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2006
Ort
Stockholm
Hoj
XR
Jaha, fick ett skitbesked i dag. Det finns inga tider för uppkörning i Ystad :död
Får väl köra upp i Malmö eller nåt annat ställe jag inte kan så bra. Händer det någonsin att någon avbokar en uppkörning?

:argpådato
 

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Ort
Karlskoga
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
Malmeqvisto skrev:
2197764 Jaha, fick ett skitbesked i dag. Det finns inga tider för uppkörning i Ystad :död
Får väl köra upp i Malmö eller nåt annat ställe jag inte kan så bra. Händer det någonsin att någon avbokar en uppkörning?

:argpådato

Har du tur så kan du ju få en tid som nån har avbokat.. gäller nog att ligga på telefonen varje dag i så fall..
 

Ozena

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Västernorrland
Hoj
Kawasaki ZRT 1100
Huuuua. Imorgon kl 08.15 är det inställelse i Sollefteå för uppkörning. Undrar om det blir någon sömn alls inatt. Körde sista lektionen idag. Högfarten gick kanon men lågfarten gav väl inte 100% utdelning, men man har ju två chanser. Jag befinner mig på en taggad nervös nivå. Dags för lite mental förberedelse så hoppas jag att detta går vägen. Imorgon vill jag ut och köra själv!
 

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Ort
Veberöd
Hoj
Triumph Daytona 675, Ducati 916, GSX-R 750
Motin skrev:
2197330 Mjo det känns skönt men jag har inte fått den sköna känslan på körskolans hoj ännu men det släpper väl :).

Efter en del urdumma misstag på senaste lektionen så lär jag väl få ta minst 1 lektion till innan han bokar nån uppkörning.. Kan se tiden någonstans där i horizonten nu iaf hähä

Klart att det släpper snart om du fått till det med din egen hoj.
Som någon sa tidigare i tråden, försök att följa med styret med armarna och inte dra mot dig. Kommer förmodligen bli ännu lättare då :)

Malmeqvisto skrev:
2197764 Jaha, fick ett skitbesked i dag. Det finns inga tider för uppkörning i Ystad :död
Får väl köra upp i Malmö eller nåt annat ställe jag inte kan så bra. Händer det någonsin att någon avbokar en uppkörning?

:argpådato

Jag kan inte heller Malmö och områdena runt omkring särskilt bra eftersom jag bara bott här i 1,5år och endast cyklat. Å andra sidan säger han ju till dig vart du ska köra och följa skyltar måste man ju kunna oavsett vilken stad man kör upp i.

Som sagt är det nog inte många som avbokar sina uppkörningar, men ring och ligg på så kommer det säkert in något återbud förr eller senare!
Lycka till :tummenupp

Ozena skrev:
2198038 Huuuua. Imorgon kl 08.15 är det inställelse i Sollefteå för uppkörning. Undrar om det blir någon sömn alls inatt. Körde sista lektionen idag. Högfarten gick kanon men lågfarten gav väl inte 100% utdelning, men man har ju två chanser. Jag befinner mig på en taggad nervös nivå. Dags för lite mental förberedelse så hoppas jag att detta går vägen. Imorgon vill jag ut och köra själv!

Lycka till imorgon!
Och glöm inte att om du misslyckas på någon av banorna, ta ett djupt andetag och varva ner några sekunder innan du försöker på nytt.
Hoppas att du klarar det :)
 

Ozena

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Västernorrland
Hoj
Kawasaki ZRT 1100
Lycka till imorgon!
Och glöm inte att om du misslyckas på någon av banorna, ta ett djupt andetag och varva ner några sekunder innan du försöker på nytt.
Hoppas att du klarar det :)

Tack ska du ha!
Ska tillämpa dina tips. Jag tror också det är viktigt att varva ned, ladda om och inte kasta sig in i ett nytt försök utan att ha funderat varför det inte fungerade den första gången.
 

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Ort
Karlskoga
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
Ozena skrev:
2198038 Huuuua. Imorgon kl 08.15 är det inställelse i Sollefteå för uppkörning. Undrar om det blir någon sömn alls inatt. Körde sista lektionen idag. Högfarten gick kanon men lågfarten gav väl inte 100% utdelning, men man har ju två chanser. Jag befinner mig på en taggad nervös nivå. Dags för lite mental förberedelse så hoppas jag att detta går vägen. Imorgon vill jag ut och köra själv!

*spark på baken* !
 

skert

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2005
Ort
Falköping
Hoj
GPZ 600R
Uppkörning imorgon, är inte så jättenervös än, men det kommer väl..

Var ute å körde förut, allt känns ok förutom den berömda krypkörningen..Men det är en sån jädra skillnad på körskolans cb750 och min som går skitkass på låga varv, rycker och har sig. Så jag oroar mig nog i onödan(hoppas jag) :gnissla

Hepp nu blir det snart sängen, samling på trafikskolan 6.15...
 

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Ort
Karlskoga
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
skert skrev:
2198872 Uppkörning imorgon, är inte så jättenervös än, men det kommer väl..

Var ute å körde förut, allt känns ok förutom den berömda krypkörningen..Men det är en sån jädra skillnad på körskolans cb750 och min som går skitkass på låga varv, rycker och har sig. Så jag oroar mig nog i onödan(hoppas jag) :gnissla

Hepp nu blir det snart sängen, samling på trafikskolan 6.15...

Aha så du ska oxå köra upp på en CB 750 ! *break a leg*
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top