Körkort 2006

Ozena

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Västernorrland
Hoj
Kawasaki ZRT 1100
Fixade uppkörningen idag :banana

Vilken underbar känsla, är dock totalt nedfrusen och dyngblöt efter att ha åkt hem c:a 10 mil från uppkörningen i piskande regn, dock är jag gladare än någonsin. Lycka till ni andra!
 

norda

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Kramfors
Hoj
2005, KTM 640 SM
Ozena skrev:
2200558 Fixade uppkörningen idag :banana

Vilken underbar känsla, är dock totalt nedfrusen och dyngblöt efter att ha åkt hem c:a 10 mil från uppkörningen i piskande regn, dock är jag gladare än någonsin. Lycka till ni andra!
Grattis! Du körde i Sollefteå va?? Funderar själv på Sollefteå eller Härnösand..
Kör lungt nu!
 

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Ort
Karlskoga
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
Ozena skrev:
2200558 Fixade uppkörningen idag :banana

Vilken underbar känsla, är dock totalt nedfrusen och dyngblöt efter att ha åkt hem c:a 10 mil från uppkörningen i piskande regn, dock är jag gladare än någonsin. Lycka till ni andra!

GRATTIS ! F-n jag blir så sugen på att ta uppkörning NU men min lärare har inte bokat upp nån tid än....
:confused:
 

Ozena

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Västernorrland
Hoj
Kawasaki ZRT 1100
norda skrev:
2200572 Grattis! Du körde i Sollefteå va?? Funderar själv på Sollefteå eller Härnösand..
Kör lungt nu!

Tackar! Stämmer bra att jag körde i Sollefteå, kan varmt rekommendera Sollefteå, mycket sund inspektör. Tyvärr kan du inte köra upp i Härnösand, försökte jag med men det finns enligt vägverket inte underlag till att köra upp här. Lycka till och hoppas du har kortet i din hand snart :tummenupp

Motin skrev:
2200574 GRATTIS ! F-n jag blir så sugen på att ta uppkörning NU men min lärare har inte bokat upp nån tid än....
:confused:

Ring själv! Vänta inte för länge med att låta läraren avgöra precis allt. Känner du dig säker så gör ett försök! Lycka till
 

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Ort
Stockholm
Hoj
inge för tillf
Lokidon skrev:
2200348 Weeeeeeeee!! :banana Jag klarade kortet idag efter en intesiv vecka i Västerås. Var nervös eftersom jag aldrig varit helt säker på krypkörningen.
Vurpade desutom under en bromsövning ca en halvtimme innan och bröt nyckelbenet. Då tänkte jag nu är det kört.. har jag inte klarat krypkörningen förut, så lär jag inte göra det nu. Men jag stog ut och nu har man lappen :yoparty

Imponerande som fan :tummenupp :tummenupp

Vad kostade intensiven?? :)

mvh
 

Goiting

Det är mycket man vill som man inte får.
Gick med
18 Mar 2005
Ort
Hindås med Blitzen
Hoj
CBR 600f -89
Satans jävla otur

:mad:

Är så jävla förbannad!!!
Hade uppkörning idag kl 8 imorse.Det var min andra uppkörningstid. Den första jag hade fick jag omboka för det saknades en ynka lektion och den gick inte att få för det var fullt.
Nåväl, imorse var jag upp kl450 för att vara på skolan kl 6 så jag skulle hinna ut och värma upp lite innan körningen skulle börja. Inga problem ut till Säve, kändes lugnt och bra. Var superinställd på att idag skall jag ta kortet.
När vi kom fram till Säve var det ca 15min kvar innan vi tilläts in på konområdet. Då sa min körlärare att vi kan öva på säkerhetskontrollen så länge och det var ju ingen dum idé. Gjorde däck och fälg, bromsar, ljus och el. När jag kom till drivpaketet eller vad det kallas så sket det sig. När jag skulle kontrollera att gasreglaget funkade som det skulle kände jag hur det knäppte till och handtaget gick ett extra varv. Då visade det sig att vajern gick av för den var sönderrostad mitt i, JÄVLA SKIT!!! :huvet Den jäveln kunde väl hållt i ynka 5 mil till men nej då, den jäveln bestämmer sig för att gå av precis innan min uppkörning. Jag blev så förbannad så jag kände för att sparka omkull hojen och tända eld på skiten.
Eftersom det var bilskolans hoj så betalar dom nästa uppkörning men det hjälper inte mig att bli på bätter humör, jag skulle ju ta kortet IDAG!!

Jag säger bara en sak och det är FAN

Jag kanske kan köra upp nästa vecka om dom får tag på en ny vajer för det fanns det ingen idag.

Kanske inte meningen att man skall ha det förbannade kortet.
Lagen om all jävlighet, förbannade otur.....!!!!!!!!!
:4skrika :gnissla :tummenner :finger :machinegu :6surkart :kulspruta :censored :gråta
 

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Ort
Karlskoga
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
Goiting skrev:
2200613



Kanske inte meningen att man skall ha det förbannade kortet.
Lagen om all jävlighet, förbannade otur.....!!!!!!!!!
:4skrika :gnissla :tummenner :finger :machinegu :6surkart :kulspruta :censored :gråta

fy f-n vilken sablans otur...... Men du har ju iaf inte kuggat denna gången om man ska försöka se det från en ljus sida.. Förstår att det måste kännas jävligt tungt. Fanns det ingen körskola som körde samtidigt som du kunde ha fått hyra in dig på ? Usch men inför nästa gång så säger du till din lärare att mc:n ska vara kollad innan de drar ut på uppkörningar.. slarvigt !
 

=Drex=

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2004
Ort
Ghettoborg
Hoj
ingen
Goiting skrev:
2200613 :mad:

....

Jag kanske kan köra upp nästa vecka om dom får tag på en ny vajer för det fanns det ingen idag.

Kanske inte meningen att man skall ha det förbannade kortet.
Lagen om all jävlighet, förbannade otur.....!!!!!!!!!

Dämmit, sicket jäla oflyt. Jag had enog mördat min MC lärare :4skrika Men, kanske va ett omen från "da man above"? Du kanske inte skulle klarat det, kanske hade du sluntit på gasen å bränt rätt upp i skrevet på vägverksgubben och sen fått skaka galler i 6 månader.. :rolleyes:

Du ska se att dom får tag på en vajer snart å sen spikar du kortet lätt som en plätt:tummenupp

(fick nervo-vibbar när jag läste din post..kommer fortfarande ihåg trippen ut till Säve..)
 
Last edited:

Goiting

Det är mycket man vill som man inte får.
Gick med
18 Mar 2005
Ort
Hindås med Blitzen
Hoj
CBR 600f -89
=Drex= skrev:
2200638 Dämmit, sicket jäla oflyt. Jag had enog mördat min MC lärare :4skrika Men, kanske va ett omen från "da man above"? Du kanske inte skulle klarat det, kanske hade du sluntit på gasen å bränt rätt upp i skrevet på vägverksgubben och sen fått skaka galler i 6 månader.. :rolleyes:

Du ska se att dom får tag på en vajer snart å sen spikar du kortet lätt som en plätt:tummenupp

(fick nervo-vibbar när jag läste din post..kommer fortfarande ihåg trippen ut till Säve..)

Jag kan lova dig jag gått på nervo-vibbar i två veckor sen sist jag skulle kört upp. Du är inte den första som säger att det kanske inte var meningen att jag skulle köra upp idag pga att det kunde gått illa istället men jag har lite svårt att låta det trösta mig för tillfället..
Fast jag försöker se det positiva i det negativa, det hände ju inte i trafiken när man ligger i 90 och det är miljoner bilar överallt :3freak Och att jag inte hade hunnit börja med uppkörningen och det sket sig efter halva testet eller nåt liknande.

Det är bara att börja "förbereda" sig igen helt enkelt. Skall bara hitta nåt att slå på först så jag får bort lite aggretioner (eller hur det stavas).

:(
 

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Ort
Mölndal änna.
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Goiting skrev:
2200613 Kanske inte meningen att man skall ha det förbannade kortet.
Lagen om all jävlighet, förbannade otur.....!!!!!!!!!
:4skrika :gnissla :tummenner :finger :machinegu :6surkart :kulspruta :censored :gråta


Seså, lugn och fin nu. De lappar ihop hojen på nolltid så du kan köra upp igen, no worries. Se det såhär, du kunde ju ha kuggat på själva uppkörningen två gånger istället! Det har jag gjort men inte är jag bitter för det. :tummenupp

Eller jo det är jag, men jag döljer det bra.
 

Goiting

Det är mycket man vill som man inte får.
Gick med
18 Mar 2005
Ort
Hindås med Blitzen
Hoj
CBR 600f -89
Halogen skrev:
2200654 Seså, lugn och fin nu. De lappar ihop hojen på nolltid så du kan köra upp igen, no worries. Se det såhär, du kunde ju ha kuggat på själva uppkörningen två gånger istället! Det har jag gjort men inte är jag bitter för det. :tummenupp

Eller jo det är jag, men jag döljer det bra.


Lugn blir jag nog om några dagar :3freak Är inte direkt känd för mitt lugna humör kan man säga.... :död

Får väl se hur det går nästa gång vilket är snart hoppas jag.
 

47

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Solna/sundbyberg
Hoj
StreetTriple R -10
Har snart uppkörning och sitter och funderar på högfartsbanan... folk verkar kugga på att de fäller koner, _men_ är det NGN som kuggat på att de kört för sakta??
 

Palma

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2006
Ort
Norrköping
Hoj
Kawasaki zx6r -98
Klarade Teoriprovet i dag! :banana
Så nu är det "Bara" uppkörningen kvar..
Förhoppningsvis har man A kortet i slutet av sommaren eller i början av nästa "LÄNGTAR" .
 

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Ort
Karlskoga
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
Gaaah PANIK hehe.. fick tid för uppkörning idag.. 6 Juli 13:00, vi är 3st som ska köra upp. *gulp* Men det är väl bara att försöka ta det med en nypa salt.. Mycket lättare sagt än gjort... :gnissla
 

Micke_Nilsson

Kan man muta nån till bättre väder? =)
Gick med
1 Sep 2005
Ort
STHLM/TUMBA
Hoj
Honda 1000RR 2008
Motin skrev:
2201024 Gaaah PANIK hehe.. fick tid för uppkörning idag.. 6 Juli 13:00, vi är 3st som ska köra upp. *gulp* Men det är väl bara att försöka ta det med en nypa salt.. Mycket lättare sagt än gjort... :gnissla

Oj ett tag kvar tills dess...men den som väntar på nått gott väntar alltid för länge :hihi
 

nordnord

Ny medlem
Gick med
23 May 2006
Ort
Västerås
Hoj
Hornet 600 -98
Ujujuj jag är så nervös att ja inte vet var ja ska ta vägen har uppkörningen i övermorrn (torsdag)
Det jag undrar är dem benhårda på säkerhetskontrollen? Det känns som tackvare min nervösitet kommer jag glömma nån liten detalj eller råka lägga dit något extra som kanske inte hör ihop med den kategorin jag får?..
 

Snowman89

Guest
nordnord skrev:
2201200 Ujujuj jag är så nervös att ja inte vet var ja ska ta vägen har uppkörningen i övermorrn (torsdag)
Det jag undrar är dem benhårda på säkerhetskontrollen? Det känns som tackvare min nervösitet kommer jag glömma nån liten detalj eller råka lägga dit något extra som kanske inte hör ihop med den kategorin jag får?..
nejdå :D jag fick kolla alla "eldetaljer" och drivpaket, vad jag kommer ihåg så glömde jag kolla en sak på kedjan och så svamlade jag lite om hur sliten kedjan skulle vara :död men det gick bra ändå :fyllisar
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top