Körkort 2006

Henkebenke

Alla hojar sålda.
Gick med
4 Apr 2006
Hoj
R1
Vishy skrev:
2246114 Mm, för dig har sommaren börjat! för oss övriga som har inte körkort är den snart över!
Skit trisst faktiskt! Har en hoj som ruttnar snart!

Lika bra att lägga energin på övningskörning i Barkarby märker jag. Måste fixa skiten nu i juli!!

Vishy

Ny medlem
Gick med
16 May 2006
Hoj
Yamaha R6-99
Henkebenke skrev:
2249527 Lika bra att lägga energin på övningskörning i Barkarby märker jag. Måste fixa skiten nu i juli!!

Låter bra!
Jag funderar på att åka utanför sthlm, meddelar er här så fort jag hittar några tider, så gäller att hugga de sen också :)

Sejko

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2005
Hoj
Svart Kawasaki Er-6n ABS 2006
Gratulerar ni som har tagit det, och lycka till ni som håller på..

8 Augusti 08:15 är min uppkörning tills dess så är det förberedelser på trafikskolan...

Då får ni svaret ifall det blir :huvet VS :fyllisar

/MVH Sejko :yoparty

Vishy

Ny medlem
Gick med
16 May 2006
Hoj
Yamaha R6-99
Tjabba!
Fick tid i Katrineholm den 27:e juni(bokat hos VV), kan tyvärr inte ta det längre då jag har redan bokat lektioner hos mias trafikskola för att lära mig nyköping.
Ska försöka fixa tid i nyköping så jag kan köra upp där, det är endast 60 min från sthlm :)

Men ifall någon får några återbud i norrköping men kan ej ta det, PM:a mig så kan jag hjälpa dig med tider ifall jag vet några! Någon intresserad att köra upp nästa vecka i katrineholm, PMa mig i.s.f!

Dominator-Rocks

Guest
Hallå..

Klarade teorin för ett par veckor sen :)

Tar min förtsa körlektion imorgon onsdag 08:30 är lite smånervig.

Förhoppningsvis så får man betyget, ett par lektioner till och du är redo, ja ja den som lever får se!

Linuus

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2006
Hoj
Gixxer 600 "Corona", Suzuki GS 500 E (SÅLD!)
Vishy skrev:
2250914 Tjabba!
Fick tid i Katrineholm den 27:e juni(bokat hos VV), kan tyvärr inte ta det längre då jag har redan bokat lektioner hos mias trafikskola för att lära mig nyköping.
Ska försöka fixa tid i nyköping så jag kan köra upp där, det är endast 60 min från sthlm :)

Men ifall någon får några återbud i norrköping men kan ej ta det, PM:a mig så kan jag hjälpa dig med tider ifall jag vet några! Någon intresserad att köra upp nästa vecka i katrineholm, PMa mig i.s.f!

Lite OT, men jag har PM:at dig om teoriboken men inte fått svar? Har du fått mitt PM? :)

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Hoj
inge för tillf
Sejko skrev:
2249763 Gratulerar ni som har tagit det, och lycka till ni som håller på..

8 Augusti 08:15 är min uppkörning tills dess så är det förberedelser på trafikskolan...

Då får ni svaret ifall det blir :huvet VS :fyllisar

/MVH Sejko :yoparty

och om man/ni kuggar den 8e agusti, vad gäller då? :3freak

Vishy skrev:
2250914 Tjabba!

du har alltså fått en ny tid i nyköping? (norrköping) ?

hörde att på grönlunds får man sitta bakpå läraren 1/2 tiden vid trafikkörning. alltså två elever - en lärare.

är det vanligt???
inte så kul å pröjsa för att bli skjutsad..

tacksam för svar!

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå
Fick kortet förra veckan! känns otroligt härligt, nu blir det bus hela sommarn :D

Sledneck

Fa si på globbana
Gick med
28 May 2006
Hoj
CBR 900 rr 99:a
Gudars vad ni är oroliga ...

I höstas när aldrig snön ville komma så tog jag beslutet att införskaffa A-kortet...började med att fixa lämpen.
Laddade ner nått fuskprogam från DC++ pluggade detta några ggr och skrev sedan...(hade 2rätt till godo men dock godkänt). :tummenupp
Sedan inföll en lång väntan på våren.. :mad:
När snön var borta började jag min körträning, ställde upp alla banor VV har och bara nötte in dom.
Landsväg och stadskörning sket jag i (har ju för bövelen haft B-kort sen -92)
Fick uppkörning den 24/5 i Lycksele och satte allt klockrent på en gång.
VV inspektören tyckte att jag körde bra. :tummenupp
Svårare än så var inte mitt kort iaf. :yoparty
Kostaden blev även den väldigt ringa, under 2000 för hela kalaset.
Lyssna inte på alla "skräckmästare" som huserar på alla förekommande MC forum, för faktum kvarstår :
OM man kuggar så HAR man klantat sig. :fatta!

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
JAAAAA! 3dje gången gilts! jag har a1 och är 17,5år idag :rofl WEEIII! UT O BURNA I REGNET !!! :p PUSS SÅ JÄVLA GLAD! Krama uppkörningskillen :D

UffeTuff

Garage Halmstad sökes!
Gick med
31 May 2006
Hoj
1995, Kawasaki GPZ1100
Gudars vad du var långsam

Sledneck skrev:
2251303(har ju för bövelen haft B-kort sen -92)

Svårare än så var inte mitt kort iaf. :yoparty

B-kort sen -92... Då tog det alltså (minst) 32 år för dig att ta mc-kort? :fatta!

De första 16 är väl ok, men 16 till???? :va

:)

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
Har hittat den Retta:)
YES YES, jag klarade det :yoparty :banana :banana :banana :banana
Fan va skönt, grattis alla andra som har fått lappen idag,,, o alla andra dagar :tungan

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
Jahapp..
Idag satt kortet som en fläskläpp. Körde upp på Tullinge och fick en alldeles utmärkt Inspektör vid namn Hans.
Började med en liten säkerhetskontroll av Elsystem samt lager. Därefter så blev det den lätta manöverbanan med stopp för att sedan avslutas med Höghastighetsbanan med väjningen i början. Där rev jag konor två gånger och trodde det va kört,men det va inga problem. Sen kom inbromsningarna som gick utan tillbud.
Sedan forde vi ut till vänster från flygfältet och for in bland villaområdet på vänstersida bakom fotbollsplanen med en massa lömska korsningar och 30 sträckor för att sedan vända och fara ut mot Lida och vända på deras parkering.
Tackar för alla som har postat i denna tråd då den faktiskt innehåller en hel del matnyttig information.
Jag önskar er som tragglar på banorna Lycka till och fokusera på belöningen.
Tack för mig.. :tummenupp :fyllisar :tummenupp

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Hoj
inge för tillf
vid trafikkörning får man alltså sitta bakpå läraren 1/2 tiden på grönlunds trafikskola?

Är det vanligt generellt ?
Ngn som vet, för det är ju inte så kul å pröjsa för att bli skjutsad!
ska dit imorn, men det är ju först banan som gäller.

ngn?

Sejko

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2005
Hoj
Svart Kawasaki Er-6n ABS 2006
Jonthe skrev:
2252236 vid trafikkörning får man alltså sitta bakpå läraren 1/2 tiden på grönlunds trafikskola?

Är det vanligt generellt ?
Ngn som vet, för det är ju inte så kul å pröjsa för att bli skjutsad!
ska dit imorn, men det är ju först banan som gäller.

ngn?

Ehh nej, stämmer inte alls, dock så kan det vara bra att åka med en körning, och fokusera sig på placering, kurvteknik, m.m...., Men till och från samt vid vissa moment så kanske du åker bak på..

Jag körde banan idag, fyfan säger jag bara, krypkörningen började jag få till i slutet av dubbel lektionen men annars så var det knas :huvet .. Högfartsbanan tycker jag bara är rolig! :D

:4skrika

Last edited:

brorzan

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2005
Hoj
Hornet 600 -99
WIIIIEEEEEEEWOOOOEEEEEE :banana :banana :banana

Man är numera stolt innehavare av A-körkort. Om 2 år kan jag köra retta utan att polisen har något att säga till om! Hur bra detta nu skulle vara för min egen hälsa låter vi vara osagt :gnissla

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln