Körkort 2006

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Ort
Karlskoga
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
PerJohan skrev:
2168766 Sådärja! Nu har man en bokstav till på körkortet! Lyckades få uppköringen på en dag med fint väder iklämt mellan dagar med dåligt väder så man fick passsa på att ta några mil i sadel. 12 underbart roliga mil hann det bli innan jag blev för hungrig och kall om händerna!! :)

Grattis !! Vilka banor blev det och hur tyckte du det var att köra manöverbanorna ?
 

PerJohan

Sporthojsnörd
Gick med
28 Apr 2006
Ort
Smålandsskogen (i Värnamotrakten)
Hoj
Kawasaki Z500 -81 såld Honda VRF800 -98 såld Kawasaki Z750 -06
Motin skrev:
2168899 Grattis !! Vilka banor blev det och hur tyckte du det var att köra manöverbanorna ?

Krypbanan blev den med slalomen, höghastighet blev den med slalom åt bägge håll. Satte ner foten en gång i krypkörningen, men det gjorde inget, hade en kanongubbe från vägverket! Det var nog mest nervöst när vi först kom dit, en timme innan provet.. Vi körde igenom banorna en gång först.. då var jag sjukligt nervös! Benet skakade när jag stannade mellan dubbelkonorna. Sen blev det bättre.. :) Trafiken var en piece of cake får jag säga. Var inte alls mycket nervös då faktiskt.

Grattis Tobark oxå förresten!! Hunnit med många mil idag då?? :)
 

newk

I eat tacos.
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Linköping
Hoj
BMW S1000XR 2017 | KTM 625 SXC 2004 | HONDA VFR 750FJ 1988 | R1 -06 (Såld) | KTM 990 SMT (Såld)
Grattis! Själv har jag bara uppkörningen kvar.. men jag tänkte ta ett par lektioner innan det. Dåligt med tider dock, är så jaevfla sent ute :gnissla
 

PerJohan

Sporthojsnörd
Gick med
28 Apr 2006
Ort
Smålandsskogen (i Värnamotrakten)
Hoj
Kawasaki Z500 -81 såld Honda VRF800 -98 såld Kawasaki Z750 -06
niuck skrev:
2168972 Grattis! Själv har jag bara uppkörningen kvar.. men jag tänkte ta ett par lektioner innan det. Dåligt med tider dock, är så jaevfla sent ute :gnissla

JAg hade sanslös tur. Skrev upp förra tisdagen (10:e) och fick bokat uppkörning 30:e.. sen ville min körskolelärare byta tid mellan mig och en tjej som hade den 17:e för hon skulle inte hinna bli klar. Så det blev en vecka och en dag mellan uppskrivning och uppkörning.. Kan ju inte klaga!! hehe
 

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Ort
Veberöd
Hoj
Triumph Daytona 675, Ducati 916, GSX-R 750
PerJohan skrev:
2168987 JAg hade sanslös tur. Skrev upp förra tisdagen (10:e) och fick bokat uppkörning 30:e.. sen ville min körskolelärare byta tid mellan mig och en tjej som hade den 17:e för hon skulle inte hinna bli klar. Så det blev en vecka och en dag mellan uppskrivning och uppkörning.. Kan ju inte klaga!! hehe

Shit vilken lyx :)
Å andra sidan skrev jag teroin i januari och har faktiskt inte känt mig redo för uppkörning förän nu.

Grattis igen till kortet!
 

Tobark

Framförallt jordnära
Gick med
8 Nov 2005
Ort
Gbg
Hoj
Såld
PerJohan skrev:
Grattis Tobark oxå förresten!! Hunnit med många mil idag då?? :)
Tackar, right back at ya! Tro det eller ej men jag har inte kört nåt! Mitt batteri är stendött och det nya har inte kommit till handlaren ännu. Sprang igång aset ett par tre gånger, men så fort man satte på lyset/bromsade dog den :mad: Ska ta igen förlorade mil imorgon!
 

PerJohan

Sporthojsnörd
Gick med
28 Apr 2006
Ort
Smålandsskogen (i Värnamotrakten)
Hoj
Kawasaki Z500 -81 såld Honda VRF800 -98 såld Kawasaki Z750 -06
LayDeeOmega skrev:
2169000 Shit vilken lyx :)
Å andra sidan skrev jag teroin i januari och har faktiskt inte känt mig redo för uppkörning förän nu.

Grattis igen till kortet!

TAckar så mycket.Tyckte faktiskt inte det var så jättesvårt. HAr inte kört nåt prvat, förutom nån olaglig tur *skäms* och fem,sex gånger krypkörning på parkeringen på jobbet, och fem körletioner på körskolan.. Men det gick! Hoppas man får hälsa på många av er nån gång längs vägarna i sommar, är övertygad om att ni klarar det!! Tror nervositeten är den strsta fienden! :)
 

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Ort
Veberöd
Hoj
Triumph Daytona 675, Ducati 916, GSX-R 750
PerJohan skrev:
2169028 TAckar så mycket.Tyckte faktiskt inte det var så jättesvårt. HAr inte kört nåt prvat, förutom nån olaglig tur *skäms* och fem,sex gånger krypkörning på parkeringen på jobbet, och fem körletioner på körskolan.. Men det gick! Hoppas man får hälsa på många av er nån gång längs vägarna i sommar, är övertygad om att ni klarar det!! Tror nervositeten är den strsta fienden! :)

Vad skönt att höra!
Har själv varit ganska nervös eftersom jag bara tagit lektioner och sammanlagt kanske kört ca 2 km på en parkering (var bara tvungen att testa hojen). Tror att jag ska kunna hålla mina nerver i schack... hoppas bara att man inte gör något dumt misstag!
 

PerJohan

Sporthojsnörd
Gick med
28 Apr 2006
Ort
Smålandsskogen (i Värnamotrakten)
Hoj
Kawasaki Z500 -81 såld Honda VRF800 -98 såld Kawasaki Z750 -06
LayDeeOmega skrev:
2169060 Vad skönt att höra!
Har själv varit ganska nervös eftersom jag bara tagit lektioner och sammanlagt kanske kört ca 2 km på en parkering (var bara tvungen att testa hojen). Tror att jag ska kunna hålla mina nerver i schack... hoppas bara att man inte gör något dumt misstag!
Bara hoppas på att du får en snäll vägverksgubbe.. Han jag had evar ju kanon, satte ner foten en gång men tänkte att jag ska fan visa, så inne i "korridorerna" kröp jag extra sakta för at visa att jag kunde.. Gäller att visa dem vad de vill ha.. En kontrollerad fotnedsättning ska egentligen inte ge kuggning... Men man vet ju aldrig med nitiska gubbar.. :)
 

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Ort
Veberöd
Hoj
Triumph Daytona 675, Ducati 916, GSX-R 750
PerJohan skrev:
2169111 Bara hoppas på att du får en snäll vägverksgubbe.. Han jag had evar ju kanon, satte ner foten en gång men tänkte att jag ska fan visa, så inne i "korridorerna" kröp jag extra sakta för at visa att jag kunde.. Gäller att visa dem vad de vill ha.. En kontrollerad fotnedsättning ska egentligen inte ge kuggning... Men man vet ju aldrig med nitiska gubbar.. :)

hoppas också på en snäll vv-gubbe/tant. När jag körde upp för B-behörighet så fick jag nog den mest ignoranta och otrevliga kvinna jag stött på. Gjorde ju att mina nerver sköt i taket och att jag kuggade. Visst, man ska inte skylla ifrån sig men hon gjorde det ju inte lättare om man säger så.
 

PerJohan

Sporthojsnörd
Gick med
28 Apr 2006
Ort
Smålandsskogen (i Värnamotrakten)
Hoj
Kawasaki Z500 -81 såld Honda VRF800 -98 såld Kawasaki Z750 -06
LayDeeOmega skrev:
2169127 hoppas också på en snäll vv-gubbe/tant. När jag körde upp för B-behörighet så fick jag nog den mest ignoranta och otrevliga kvinna jag stött på. Gjorde ju att mina nerver sköt i taket och att jag kuggade. Visst, man ska inte skylla ifrån sig men hon gjorde det ju inte lättare om man säger så.

Så sant.. har fått trevliga gubbar både för A och B kortet och då har det gått perfekt. Finns inget värre än att försöka visa vad man kan för nån som bara letar fel hela tiden...
 

Peter_E

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
1999 - Yamaha Thunderace
Körkort i dag kl 08,00 först ut innan det började regna :) Stort tack till Hultan och Thunder samt Tommys Trafikskola.

Hur gick det för den blå R1:an som körde upp efter mig?
 

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Ort
Karlskoga
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
Peter_E skrev:
2170603 Körkort i dag kl 08,00 först ut innan det började regna :) Stort tack till Hultan och Thunder samt Tommys Trafikskola.

Hur gick det för den blå R1:an som körde upp efter mig?

Grattis
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top