Körkort 2006

Peter_E

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
1999 - Yamaha Thunderace
reddevil skrev:
2164809 Grattis!

Själv skickade man in lite papper för hanledare till länsstyrelsen i hopp om att man kunde övningsköra lite hemma innan uppkörningen, betalade även in 120:- direkt för att skynda på allt.. Ringde dom idag och frågade om det var igenom så man kunde börja direkt, får till svar att det skulle ta 6 veckor!!! att bli godkänd för dom höll just nu på med April..

vafan går inget på automatik på länsstyrelsen eller? reglerna är ju enkla, har man haft körkort utan problem i 5 år så borde man bli godkänd automatiskt och när pengarna har kommit in skickas lappen ut direkt.. Väldans enkelt system men dom miffona verkar ju göra ALLT förhand för dom ska ha något att göra på dagarna.. *suck*
Så nu ahr jag gett länsstyrelsen 120:- helt utan anledning, kunde jag ju gjort något MYCKET roligare för! :huvet :mad:

Låter ju hur knäppt som helst. Betalade in och pratade med dom på tisdagen sen låg brevet i brevlådan på torsdagen. Gick nästan lika snabbt gången innan.
 

spectre

BRASSA å dra i helvet
Gick med
27 Jan 2004
Ort
Lite åt vänster sen åt helvete
Hoj
50x12
Jag klarade uppkörningen galant för 2-3 veckor sedan med en cbr600 jag hade aldrig åkt konbana med den cykeln och förövrigt så var det tredje gången jag körde motorcykel detta år pga operation. Sug på den :tungan
 

Ripper

---------
Gick med
13 Oct 2005
Ort
Asås
Hoj
CRF250R
Uppkörningstråd?

Kan inte någon händig snickra ihop en poll om vilka komibnationer av konbanor man fått köra?

Och att man kan skriva sina upplevelser från uppköret.
 

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Ort
Karlskoga
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
spectre skrev:
2165172 Jag klarade uppkörningen galant för 2-3 veckor sedan med en cbr600 jag hade aldrig åkt konbana med den cykeln och förövrigt så var det tredje gången jag körde motorcykel detta år pga operation. Sug på den :tungan

Jo men ärligt .. hur mycket har du kört mc innan ? ;)
 

#6 Limpan

Snabb, men ändå lite långsam...
Gick med
17 Nov 2005
Ort
Stockholm/Nacka
Hoj
Suzuki GSXR1100
Jippi fick mitt obeg. kort idag. Det regnar/moln nu bara för det om ni undrar, och veckan ser mörk ut :mad: :huvet :4skrika
 

reddevil

Off/On-road
Gick med
6 May 2006
Ort
Sthlm
Hoj
BMW GS 1200 Adv.
Peter_E skrev:
2164829 Låter ju hur knäppt som helst. Betalade in och pratade med dom på tisdagen sen låg brevet i brevlådan på torsdagen. Gick nästan lika snabbt gången innan.

Är väl olika länsstyrelser beroende på plats gissar jag på, jag ringde ju stockholms länsstyrelse och dom verkar ju helt mors där :(

Inte så mycket att göra åt saken..
 

Hellraiser

MAGISTER MUNDI SUM
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Malmö
Hoj
Ducati 916, Suzuki GSX-R 750
bigmajk skrev:
2164441 Fick förra veckan höra från min körlärare att INGEN blivit underkänd på deras hoj (hittills :confused: ) .
Lite extra press där...

Min körlärare har inte heller haft någon som kuggat. Men det ska man ju ta som något positivt eftersom man kan dra slutsattsen att han/hon inte bokar uppkörningar till "ofärdiga" elever. Så se det som om att du har en bra körlärare och att du antagligen kommer klara kortet istället :)


Grattis till alla er som klarat uppkörningen idag!
Verkar vara många här på SH som tar kort denna säsongen, kul!

//LayDeeOmega (inloggad på Hellraisers användare)


EDIT: Såg inte att det var min sambo som var inloggad och inte jag :rolleyes:
 

spectre

BRASSA å dra i helvet
Gick med
27 Jan 2004
Ort
Lite åt vänster sen åt helvete
Hoj
50x12
Motin skrev:
2165226 Jo men ärligt .. hur mycket har du kört mc innan ? ;)



Jag körde cirkus 200 mil förra året på mellan och innan det så åkte jag 125a. Provet är faktiskt lättare än vad man tror! Det är nervositeten ( hur i helvete stavas det? ) som förstör för dem flesta som kuggar! Sen underlättar det självklart om man har B-kortet innan, då vet man ju vart man ska söka av faror och sånt i trafiken m.m!

Lycka till med körkortet allihopa
 

Mr_haak

Suzuki lover
Gick med
22 Mar 2006
Ort
Ängelholm
Hoj
Triumph Daytona 650
jag fick köra den krypkörningsbanan som de e slalom på inte den som man stannar på sen så fick jag köra manöverprovet men på krypkörningen satte jag ner foten 1 gång men jag klarade det ändån :tungan så jävla gött var det har vatt ute och kört hela dan till nu :) det var en tjej som jag kördeupp för hon hette camilla och var 35 typ skiit snäll :D
 

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Ort
Veberöd
Hoj
Triumph Daytona 675, Ducati 916, GSX-R 750
Mr_haak skrev:
2165403 jag fick köra den krypkörningsbanan som de e slalom på inte den som man stannar på sen så fick jag köra manöverprovet men på krypkörningen satte jag ner foten 1 gång men jag klarade det ändån :tungan så jävla gött var det har vatt ute och kört hela dan till nu :) det var en tjej som jag kördeupp för hon hette camilla och var 35 typ skiit snäll :D

Fick du göra om banan eftersom du satte ner foten eller
godkände hon dig ändå?
 

knowme

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2004
Ort
Skövde/GBG
Hoj
x
tjena!

hade teoriprovet igår som jag kuggade på,pga hade högskole prov dan inann å han inte avboka men det e en annan historia.

min fråga är att på provet kom en fråga som löd så här:

det va en bild på en traktor som åkte på en bilväg mellan 2 åkrar.

frågan:
du kör bakom trakton,va ska du vara uppmärksam på?

a. att traktorn kan ha dratt med lerspill på vägen som kan göra vägen hal.
b. bla bla bla (kommer inte ihåg men detta var itne rätt)
c. att traktorn kan plöstligt svänga av vägen utan att blinka.

i teori boken stog det att man skall vara uppmärksam enligt både a och b.jag angav svarsalternativ a men fick fel.hur kan man veta vilket som e rätt å fel när båda är rätt och det endast ska va ett rätt????
 

Bobby 600

Medlem
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Linköping
Hoj
Honda XR650R -00, Kawasaki ZX9R -98, Suzuki GSX-R750 -86
"C" eftersom det är mera farligt... ex om du tänker köra om eller inte hinner bromsa. Om flera alternativ är rätt så tänk på vilket som är de mest riskfyllda
 

RiccyRockstar

Ny medlem
Gick med
22 Oct 2005
Ort
Falun
Hoj
-09 ER6N
Körkortet idag!!!

....så nu har man varit ute hela eftermiddan o susat runt :)
Lycka till alla andra o kör försiktigt.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top