Körkort 2006

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Stulen
herge skrev:
2206571
När vi kom tillbaka så parkerade jag hojen och gick bort till honom och det första han säger är "Mycket bra kört det var en fröjd att köra bakom dig, här har du lappen", WEEEEEEE :banana .

Den känslan är oförglömlig :tummenupp

Grattis!
 

47

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Solna/sundbyberg
Hoj
StreetTriple R -10
Aghili Racing skrev:
2206656 puhh missa körningen igår för en jävla skit grej :huvet , tok regna och jag höll lägre fart o han tyckte att jag körde alldeles för försiktigt.
fan känns som att man har tappat lusten helt, självförtoendet är körd i botten, ska köra upp den 13 igen men känns som att man kommer o kugga igen pga killen som kugga mig har gjort mig så osäker. trafikskole läraren sa att det var verkligen otippad men va fan. har absolut ingen aning hur jag ska sluta va nervös o tro på mig själv för nästa körning. :confused:

Det där känner jag igen till 100%, kuggade också igår...

var det ute i trafiken eller?

/¤/
 

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Norge
Hoj
Kawasaki Zx6R
Jag kuggade i 1989 nånting pga dåligt spårval och for låg hastighet, och det som felade mig va inte dårlig kjørning med dåliga nerver, 1 timme på skolan sen kjørde jag perfekt...prov på nytt du det går sakert jatte fint!!!!
 

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Ort
Veberöd
Hoj
Triumph Daytona 675, Ducati 916, GSX-R 750
Aghili Racing skrev:
2206656 puhh missa körningen igår för en jävla skit grej :huvet , tok regna och jag höll lägre fart o han tyckte att jag körde alldeles för försiktigt.
fan känns som att man har tappat lusten helt, självförtoendet är körd i botten, ska köra upp den 13 igen men känns som att man kommer o kugga igen pga killen som kugga mig har gjort mig så osäker. trafikskole läraren sa att det var verkligen otippad men va fan. har absolut ingen aning hur jag ska sluta va nervös o tro på mig själv för nästa körning. :confused:

Kan inte säga annat än att jag dessvärre vet hur förjävligt det känns.
Man tappar verkligen självförtroendet men jag lovar, det kommer tillbaka.
Den första lektionen jag tog efter uppkörningen gick hur bra som helst och
då kände jag att "fan, jag kan ju det här... jag ska inte ge upp. Nästa gång
SKA jag komma hem med lappen". Så se nu till att öva så du håller kunskaperna igång. En spark där bak och upp i sadeln igen! Du kommer greja det :tummenupp

Motin skrev:
2204781 Var ute och trotsade regnvädret efter jobbet (som ju hållt igång i Kga i ca 3 veckor nu...) och satte krypen (4 konor på raken, den svåra enligt mig..) gång efter gång.. det känns görgott, visst några gånger gjorde jag några skitfel men helheten kändes skitbra. Sträcker jag på ryggen och trycker ifrån mig styret när jag kör så går banorna så mycket bättre !

LayDeeOmega: När fick du tid för nästa uppkörning ??

Skönt att du kommit på tekniken :)
Själv ska jag snart iväg på en körlektion, hoppas bara att det inte börjar
regna igen. Har verkligen inte varit ngt hojväder alls bortsett från i tisdags.
Regn och solsken om vartannat (får trösta mig med det eftersom jag kuggade).
Jodå, jag har en ny tid i slutet på nästa vecka och då jävlar ska jag komma
hem med en godkänd lapp i handen!
 

Aghili Racing

Aghili racing..custom racebikes.
Gick med
15 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
HRC cbr 1000rr
körkort

jo d va i trafiken, han tyckte jag åkte för försiktigt. sen så fan jag har inte råd o missa igen det börjar redan bli för dyrt tycker jag.
jag vet att det inte är så ,men ibland KÄNNS det som de bara vill jävlas, bara en spontan känsla man får. Men det som jag tycker är jobbigast är att man sätter press på sig själv för nästa gång och då finns det en risk att man gör bort sig igen eftersom att man låser sig o inte kör avslappnad. men hursomhäls skönt och få skriva av sig här och även få respons av er. :rolleyes:
 

Wirre

Mr Outlaw ;)
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Där min säng sover ;)
Hoj
CB1000RA -09
Så lite så... Då hade man ju en bra ursäkt att åka hoj :tummenupp

Men du får ändå inte provköra min hoj, så enkelt e de bara :tungan

steand skrev:
2206654 :banana
Fixade kortet i tisdags känns så jäkla bra.
Får tacka min kollega för bra handledning/övningskörning :Bugar
/Anders
 

47

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Solna/sundbyberg
Hoj
StreetTriple R -10
Aghili Racing skrev:
2206748 jo d va i trafiken, han tyckte jag åkte för försiktigt. sen så fan jag har inte råd o missa igen det börjar redan bli för dyrt tycker jag.
jag vet att det inte är så ,men ibland KÄNNS det som de bara vill jävlas, bara en spontan känsla man får. Men det som jag tycker är jobbigast är att man sätter press på sig själv för nästa gång och då finns det en risk att man gör bort sig igen eftersom att man låser sig o inte kör avslappnad. men hursomhäls skönt och få skriva av sig här och även få respons av er. :rolleyes:

Låter som vi hamnat i samma sits... total låsning.
var körde du upp? och vilken tid?

igår kväll var det rätt nära att man bestämde sig för att på allvar lägga ned alltihop, men folk här fick mig på andra tankar i förmiddags (tack)...
 

Aghili Racing

Aghili racing..custom racebikes.
Gick med
15 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
HRC cbr 1000rr
jag körde i enköping kl 13.00. hmm d va det som jag va ute efter lite o kolla om man kanske kan få lite pepp. men jag är fortfanade as nervös för nästa körning, fast det är tolv dagar kvar. faaaaaaaan har ingen lust o missa igen :mad:

47 skrev:
2206783 Låter som vi hamnat i samma sits... total låsning.
var körde du upp? och vilken tid?

igår kväll var det rätt nära att man bestämde sig för att på allvar lägga ned alltihop, men folk här fick mig på andra tankar i förmiddags (tack)...
 

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Stenungsund
Hoj
Har hittat den Retta:)
missade också uppkörningen igår, känns NOG bra :huvet. Han gnällde på att jag inte va tillräkligt vaksam i tajta områden, men men uppkörning den 21:e igen. Orkar bara inte missa igen. :rolleyes:
 

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Ort
Karlskoga
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
Till alla Er som nyligen kuggat: Som jag skrev till 47 tidigare idag.. Kör på igen bara och ge inte upp. Ska en kuggning få avgöra om ni ska köra hoj eller ej ? Nej det är bara att ge det nya försök tills det till slut blir godkänt. Klart det kostar men det får man räkna med, allt KUL kostar ! :)

Efter att det har gått ganska knackigt på lektionerna så kände jag ocskå en period att "varför ska jag göra det här för.. det blir dyrt osv osv" Men ger man sig bara chansen och verkligen tar till sig det läraren säger så släpper det så småningom. För min del var det själva upptäckten av stilen att sitta ifrån styret och trycka istället för att ligga med tokböjd rygg och hålla i styret, som gjorde att jag fick mig en skjuts framåt !

Min lektion nu i eftermidags var ännu ett steg fram mot körkortet då min lärare gav mig beröm trots att jag gjorde lite småfel. Krypen satt idag t.ex vilket den inte gjort till 100% förut :), och trafikkörningen gick galant så när som på att jag låg för nära en bil vid en sträcka.

Så våga inte ge upp utan framåt mot ert mål !!!!

Och så grattis till ALLA som tog kortet idag !
 
Last edited:

AdamGS500

Ny medlem
Gick med
5 May 2006
Ort
Lidköping
Hoj
Suzza
slänger in en fråga här, är det någon som kan tänka sig vara handledare?
min handledare bor i Falköping och har inte så mycket tid att åka.

Skulle vara mycket trevligt att få åka med någon så slipper hojen stå å bli pollenförgiftad helt ;-)

Hör av er
(Lidköping med omnöjd)
 

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Skogn
Hoj
Crescent kompakt
Idag klarade jag lappen, 4 lektioner sen vare klart. Våt vägbana, bromsade perfekt 70/90 (100) kollade på gasen precis när jag kom, 100km/h, va väl inte planerat, tråkigt om jag hade kuggat på det. krypkörningen (fick den med konorna på rad - pisslätt) - stadskörning, motorväg, grusväg, etc. aye hoppas ni andra klarar det. själv har jag avverkat runt 210 mil i sadeln innan körkortet va i hamn. Nu kan jag brassa med kort!!!!!! Sjukt nöjd

/Martin
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
vbg_snake skrev:
2207625 Idag klarade jag lappen, 4 lektioner sen vare klart. Våt vägbana, bromsade perfekt 70/90 (100) kollade på gasen precis när jag kom, 100km/h, va väl inte planerat, tråkigt om jag hade kuggat på det. krypkörningen (fick den med konorna på rad - pisslätt) - stadskörning, motorväg, grusväg, etc. aye hoppas ni andra klarar det. själv har jag avverkat runt 210 mil i sadeln innan körkortet va i hamn. Nu kan jag brassa med kort!!!!!! Sjukt nöjd

/Martin

Körde du upp med din Gixxer? Vill egentligen inte ta några lektioner och istället chansa på att försöka klara uppkörningen på första eller andra med min VTR.
 

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Skogn
Hoj
Crescent kompakt
Nej förfan inte me gixxern, honda CB 750, kör på körskolans hoj istället, mycket lättare, varför göra det svårt? ;) Hyr en hoj hos en bilskola, öva banan 20 minuter sen äre klart
 

Randerson

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2006
Ort
Sandviken
Hoj
R6 -01
Motin:
Härligt att du börjar få kläm på krypkörning. Öva på bara! Själv tänker jag ställa upp en av krypbanorna själv, och sen träna balansen med R6an tills jag absolut inte orkar köra mer! :rolleyes: Kan man krypköra bra och har bra balans på en hoj så bör det gå lättare på en annan hoj sen.. Såå kul är det ju inte att betala 11-12kr/minuten bara för att nån ska stå och titta på när man övar på körskolan, när man kan få mycket gratis om man bara ligger i lite och övar hemma också! Ett tips! :)

Måste också passa på och säga att jag tycker att det är grymt kul och följa den här tråden. Känns som om vi är en enda stor familj här, där alla peppar och hjälper varandra hela tiden! Det ska ni alla ha en eloge för! :tummenupp

Och Grattis till alla er som har klarat kortet! Nu är det jag som hoppas och väntar på den dagen då det blir er tur att gratta mig, när den nu kommer! :cool:

KÖR FÖRSIKTIGT!!
 

MrNice80

174,74 Hk
Gick med
16 Mar 2006
Ort
Bara Vagnhärad
Hoj
HONDA CBR 1000RR -08, GSXR1000 K6 (Såld),KTM 450 SX -05, Can-AM Outlander 800 MAX LTD-08 och en EU-moppe.
norda skrev:
2206628 Grattis! Bokade själv en uppkörning idag, klarade skrivningen igår..
Får vänta ända in i slutet av Juli, men men.. Mer tid åt träningen istället :D
Grattis igen, kör med huvudet nu!

Tack så mycket-- Har kört med huvudet hela kvällen. Har brukat en 20 mil på hojjen ikväll. Känns bra som Fan... :D
 

hordac

Guest
vbg_snake skrev:
2207625 Idag klarade jag lappen, 4 lektioner sen vare klart. Våt vägbana, bromsade perfekt 70/90 (100) kollade på gasen precis när jag kom, 100km/h, va väl inte planerat, tråkigt om jag hade kuggat på det. krypkörningen (fick den med konorna på rad - pisslätt) - stadskörning, motorväg, grusväg, etc. aye hoppas ni andra klarar det. själv har jag avverkat runt 210 mil i sadeln innan körkortet va i hamn. Nu kan jag brassa med kort!!!!!! Sjukt nöjd

/Martin

Var den här flame eller? :va
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=121842&highlight=dagis
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top