Körkort 2006

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Sejko skrev:
2404099
Så drygt och ha kortet men ingen hoj blir tokig..

Du, då ska du pröva att ha allt utom kortet...
Lagt ner över 60k på allt och jag FÅR inte röra sk*ten...
Tror du det kliar i fingrarna??
Man har ju allvarliga funderingar på att övningsköra helt själv
flera gånger om dagen bara för att den står där och retar en... :D
Men så kommer det där samvetet och konsekvenstänkandet igång
och så inser man att, näe... :D

Sejko

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2005
Hoj
Svart Kawasaki Er-6n ABS 2006
Thyg0d skrev:
2404243 Du, då ska du pröva att ha allt utom kortet...
Lagt ner över 60k på allt och jag FÅR inte röra sk*ten...
Tror du det kliar i fingrarna??
Man har ju allvarliga funderingar på att övningsköra helt själv
flera gånger om dagen bara för att den står där och retar en... :D
Men så kommer det där samvetet och konsekvenstänkandet igång
och så inser man att, näe... :D

Hahaha stackarn, tror nog fan att det ändå är tvärt om.....

Du kan i alla fall sitta och kela med MC´n, vad har jag? ett plastkort med ett A på.,...
Bit ihop blir bättre sen! Lycka till med kortet!:yoparty

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Hmmm det är ju sant förstås... Tänkte inte på det på det viset... :D
Redan vaxat två gånger och plockat isär det mesta... Störd?? Jag??
NÄHÄ! :D

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZZR600
Propp-Fia skrev:
2404154 Hoj har vi nu.. har visst glöm att ändra... En spygrön zx9r. :D helskön att köra!:D

Jag körde upp med...hmm vad fan hette han nu igen? *fundera* hmmm, hette något på C, lång rakad kille, göteborgare(?) eller nåt.. Farsta trafikskola lärde mig att köra. Tokbra!:)

Ett stort tack till min pedantiske körlärare Rasmus:Bugar , som tjatade tills öronen blödde!

GRATTIS till lappen och hojen.

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
Imorn tidigt som h-lvete så är det min tur igen... Blir röd i ansiktet bara jag tänker på den tid det tagit att få försöka en gång till.

Ser ut att fortsätta regna så det ska bli intressant att göra bromsproven i regn.. Var dock ute och testade det igår i spöregn..

Urk varför utsätter man sig för sån här press för...

Bananhjärna

Child at heart
Gick med
16 May 2006
Hoj
Ducati Streetfighter S
Motin skrev:
2404806
Urk varför utsätter man sig för sån här press för...
För att känslan att köra mc första gången utan skylt är så enorm så det går inte att beskriva!

Även nu en knapp månad efter att jag tagit kortet så ler jag fånigt varje gång jag sitter på hojen.

Kör så det ryker!! :yoparty

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
Bananhjärna skrev:
2404816 För att känslan att köra mc första gången utan skylt är så enorm så det går inte att beskriva!

Även nu en knapp månad efter att jag tagit kortet så ler jag fånigt varje gång jag sitter på hojen.

Kör så det ryker!! :yoparty

Ja förutsatt att man inte gör bort sig.. Nu j-vlar ska ja ha kortet !

Gick med
10 Nov 2005
Hoj
Yamaha FZR 600 91 V&H
usch!
Hade min första uppkörning idag 08.00 på barkaby. Krypkörningen gick bra men det kan jag tyvär inte säga om undanmanövern. Ni vet den lite svårare som det är slalom direkt på. Välte konen båda gångerna. Precis som dom flesta andra :(

Freq

Blekfet
Gick med
14 May 2006
Hoj
Honda
Jag hade uppkörning igår. Åkte från körskolan 6.00 för att värma upp på banan, där satt alla moment precis som dom skulle. Kände mig lugn och fokuserad. Väl framme vid uppkörningen så var vi 7st, och jag skulle gå ut som nummer 4. Började med säkerhetskontrollen där jag skulle kolla lager, det gick bra. Sen så skulle jag köra krypbanan utan stopp, där kom nervositeten rusande, jag körde ryckigt, klarade inte vända innan linjen, fick motorstopp och satte ner foten. Kontrollanten tyckte då att jag skulle prova köra undanmanöverbanan, (den med tidig undanmanöver) nervös, stressad och arg drog jag iväg och lyckades träffa en kon. När jag hörde att jag prickade konen kände jag paniken komma krypande, skulle min uppkörning vara slut redan innan jag knappt hunnit börja? Jag fick köra om undanmanöverbanan och denna gången satt den perfekt, så även 70 och 90 inbromsningarna. Avslutade med andra försöket på krypen och även den satt som den skulle. Lättnadskänslan som då spred sig i kroppen var helt underbar. I trafiken skulle jag köra som nummer 3. Jag fick en lugn trafikkörning och hade turen att inte komma in i några knepiga situationer. Tillbaka på vägverket så fick jag veta att min körning var godkänd. En resa som började med att jag hade tid hos optikern i maj, och fick idén att skaffa synintyget, avlutades i slutet av augusti med lappen i handen. Vill passa på att tacka alla som har kommit med tips och råd i denna tråd. Och även önska alla som kämpar med kortet lycka till! :tummenupp

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
SirWankalot skrev:
2405024 Go Motin :yoparty

tror hela SH följt ditt jobb med kortet, klart du sätter det nu!

Jopps har ju vart med ett tag :), går inte alltid som man tänkt sig. Men uj vad man har lärt sig grejer på den tiden.

Ser ut att bli OK väder imorgon bitti så detta ska nog gå vägen :)

Ilma

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2006
Hoj
Suzuki Bandit 600
Motin skrev:
2405651 Jopps har ju vart med ett tag :), går inte alltid som man tänkt sig. Men uj vad man har lärt sig grejer på den tiden.

Lycka till! Hoppas du fixar det. Sitter krypkörningen?

Markus_w83

Egentligen skoternörd
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
Aprilia Falco -00
Freq skrev:
2405604 Jag hade uppkörning igår. Åkte från körskolan 6.00 för att värma upp på banan, där satt alla moment precis som dom skulle. Kände mig lugn och fokuserad. Väl framme vid uppkörningen så var vi 7st, och jag skulle gå ut som nummer 4. Började med säkerhetskontrollen där jag skulle kolla lager, det gick bra. Sen så skulle jag köra krypbanan utan stopp, där kom nervositeten rusande, jag körde ryckigt, klarade inte vända innan linjen, fick motorstopp och satte ner foten. Kontrollanten tyckte då att jag skulle prova köra undanmanöverbanan, (den med tidig undanmanöver) nervös, stressad och arg drog jag iväg och lyckades träffa en kon. När jag hörde att jag prickade konen kände jag paniken komma krypande, skulle min uppkörning vara slut redan innan jag knappt hunnit börja? Jag fick köra om undanmanöverbanan och denna gången satt den perfekt, så även 70 och 90 inbromsningarna. Avslutade med andra försöket på krypen och även den satt som den skulle. Lättnadskänslan som då spred sig i kroppen var helt underbar. I trafiken skulle jag köra som nummer 3. Jag fick en lugn trafikkörning och hade turen att inte komma in i några knepiga situationer. Tillbaka på vägverket så fick jag veta att min körning var godkänd. En resa som började med att jag hade tid hos optikern i maj, och fick idén att skaffa synintyget, avlutades i slutet av augusti med lappen i handen. Vill passa på att tacka alla som har kommit med tips och råd i denna tråd. Och även önska alla som kämpar med kortet lycka till! :tummenupp
Var det du som också körde för AHA, känner igen din optikerhistoria? :)
Jag var den andra typen som körde tung för AHA iaf, och klarade det:yoparty
Fick en väldigt lätt trafikkörning som blev ganska kort pga att uppkörningsmannen hellre ville äta lunch än köra mc med mig :)
Helt okej för mig! nu saknas bara hoj.

somebody

somebody
Gick med
24 May 2005
Hoj
Honda Hornet 600 -05
Motin skrev:
2405651 Jopps har ju vart med ett tag :), går inte alltid som man tänkt sig. Men uj vad man har lärt sig grejer på den tiden.

Håller tummarna så klart jag med :tummenupp
/m

fläderblomst

BARNVAGNAR!!!
Gick med
22 Jun 2006
Hoj
CBR 1000RR
JAAAAAAAAA!!!!! Satte precis uppkörningen :yoparty

Fan va gutt!!! Nu ska jag bara sno brorsans hoj o ge mig ut en vända!! :tungan

Nyheter
Ducati Multistrada V2