Körkort 2007

The Duck

Tvivelaktig figur
Gick med
5 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Z750 -07
Wheii skrev:
2694738 Grattis! Härligt :hihi Då är det bara å invänta våren då. Träna mag/ryggmusklerna tills dess - såna kan behövas när man kämpar balans på banan :D Och så har du nåt att göra medans du väntar....


Det började jag med för några månader sedan, då killen på körskolan sade att det som underlättade mc-körningen var att man kört mycket trafik (kör 4000 mil per år), vana på cykel, gärna mountainbike (fattar inte varför, men jag har iaf kört mb sedan jag var tolv), samt att man var hyfsat vältränad. Om jag ägt någon moppe med växel hade förvisso underlättat, men han ansåg att ovanstående var viktigare. Han snackar säkert skit, men jag började iaf träna mer än tidigare. Lättare med ett mc-kort som motivation...
 

vwmartin

Rookie
Gick med
9 Sep 2003
Ort
Floda
Hoj
Ingen just nu..
Ivil skrev:
2646767 Nå? Vilka ska ta steget 2007 då?:tummenupp

Ska ta kortet iår om allt vill sig väl =)
Hoj ska införskaffas snart och lämp är ordnat...så bara våren som saknas =)

/Martin
 

Henklund

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2006
Ort
.
Hoj
Suzuki gsxr 750
Nu har jag skaffat mig något att åka på, tänkte börja med teorin i februari samtidigt som man bokar dom första lektionerna.
 

Jossan

www.rr-jossan.se
Gick med
18 Mar 2006
Ort
Stockholm, Älvsjö
Hoj
Aprilia RS 125
Jag ska :)

Sa det förra året också, men i år finns det ingen återvändå. Jag ska ha det, ska fixa teorin "bara. När säsongen börjar ska teorin vara fixad allafall :tummenupp
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Jag tänkte försöka mig på att ta ett B-kort så jag kan köra t/f logementete(vart det nu blir vetefan) till januari 2008.
 

Mrs. Laphroaig

Guest
Här är en till som ska försöka med körkort, dock B kort men det är användbart det oxå :tummenupp
skrev in mig 070108 och tog även en körlektion då, gick rätt ok för att vara mig bakom ratten :D
Målet är väl att ha kortet innan året är slut helst långt innan dess.
 

Zponka

Idrotsmotorcyklist
Gick med
10 Dec 2006
Ort
Stockholm, Haninge
Hoj
CBR1000RR-08 & CRF250R-07
I år är det dags att äntligen ta skiten, får hela kortet betalt av skolan även uppkörningen till A begränsad om ett år :)
 

vwmartin

Rookie
Gick med
9 Sep 2003
Ort
Floda
Hoj
Ingen just nu..
Nu har jag skaffat nått att köra på med samt lämpet är ordnat och teorin är bokad så i April /Maj ska jag ha kortet =)

/Martin
 

Wheii

Ny medlem
Gick med
27 Nov 2006
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha Fzs 600 Rj02+Laverda Lesmo 125
Tog inte kortet, kuggade i trafikdelen.. 2ggr pga nerver :huvet . Men i Maj i år har jag kortet :tummenupp .

Då är vi två! I maj fixar vi kortet - självklart :tummenupp och tills dess är snön/vintern borta och på vår uppkörningsdag är det strålande vårväder :) Om man intalar sig det tillräckligt många gånger kanske det funkar :hej
 

Henklund

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2006
Ort
.
Hoj
Suzuki gsxr 750
Jag ska också ta kort i sommar. Teorin är avklarad, nu ska man bara fylla 21 och sen så ska jag köra upp.

Sen får man åka R1 själv utan svärfar och hans Gold Wing efter sig :)

Får man skriva teorin före man fyller 21?
 

Rogrrr

Medlem
Gick med
28 Jan 2007
Ort
Varberg
Hoj
R1200GS
Första inlägget! :tummenupp Efter gårdagens besök på "Två hjul" med provkörning hos Jarla trafikskola är jag mer sugen än någonsin. :banana Om drömmen förverkligas redan i år är dock tveksamt. Jag har dock anmält mig för en 60 min provlektion för halva priset hos Jarla. *längar till våren*
 
Last edited:
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top