Körkort 2007

Beme

Orka!!
Gick med
15 Jan 2007
Ort
Järfälla
Hoj
Yamaha Fazer 600 2001
Mc kort!

Tjaa! Ska bli kul som fan ...har anmält mig till intensivkurs i västerås! Vecka 19..bara hoppas på att det går vägen...har ju kört ganska mycket förr.
 

Saabmosare

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Ort
Hemma
Hoj
Snabb
Så fort snön försvinner ska jag ringa och boka mej en körning, dags att uppgradera ifrån A1 till mellan i sommar. :)
 

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Ort
Karlskoga
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
f-n vill ut o åka nu .. Blev inte bättre av att gå på mässan i fredags *dreggel* :yoparty
 

knut_tzr

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2006
Ort
göteborg
Hoj
yamaha tzr-125cc-87
ååååååååå va gött de blir att ta mellan och slippa 125:an även om de va roligaste sommare någonsim med den men de blir bara mera kul med mellan =D och så är de gött att slippa den jävla teorin:tummenupp
 

Meltingfire

Ny medlem
Gick med
6 Dec 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Till sommaren
2735893 Första inlägget! :tummenupp Efter gårdagens besök på "Två hjul" med provkörning hos Jarla trafikskola är jag mer sugen än någonsin. :banana Om drömmen förverkligas redan i år är dock tveksamt. Jag har dock anmält mig för en 60 min provlektion för halva priset hos Jarla. *längar till våren*
Anmälde mig också hos Jarla. Får hoppas det är en bra skola. Någon som har erfarenhet av dom?
 

The Duck

Tvivelaktig figur
Gick med
5 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Z750 -07
Bokat intensiv v 17 på Grönlunds, och uppkörning veckan efter. Kör några strölektioner innan... Får se hur det går
 

vwmartin

Rookie
Gick med
9 Sep 2003
Ort
Floda
Hoj
Ingen just nu..
Hojen påställd så här ska övningsköras i helgen om det bara är + grader :)

/Martin
 

tigrro

O rly?
Gick med
8 Oct 2005
Ort
Hemma
Hoj
Supermotarrrrd
Jag körde säkert 20 dubbellektioner förra året (dyrt blev det) och kuggade på uppkörningen. Ute i trafiken! Banorna gick bra men sen ville inte kroppen/psyket mer. Det regnade, blåste och vart kallt. Och jag körde inget bra..
Jag svor och fräste åt motorcyklar ett tag efter det med sedan lade jag det bakom mig.
Men nu efter att ha surfat på Sporthoj under vintern, speciellt då supermotard delen, så börjar intresset vakna till liv igen. Och det rejält. Jag vill ha hoj och kort denna säsongen!
Mina förhoppningar är att få besked om fast jobb nu i veckan sedan direkt lägga handpenning på en KTM 660 eller 625 och ta den på avbetalning. Mest för att kunna övningsköra i mitt eget tempo och sen för att ge mig själv en rejäl morot att sträva efter.:)
 

The Duck

Tvivelaktig figur
Gick med
5 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Z750 -07
Jag körde säkert 20 dubbellektioner förra året (dyrt blev det) och kuggade på uppkörningen. Ute i trafiken! Banorna gick bra men sen ville inte kroppen/psyket mer. Det regnade, blåste och vart kallt. Och jag körde inget bra..
Jag svor och fräste åt motorcyklar ett tag efter det med sedan lade jag det bakom mig.
Men nu efter att ha surfat på Sporthoj under vintern, speciellt då supermotard delen, så börjar intresset vakna till liv igen. Och det rejält. Jag vill ha hoj och kort denna säsongen!
Mina förhoppningar är att få besked om fast jobb nu i veckan sedan direkt lägga handpenning på en KTM 660 eller 625 och ta den på avbetalning. Mest för att kunna övningsköra i mitt eget tempo och sen för att ge mig själv en rejäl morot att sträva efter.:)

Hur tänker man om man lägger ned MYCKET pengar på att ta A-kort, för att skita i allt om man missar en uppkörning?:confused:
 

Frökenklös

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2007
Ort
Västerås
Hoj
gsx 750
Ska ordna mig kortet så fort som möjligt i vår. Teorin avklarad, endast uppkörning kvar.

Tips på bra körskolor i Västerås eller Örebro?

Om du vill fixa kortet så ska du gå en intensivkurs på Västerås Bil & Mc skola!!
Jag tog kortet där förra sommaren och de är grymt proffsiga. Ulrika och Roberto är supertrevliga och alla som gick kurs samma vecka som mig ( 6 st ) fixade lappen. Man Kör en vecka och har uppkörning veckan därpå ( de har platser hos vv, man behöver inte ansöka. Så man har GARANTERAT uppkörningsplats direkt efter avslutadkurs. Lycka till

www.vasterasbilmcskola.se
 

invisible

Yes baby...
Gick med
4 Mar 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX-6R'06
Om du vill fixa kortet så ska du gå en intensivkurs på Västerås Bil & Mc skola!!
Jag tog kortet där förra sommaren och de är grymt proffsiga. Ulrika och Roberto är supertrevliga och alla som gick kurs samma vecka som mig ( 6 st ) fixade lappen. Man Kör en vecka och har uppkörning veckan därpå ( de har platser hos vv, man behöver inte ansöka. Så man har GARANTERAT uppkörningsplats direkt efter avslutadkurs. Lycka till

www.vasterasbilmcskola.se

Vet ej om det är sant men det sägs att Roberto har börjat jobba för en annan trafikskola...Han och Ulrika flyttade ju förra hösten.
 

Frökenklös

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2007
Ort
Västerås
Hoj
gsx 750
Tjaa! Ska bli kul som fan ...har anmält mig till intensivkurs i västerås! Vecka 19..bara hoppas på att det går vägen...har ju kört ganska mycket förr.

Om du ska gå på Västerås Bil & MC skola vill jag bara gratulera!!
Du kommer att fixa det galant. De är fullblodsproffs!!

Vet ej om det är sant men det sägs att Roberto har börjat jobba för en annan trafikskola...Han och Ulrika flyttade ju förra hösten.

Jag har glada nyheter. Min kompis har precis anmält sig på en kurs hos dem i vår och de jobbar kvar. Han frågade speciellt efter dem.
 
Last edited:

Mrs. Laphroaig

Guest
Haft min tredje lärarledda teorilektion ikväll och har min sjunde körlektion imorron, ska köra stadstrafik.
Fått börja komma upp i högre hastigheter, hittat dragläget i motlut, trixat ut från en parkering mellan två andra bilar så det börjar gå framåt nu känns det som.
Får jag bara in teorin i skallen oxå så blir det ännu bättre :rolleyes:
 

invisible

Yes baby...
Gick med
4 Mar 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX-6R'06
Om du ska gå på Västerås Bil & MC skola vill jag bara gratulera!!
Du kommer att fixa det galant. De är fullblodsproffs!!



Jag har glada nyheter. Min kompis har precis anmält sig på en kurs hos dem i vår och de jobbar kvar. Han frågade speciellt efter dem.

Ah ok, trevligt :)
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top