Körkort 2007

frajje

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
Honda Cbr
Heh att köra Motard på de där banorna är som att köra en moppe genom banorna.. Prova en sporthoj t.ex CBR eller likande.. eller iaf en tyngre hoj !

Tränar man med sporthoj så blir man glatt överraskad över hur lätt det går med andra hojar sen. (ja kanske inte Golwing då...)

:tummenupp

Okej.. Klart de är skillnad men SÅÅÅ stor skillnad kan de ju inte va på en
motard hoj och en Honda CB 750.... Körde ändå med Hälften så stort avstånd mellan konerna... Gör mig inte nervös nu ffs :gnissla

ps. har rätt bra balans överhuvudettaget... Kör växeln ut på bakhjulet iaf (inte lär mig växla på bakhjulet ännu) :näsblod

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
Okej.. Klart de är skillnad men SÅÅÅ stor skillnad kan de ju inte va på en
motard hoj och en Honda CB 750.... Körde ändå med Hälften så stort avstånd mellan konerna... Gör mig inte nervös nu ffs :gnissla

ps. har rätt bra balans överhuvudettaget... Kör växeln ut på bakhjulet iaf (inte lär mig växla på bakhjulet ännu) :näsblod

Du märker själv skillnaden när du testat ! Det är bra att du övar med kortare avstånd mellan konerna ! Men visst är det skillnad att köra CB 750 o Motard mellan konorna..

O knivigare blir det med sporthoj men det går

Bale

Ny medlem
Gick med
21 Feb 2007
Hoj
GasGas EC 300 -10
Oj va tidigt du fick en sen uppkörningstid ?!? Konstigt att det delas ut tider innan man är redo att köra ? Kör du som privatist eller körskola ?

Anledningen till att ja reagerar som jag gör är att körskolorna fått "banning" från VV att man inte får boka upp tider innan de finns elever som är redo.. Hörde min skola prata nåt om det förra säsongen.. Gäller väl inte alla skolor då .. hum ?!

Bokade tid själv förra fredagen. Att den ligger så långt fram är att jag ska hinna öva konbana efter terminens slut. Pluggar i Linköping och tillbringar sommrarna i Örebro, liksom hojen.
Övningskörde privat mycket förra sommaren, så köra kan jag. :tummenupp

Last edited:

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
Bokade tid själv förra fredagen. Att den ligger så långt fram är att jag ska hinna öva konbana efter terminens slut. Pluggar i Linköping och tillbringar sommrarna i Örebro, liksom hojen.
Övningskörde privat mycket förra sommaren, så köra kan jag. :tummenupp

Aha då är jag med ! Lycka till o hoppas du får nån trevlig gubbe som uppkörningsförättare.

Jontax

Ska det vara så?
Gick med
25 Jul 2004
Hoj
Thundercat -98 & RSV Mille -00
Såja, nu är teorin avklarad! :tummenupp

Nu får vi se när körskolan behagar att ringa så man kan börja nöta.

frajje

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
Honda Cbr
yes yes.. min teori vart också klar idag.. lite besviken dock.. endast 56 rätt... trodde faktiskt jag skulle få bättre.. men men... över 52 iaf :tummenupp

frajje

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
Honda Cbr
Vart lite fundersam.. Va inne på en körskola idag och frågade om de hade några förbeställda uppkörningstider.. men de hade de ju inte... Sen frågade jag när vv börjar ta uppkörningar iår... (Har fått för mig att de är lite olika..)
hur som helst fick jag till svar 2 Maj....öhh... jahopp sa jag.. tyckte de lät lite sent.. :mad:

Är de verkligen inte tidigare? :va

De är ju över en månad dit...
Usch hur ska jag orka vänta såååå länge :rolleyes::gnissla

frajje

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
Honda Cbr
Någon som har alla frågorna i huvet som kommer på provet? :gnissla :fakta :argpådato

hahah :D de glömde jag typ bort när jag gick ut ur salen..
Men de är blandat som fan, så läs allt.
Typ:
Vad ska man tänka på vid...
När/var/hur får du köra vid detta märke...
Vart får du köra in med "fordon" om detta märke finns...
Statestik om olyckor, Alkohol mm....
Vilken skylt gäller inte efter nästa korsning...
Däckmönster
Hastigheter
Last
osv osv osv...

Vet inte med de finns väl en ca 7-10 olika prov har jag för mig..?!

Mvh // frajje

stoooffe

lem!deM
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
R6 -01
Vart lite fundersam.. Va inne på en körskola idag och frågade om de hade några förbeställda uppkörningstider.. men de hade de ju inte... Sen frågade jag när vv börjar ta uppkörningar iår... (Har fått för mig att de är lite olika..)
hur som helst fick jag till svar 2 Maj....öhh... jahopp sa jag.. tyckte de lät lite sent.. :mad:

Jag har uppkörning den 17e April. :banana

roban_2002

Kocken
Gick med
2 Jul 2005
Hoj
kawasaki ZXR750 -89, suzuki TL1000S -97 samt en paj suzuki rg125f -92
om du vill ha tid tidigare så ring till vv varje dag några gånger!
de har folk som ringer återbud ganska ofta.
jag minskade min tid med 1,5 månader på det sättet!
gällde iof B-kort, men borde va nästan lika många återbud!
ska boka snart jag med för A-kortet!
lycka till!

//Robin

frajje

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
Honda Cbr
Jo, men de går tyvärr inte för VV börjar inte med uppkörningarna förrens 2 Maj... så de är de tidigaste.. =(
Och åka till någon anna stad.. njaaaeee.. de skiter jag nog i =)

forrest

har en berguv i huvudet
Gick med
21 Mar 2006
Hoj
gixxer

jag var nog bland de första förra året i vår region o jag körde upp 3 maj tror att de börjar som tidigast sista veckan i april om vädret är bra men man kunde inte boka tidigare än maj förra året vid den här tiden...skrev teorin i februari förra året så jag fick vänta 3 månader på uppkörning, inte alls kul men den som väntar på nått gott....)

Last edited:
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...