Körkort 2007

Snowstormer

Snowstormer
Gick med
27 Jun 2006
Ort
Skövde
Hoj
Hayabusa GSX-1300R -05
Körtkort 2007

Varför ska tiden gå så lååångsamt när man vet att man ska köra upp om 3 veckor. Ibland vill man bara sparka till jordgloben så att tiden bara flyger iväg.
Som många andra är man jättenervös, började ju i fel ände på körkortet köpte hoj och utrustning o sen började med teorin.

Trots att jag började med körkortet i augusti 2006 så har jag hittils ägt två sporthojar. Och även om det kliat i fingrarna var eviga dag. Med tanken hur ofta blir man stoppad då man har B-kortet kanske ska ta mig en liten sväng så har jag lyckats hålla mig ifrån att köra outlaw.

Men nu e det snart dax sista maj kör man upp och jag hoppas innerligt att jag ska kunna ta körkortet så jag kan skänka mig själv lite glädje till och från jobbet på min kawa zx6-R -98.......

GRATTIS TILL ALLA ER SOM NYSS TAGIT KORTET.............:tummenupp
 

asscobra

Ny medlem
Gick med
4 May 2007
Ort
västerås
Hoj
.
har börjat iaf, får se hur ekonomin ser ut om ja kan ta de innan sommarens slut

fast de blir ingen hoj förrens nästa sommar iaf gissar jag
 

Beme

Orka!!
Gick med
15 Jan 2007
Ort
Järfälla
Hoj
Yamaha Fazer 600 2001
Faan! Fick ett tråkigt samtal idag.....intensivkursen inställd pga sjukdom!!!! Blir sååå trött.
 

Afriberg

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2007
Ort
Haninge
Hoj
ktm 625 -05
körkortstid

hej om det är någon som har tid inom en snar tid för uppkörning och vill byta till en snabbare tid så kan vi byta, min är på måndag.. problemet är ja har ej fått tag i nån uppkörningshoj!

mvh Andreas
 

vwmartin

Rookie
Gick med
9 Sep 2003
Ort
Floda
Hoj
Ingen just nu..
Idag satt krypkörnings kobanan! den med 4 koner...fan va gött! äntligen! som jag har tragglat :)
Tur det för nästa gång är det uppkörning :)

/Martin
 

D a w e

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2007
Ort
Uddevalla
Hoj
Husaberg Motard, Rd350
Idag fick man äntligen kortet :tummenupp fick stå upp kl 6 på morran för att åka till kiörskolan.. i nte riktigt van så man va lite trött..
Men nöjd som bara den! :yoparty

Lycka till ni som håller på !!:)
 

Simonpimon

Ny medlem
Gick med
30 Sep 2006
Ort
Sollentuna
Hoj
Kawasaki ER-6n
hej om det är någon som har tid inom en snar tid för uppkörning och vill byta till en snabbare tid så kan vi byta, min är på måndag.. problemet är ja har ej fått tag i nån uppkörningshoj!

mvh Andreas

Tja, om du skulle vara intresserad har jag en tid i uppsala och skulle vara oerhört intresserad av din tid, eftersom jag blev kuggad av ett äckel i onsdags och MÅSTE ha körkortet nu snart eftersom jag å nåra polare har planerat att åka iväg. Har skickat dig ett pm med min mail å så om du skulle vara intresserad...

mvh simon
 

SE

Snart jul igen.
Gick med
17 Aug 2006
Ort
Skåne
Hoj
ER6n 07
Idag klarade jag kortet! Så jäkla skönt!
Har längtat efter denna dag! :D
Min Er6:a har fått gå många fina mil i dagens solsken!

Ha det!
 

henrik gasar

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2007
Ort
västerås
Hoj
Ingen hoj nu
hej allihop.

Tog mitt idag. jippi:tungan :D

vi var 4 st. första killen kugga direkt på krypkörningen. sen körde vi andra och klarade. sen åkte sista man från banan direkt ut i trafik, men han kugga på vänstersväng på 90väg. sen jag och klarade trafik körningen och killen därefter med. ja de vart 50% då som de flesta säger. snart ut och gasa. :squid
 

*Fia*

Packad?
Gick med
24 Apr 2007
Ort
Sthlm.
Hoj
Bara en vit.
Kortet fixat förra veckan! Så jäkla nice!!!

Lycka till ni alla som har det framför er!
 

Byggerefredd

Ny medlem
Gick med
20 Jan 2007
Ort
Åmotfors/Värmland
Hoj
Husaberg Fs650e -03
Hey folks, först å främst vill jag gratta alla som fixat kortet och önska lycka till, till de som har Teorin/ uppkörningen framför sig..

Jag undrar på en sak här, Jag har uppkörning imorgon, det står på lappen att senaste inbetalningsdatumet är 070508 (samma dag som uppkörning), jag var på banken och betalade in för 30 min sedan, hon på banken påstod att pengarna kanske inte hinner komma in på uppkörnings "kontot" men om jag tar med kvittot på att jag betalat in så bör de gå bra sa hon.. Bör vell funka att betala in dagen före om det står att man kan betala in senast samma dag som uppkörningen... Nån av er som har erfarenhter av detta?

// Fredrik.
 

Holmlund

٩(●̮̮̃•̃
Gick med
1 Aug 2006
Ort
Linköping/Oravais
Hoj
*S Å L D*
Hey folks, först å främst vill jag gratta alla som fixat kortet och önska lycka till, till de som har Teorin/ uppkörningen framför sig..

Jag undrar på en sak här, Jag har uppkörning imorgon, det står på lappen att senaste inbetalningsdatumet är 070508 (samma dag som uppkörning), jag var på banken och betalade in för 30 min sedan, hon på banken påstod att pengarna kanske inte hinner komma in på uppkörnings "kontot" men om jag tar med kvittot på att jag betalat in så bör de gå bra sa hon.. Bör vell funka att betala in dagen före om det står att man kan betala in senast samma dag som uppkörningen... Nån av er som har erfarenhter av detta?

// Fredrik.

Det du har gjort fungerar.... De "väntar" ofta nån dag extra. Iofs inget man ska lite på, men så säger dem om man ringer och frågar.
 

Engman

SDK socio:4215
Gick med
7 May 2007
Ort
Trollhättan
Hoj
Monster 900 -02
Håller på att ta kortet jag med

Hej,

Har klarat min teori, 1 vecka sedan.:tummenupp

Nu är det bara att körningen kvar och att försöka få en uppkörning före semestern:gnissla

Har ett Monster i garaget som väntar på mig.:D
 

Strindberg

f.d. Orebronx
Gick med
5 Apr 2007
Ort
Uppsala
Hoj
R1 -01
Uppkörning på fredag.. Hoppas ni håller tummarna för mig då :)

Har också uppkörning på fredag. Första och sista körlektionen har jag om en timme.

Står lite i valet och kvalet över vilken hoj jag ska köra upp på, antingen brors streetfigher R1 (ger kanske inget vidare intryck på vv-gubben) eller farsgubbens xj900 som egentligen har lite för många kilon för konorna. Riktigt surt att jag inte kan köra upp på min egen som är riktigt lättkörd. Var lite inne på att hyra nånstans men kom fram till att det är billigare att kugga en gång.

Lycka till Persson!
 

Persson

O-('-'Q)
Gick med
19 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Hojlös
Har också uppkörning på fredag. Första och sista körlektionen har jag om en timme.

Står lite i valet och kvalet över vilken hoj jag ska köra upp på, antingen brors streetfigher R1 (ger kanske inget vidare intryck på vv-gubben) eller farsgubbens xj900 som egentligen har lite för många kilon för konorna. Riktigt surt att jag inte kan köra upp på min egen som är riktigt lättkörd. Var lite inne på att hyra nånstans men kom fram till att det är billigare att kugga en gång.

Lycka till Persson!
Streetfighter... kul och se hans min i vilket fall :tummenupp
Lycka till själv! Vilken tid har du?
 
Last edited:

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Ort
Kungsängen
Hoj
KTM 690 Duke -10
Uppkörningstid!

Har hört många diskutioner om hur vida körskolor bokar upp en tid i förväg eller ej? Idag fick jag reda på sanningen har precis börjat min intensivvecka efter att ha fixat manövreringsmomenten. Då frågar de mig om jag kan pressa in några extra lektioner då de hade en tid för uppkörning 21 Maj.

Så vi får väl se men jag har lite kvar att lära. En fråga får man göra start i backe på uppkörningen? Jag fick göra det i en grymt brant backe idag inte de lättaste.

//Dafe
 
Nyheter
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top