schneberger
Bannad
tog mitt kort i måndags =) lycka till alla ni som har uppkörning framför er
Nervös som man är ringde man idag till vv igen och frågade samma fråga, denna gången gick tjejen jag pratade iväg några minuter och kom sedan tillbaka och förklarade att det var ok utan handledare om man saknade sådan bara någon kunde köra ut hojen till banan och sedan tillbaka. Denna gången lät hon säker så nu är jag lugn. Men troligtvis inte så länge till, kommer ihåg när jag körde upp för 125:a, var så nervös att jag höll på att skita på mig. Är en hemsk nervös person ibland, så tar gärna emot tips hur jag ska komma över denna nervositet och kunna fokusera på uppkörningen?
ajdå, då får farsan ta ledig från jobbet.
Hur länge brukar en uppkörning vara?
Har du B-kort bör inte transporten till (och från) banan vara något problem. Du kan ju ta dit hojen själv på en släpvagn eller en lätt lastbil i så fall. Det kan det väl knappast finnas några lagliga invändningar mot.
Jag klarade skrivningen idag! =)
Uppkörning den 2/7 i Gävle, har läst att fler kört upp där? Kan nån berätta vilken vända ni fick köra, vart är den där "kon-banan" ni pratar om? Tacksam för all info!
En fråga till alla i Göteborg. Jag har kört på körskola nu 8 lektioner men nu har jag inga lektioner kvar och om jag ska boka fler så finns det inte fören i juli. Själv tycker jag att det skulle gå att köra upp, men dom vill så klart att jag ska ta fler lektioner, vilket jag skulle kunna tänka mig göra om dom hade tider. så nu till frågan, vet någon vart man skulle kunna hyra mc för uppkörning eller en körskola där man kan köra sig en dubbellektion för att lära sig känna hojen och sen köra upp, snabbt och smidigt, eller e det bara att vänta?
tackar för tips och synpunkter
Tog kortet idag! känns skönt som f*n
Då fick man uppkörningstiden idag. 12 Juni gäller det. Fatta så nervös jag e. Hoppas hoppas hoppas.
Absolut inte, har provat lågfartsbanor med den och det e inte så lätt. Dålig svängradie. Blir körskolans =)Ska du köra upp på din hoj?
Absolut inte, har provat lågfartsbanor med den och det e inte så lätt. Dålig svängradie. Blir körskolans =)
Håller med att det är den man ska köra. Men dom vändningarna tror jag inte man har mycke nytta av i verkligheten. Rätta mig om jag har fel (har ju dock inte kört så mycket ute)Ha ha, jag gissade nästan på det. Men jag var tvungen att fråga. Det verkar som att det inte är så många som vill köra upp på sina sporthojar. Varför är det så? Någon som kan svara på det? Det är ju ändå den hojen man ska köra på sen.
GrattisNu får jag äntligen skriva i tråden. Har suttit och läst den här tråden dom senaste veckorna inför uppkörningen.
Fixade teorin redan i januari och idag fixade jag även uppkörningen. Båda på första försöket.
Skum känsla att sticka iväg med hojen själv för första gången
Håller med att det är den man ska köra. Men dom vändningarna tror jag inte man har mycke nytta av i verkligheten. Rätta mig om jag har fel (har ju dock inte kört så mycket ute)
Jag personligen klarar inte det me min hoj, kan vara oerfarenhet men man vill inte riskera det på en uppkörning.
Tack det värmde i mitt stackars skadade hjärta ! Lovar att komma med glada besked ...o det snart !
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|