Körkort 2008

Husabus

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2008
Ort
Västerås
Hoj
Husaberg FS650e -06
Har min uppkörning imorgon. Inte hunnit bli nervös ännu :)

Håller tummarna för att få släppa lös min stackars 650'i i det fria, imorgon efter lunch ;-) Blir ledigt, i alla fall imorgon, om jag får lappen.
 

_Challe_

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Xt660x
Husabus, hmm undrar om vi kör samtidigt?
Lite smått nervöst här nu ja haha, aja.
Dags att kläpå sig mc kläderna kanske :)
Ska ut en sväng me körskolan innan det är dags

Lycka till Husabus
 

Husabus

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2008
Ort
Västerås
Hoj
Husaberg FS650e -06
Husabus, hmm undrar om vi kör samtidigt?
Lite smått nervöst här nu ja haha, aja.
Dags att kläpå sig mc kläderna kanske :)
Ska ut en sväng me körskolan innan det är dags

Lycka till Husabus

13:20 kör jag idag... Har ett par timmar innan med körskolan för att nöta lågfarten in i det sista.

Du kör också up idag? När?
 

_Challe_

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Xt660x
13:20 kör jag idag... Har ett par timmar innan med körskolan för att nöta lågfarten in i det sista.

Du kör också up idag? När?

Körde upp 08:30 och klarade det :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty
Så nu har jag varit ute och åkte en sväng, sticker nog ut strax igen hehe :D

Lycka till på din körning sen
Säg till om du vill ut och åka en sväng, känner ingen som har hojjkort så kul att åka lite med nån :)

Mvh
C
 

tvoben

Ny medlem
Gick med
14 May 2008
Ort
Luleå
Hoj
Yzf-R6, 2008
Kör upp imorgon kl 13.00.. Var på min sista lektion i dag. F*n vad jag är dålig på att krypköra. Vet inte om jag kör för långsamt eller om jag bara är värdelös på det. Vad är era tips. Är det bättre att köra lite fortare med balans än att försöka köra jätte långsamt med stor risk att ta i med foten.?

Ps: Grattis Challe
 
Last edited:

freakyp

Freakyp
Gick med
20 May 2008
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki SV650s
Hej!

Jag tog mitt kort i torsdags. Dvs för ca 1v sen. Jag har kört en hel del efter det. Det är så sjukt kul. :)
 

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Kör upp imorgon kl 13.00.. Var på min sista lektion i dag. F*n vad jag är dålig på att krypköra. Vet inte om jag kör för långsamt eller om jag bara är värdelös på det. Vad är era tips. Är det bättre att köra lite fortare med balans än att försöka köra jätte långsamt med stor risk att ta i med foten.?

Ps: Grattis Challe

Det beror på hur långsamt du kör... du behöver lite styrfart för att kunna svänga osv...
Jag gjorde misstaget att nästan försöka stå still när jag krypkörde för att jag alltid ska vara bäst el nått sånt... *Asg*
Sen när jag fattade att det inte behöver vara stillastående gick allt så mycket bättre och kortet klarade jag på första försöket... :D
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Fick äntligen mitt lämp idag, så nu ska jag bara komma förbi upptagettonen hos körskolan och boka in lite tider.. Bokade tid för kunskapsprov oxo, hade och välja på malmö nu på fredag eller nån annanstans i skåne tidigast i september. Tur att jag känner mig säker på teorin :yoparty
 

Husabus

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2008
Ort
Västerås
Hoj
Husaberg FS650e -06
Körde upp 08:30 och klarade det :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty
Så nu har jag varit ute och åkte en sväng, sticker nog ut strax igen hehe :D

Lycka till på din körning sen
Säg till om du vill ut och åka en sväng, känner ingen som har hojjkort så kul att åka lite med nån :)

Mvh
C



Tjena!

Jag klarade med! :D;)

Kika ned på körningen nu ikväll. Jag kommer dit.. Blå/Svart husaberg.

Kör försiktigt!


Tack alla för alla tips! dem var guld värda!
 

Gorgis

Ninja
Gick med
1 Jul 2008
Ort
skogen
Hoj
ingen
Fick äntligen mitt lämp idag, så nu ska jag bara komma förbi upptagettonen hos körskolan och boka in lite tider.. Bokade tid för kunskapsprov oxo, hade och välja på malmö nu på fredag eller nån annanstans i skåne tidigast i september. Tur att jag känner mig säker på teorin :yoparty


när skickade du in ansökan? väntar nämligen på att få mitt, är inne på min fjärde vecka nu :huvet
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
när skickade du in ansökan? väntar nämligen på att få mitt, är inne på min fjärde vecka nu :huvet

Skickades in den 1:e, så ganska exakt 23 dagar. Polaren skickade in sitt nån vecka innan mig och fick sitt på 16-17 dagar..
Kan bara säga att jag lider med dig =/
 

Mr.Q

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2008
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki RMZ 450
när skickade du in ansökan? väntar nämligen på att få mitt, är inne på min fjärde vecka nu :huvet

Är du säker på att du betalat avgiften för lämpet ?
Dom gör inget förens den avgiften kommit in, när den är betald kan man räkna med att få det på 3-4 veckor.
 

Gorgis

Ninja
Gick med
1 Jul 2008
Ort
skogen
Hoj
ingen
Är du säker på att du betalat avgiften för lämpet ?
Dom gör inget förens den avgiften kommit in, när den är betald kan man räkna med att få det på 3-4 veckor.

japp har betalat in avgiften, men tyvärr något senare än ansökan eftersom jag inte hade fått reda på att dom inte gör något förren dom får betalt,

Någon som vet hur det ser ut med teori samt uppkörnings tider inom Stockholmområdet? omöjligt att få tid eller? känns som att för varje dag som lämpet inte dyker upp minskar chansen stort för att ta kortet i år =(

Hur länge håller säsongen på? Är det redan kört för mig att fixa kortet i år? Har bara mig själv o skylla, var för sent ute :huvet

Skickades in den 1:e, så ganska exakt 23 dagar. Polaren skickade in sitt nån vecka innan mig och fick sitt på 16-17 dagar..
Kan bara säga att jag lider med dig =/

Jag skickade in min den 25 juni, förstår inte vad som tar tid, dom borde ju prioritera MC tycker jag med tanke på säsongen, i slutet av veckan har det gått 4 veckor, börjar tappa tålamodet snart hehe :tungan
 
Last edited:

supr_00

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2008
Ort
Göteborg
Hoj
På g...
japp har betalat in avgiften, men tyvärr något senare än ansökan eftersom jag inte hade fått reda på att dom inte gör något förren dom får betalt,

Någon som vet hur det ser ut med teori samt uppkörnings tider inom Stockholmområdet? omöjligt att få tid eller? känns som att för varje dag som lämpet inte dyker upp minskar chansen stort för att ta kortet i år =(

Jag vet inte om sthm(bor i gbg)l, men jag var tvungen att göra om teorin för en vecka sen, fick tid för teori 2 dagar efter att min första teori gick ut. Bokade uppkörningen dagen efter och fick tid 2 veckor efter (privat). Om du ska köra privat och köra upp privat så kan du nog få körkortet denna säsong(finns alltid återbudstider). Kan tänka mig att det blir svårt genom trafikskola då de e redan uppbokade.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top