Men första september så e det typ två månader som gäller för teorin.Men det gäller för B körkort.
Ja du menar det nya proven jag hört om, att man ska skriva teorin och köra upp väldigt tätt in på varandra. Jag syftade på det som vi har idag.
Men första september så e det typ två månader som gäller för teorin.Men det gäller för B körkort.
Nej, inte alls roligt. Min handledare hade åkt ner till Bosnien så jag vågade inte öva här själv på en parkering. Så jag åkte iväg på semester med familjen och pappa drog ner min hoj med släp. 80 km/h i drygt 220 mil enkel resa var inte kul!
Kommer fram dit, körde hojen första dagen. Nästa dag tar jag bort strypningarna för att hojen ska starta lättare och så börjar skiten låta lite grann för att sedan öka. Jagade verkstäder där nere men fann ingen som kunde fixa hojen snabbt, jahapp... tog med mig hojen i onödan med släp och allt. Men OK, jag fixar hojen i Sverige. Det var tydligen kamkedjespännaren som lät.
Kommer hem till Sverige, beställer delen och bytte spännaren idag. Nu blev det ännu värre... borde tryckt ut spännaren med en skruvmejsel vilket vi inte gjorde. Rullade knappt igång den och kunde konstatera att den hade kuggat över... skiten rullar med växeln i.
Det har varit ett sånt helvete, först där nere men då hade man lite hopp iallafall. Nu är det kört. Har letat efter någon hoj för typ 10-15 lökar max som man kan öva med 1 vecka innan man åker iväg men har inte hittat något lämpligt.
Förmodligen så klarar jag det inte... och då vill man ju gärna köra upp privat - men nej, hojen är förstörd. Riktig kass situation. Får hoppas att jag hittar någon billig, gammal hoj som man kan öva på och köra upp på efter intensivkursen.
Livet suger hårt ibland.
H4 andas nu.
Du hade ju tatt massa lektioner tidigare så om du inte är helt tappad ska det ju gå skitlätt.
Samtidigt är det väldigt få som missar hos dom.
Tjejen som körde upp samtidigt som mig blev nervös och välte helt obefogat när hon skulle köra iväg för att ta sats inför bromsningen. Sedan blev hon stressad och fick inte upp cykeln och gav till slut upp. Jag tyckte så synd om henne att jag nästan inte kunde koncentrera mig på mina bromsningar.
Tog 10 körlektioner förra året samt en hel del privatkörning. Klarade manöverbanorna då, nu vet jag inte hur det skulle gå. Har kört drygt 1,5 timme i år bara, lågfart. Gick väl okej, men jag testade aldrig lågfartsbanan utan övade krypfart och garagevändningar och det gick ju bra.
Ja, jag får ju se hur det går om känslan infinner sig tillbaka igen snabbt. Hoppas det.
Du måste försöka låna eller köpa en hoj, det är nog det enda sättet tyvärr. Har du bokat någon uppkörningstid?
Enligt min gamla körlärare som jag hade förra året skulle man ha en högerplacering när man åkte rakt fram i rondellen.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|