Körkort 2008

Hr Zeke

Svinpäls
Gick med
6 Jun 2008
Hoj
FZ750
Hr Zeke, grattis, jag ska också köra upp i Uppsala (antar att du gjorde det) vilket låg standard Uppsala har på sin bana, typ en smutsig väg som det är lite asfalt på.
Jag körde inte upp i Uppsala, och jag vet faktiskt inte ens var Uppsalas manöverbana ligger nu för tiden. Förut låg den väl vid gamla halkbanan på vägen mellan Gränby centrum och Nyby?

Lycka till med uppkörningen oavsett!

Frontline

Ny medlem
Gick med
11 May 2004
Hoj
Ingen
Uppsalas bana ligger en bit förbi Maxi, väg 55, typ när du åkt förbi fartkamrorna så finns det en väg åt höger där inne är det i en liten skogsdunge.

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Tyvärr har Magnus hamnat på hjärtintensiven så det är helt sjukt mycke att göra för dom. Vi hade bokat för aslänge sen + betalt så dom fick tid med oss.

Jag kan även rekommendera Tettes MC skola i Ystad. Dom kunde klämma in oss i slutet av Augusti (uppkörning 3:e september) 7400 ville han ha för 10 lektioner tror jag det va. Riktigt trevlig och tillmötesgående.

Får hålla tummarna. Har köpt ny MC och ska boka uppkörning imorgon. Dags att öva med farfar :)

Fr1ppe

Avslängd
Gick med
16 May 2008
Hoj
Kawasaki VN900
Tyvärr har Magnus hamnat på hjärtintensiven så det är helt sjukt mycke att göra för dom. Vi hade bokat för aslänge sen + betalt så dom fick tid med oss.

VAAA!? :confused:

Hjärtintensiven? Vaffan är det du säger? Så otäckt, måste ringa Jennie och fråga hur det är med honom på stört!

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Så, uppkörningen bokad 18:e Augusti i Borås.

Horneten borde vara färdig på måndag. Farfar kommer hem på tisdag förmodligen, så blir det att köra direkt som faen. Inte mycket tid kvar till uppkörningen.

Couraga

Optimistisk pessimist
Gick med
25 Jul 2008
Hoj
Honda CBR 600 -97
Jag var nere idag på körskolan och lämnade in ansökan till A körkort + hälsodeklaration. Ska börja läsa teori i höst och ta ett par körlektioner om jag får tid, sen blir det uppkörning till våren 2009 :tummenupp

ZIPP0

Medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
En sån där som låter högt
Tjaaoo

Bokade ett teoriprov till idag sedan 2 dagar tillbaka, utan att ha pluggat, tänkte bara chansa, tar jag den så gör jag det, om inte så blir det att plugga lite..

Iaf jag kommer dit så var det lite krångel med fotografierna och underskriften så jag hade missat typ 20 minuter av skrivningstiden, "läraren" kommer ut och frågar ifall jag vill göra testet vid ett annat tillfälle istället, jag säger: äsch jag testar i alla fall..

Börjar med 22 minuter borta från skrivningstiden och börjar klicka..

Rättar provet, Det första jag såg var grönt :D Godkänd..

Dags för uppkörning snart då :D

Ec

My Grandis and Me!!!
Gick med
11 Nov 2007
Hoj
Röd raket!
:arsele 5 Aug kl 1300 i Ängelholm så kommer man shittia in dha pants för min del, kommer efter många extra lektioner på banan fixar den iaf, bara körning i ny stadsdel jag är mera nervis för..:gnissla

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Tjaaoo

Bokade ett teoriprov till idag sedan 2 dagar tillbaka, utan att ha pluggat, tänkte bara chansa, tar jag den så gör jag det, om inte så blir det att plugga lite..

Iaf jag kommer dit så var det lite krångel med fotografierna och underskriften så jag hade missat typ 20 minuter av skrivningstiden, "läraren" kommer ut och frågar ifall jag vill göra testet vid ett annat tillfälle istället, jag säger: äsch jag testar i alla fall..

Börjar med 22 minuter borta från skrivningstiden och börjar klicka..

Rättar provet, Det första jag såg var grönt :D Godkänd..

Dags för uppkörning snart då :D

Klarat den lätta/svåra biten beroende på vem du är.

"break a leg"

Henrik

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Så man måste alltså ha en egen mc vid uppkörningen? Hur är det med kläder osv?

Du måste inte ha egen hoj, du kan hyra. Och om du kör upp genom trafikskola så kör du med skolans hoj.

"Vilken skyddsutrustning ska du använda?

Du som gör provet ska bära ändamålsenlig skyddsutrustning avsedd för motorcykelkörning. Utrustningen ska bestå av skyddskläder av skinn eller annat kraftigt material samt skyddsglasögon eller motsvarande, kraftiga stövlar eller kängor, handskar, ryggskydd och hjälm. Utrustningen ska vara fri från skador."

Källa: http://www.korkortsportalen.se/VV_Templates/Page____373.aspx

http://www.korkortsportalen.se/

Mr.Asp

Avstängd
Gick med
21 Mar 2008
Hoj
Geggmoppe KTM 250exc
Självklart, jag körde upp på julafton och en polare till mig körde upp på nyårsdagen:tummenupp

Trafikskolor därimot brukar inte hålla igång året runt. Och när jag frågade så sa dem att man inte kan köra upp efter october nångång ( men de har inte direkt mycket koll på något).

majic

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2008
Hoj
Yamaka
Tack, en till fråga hur mycket skiljer sig mc provet från bil provet? Jag har B kort och är det värt att läsa bilboken/bonniers osv?

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Va?! Trodde alla städer slutade ha uppkörningar innan November. Hur är detta möjligt?

Vilka ställen har uppkörningar så sent, på julafton och grejer?

RobinS

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2008
Hoj
ingen
Måste vara väldigt penninggiriga inspektörer från VV som vill jobba på julafton.
Känns inte så troligt

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...