Körkort 2008

Ec

My Grandis and Me!!!
Gick med
11 Nov 2007
Ort
Landskrona
Hoj
Röd raket!
O yes...fixade kortet..o slolen skiner, dax o njuta av vädert så länge det håller sig..Ses i en kurva nära dig.:D
 

122025

Guest
GRATTIS dudes! Fan vad roligt. Många som tar kort nu, ni som fortfarande håller på, haul ass så ses vi på vägarna! :tummenupp
 

122025

Guest
Ni som klarat era kort, att ni orkar skriva långa noveller om er dag, ut o kör ist:cool: :yoparty :tummenupp

Jag tog kortet i torsdags, har bara kunnat köra 2 halv dagar sen dess. Förbannade väder (iaf i Sthlmstrakten just nu) det ÖSER ner.

Har ni fint väder och sitter här och geekar så UT med er och KÖÖÖR! :tummenupp
 
Last edited:

Gorgis

Ninja
Gick med
1 Jul 2008
Ort
skogen
Hoj
ingen
Nu har man bokat in en intensivkurs på västerås bil och mc. Hoppas verkligen att dom är bra. Har iaf läst bra saker om dom här på forumet!

Någon här som har bra koll på var man kan bo i anslutning till körskolan? bor i Sthlm och orkar inte pendla fram och tillbaka så jag vill ha ett schysst boende till ett bra pris. Någon som bor eller kan västerås?

Väldigt tacksam för alla svar!
 

Ec

My Grandis and Me!!!
Gick med
11 Nov 2007
Ort
Landskrona
Hoj
Röd raket!
10 mil senare o lyckats köra om min körskolelärare i *lite* högre hastighet.

Nu ska det kollas smhi så vädret är bra imorgon ,ska upptäcka västra delen av skåne, och vilken lycka..:D
 

johan_tkd

vsv
Gick med
11 Sep 2004
Ort
göteborg
Hoj
söker efter 125:a
Vill ha mitt kort men en fråga? Vad gäller angående obegrensad mc?

Om jag tar mitt kort nu för begrensad blir det får jag då sen automatiskt köra obegrensad mc när jag fyller 21?
 

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Ort
Göteborgeeh (Mölndal)
Hoj
MV Agusta Dragster 800
fan vilket trams, då får jag ju istället köra upp igen när jag e 21

...eller så kan du vänta tills dem två åren har passerat. men om du tar a-beg när du är 18 så blir det obegränsat när du blir 20 (ja alltså 2 år efter uppkörningsdagen såklart).

Va det du som skrev i en annan tråd att du ville ha en 525a? om jag inte e helt ute o cyklar så ligger dem flesta 525or runt 10-12 kw (enligt regg-pappret alltså), så då är det ju fina fisken, bara att köra, eller du kanske hade tänkt att köra hojen på 12 kw i verkligheten eller:tomten:rolleyes:
 
Last edited:

mattsson311

Ny medlem
Gick med
29 May 2008
Ort
Trollhättan
Hoj
2007 KTM Superduke
hur sakta ska det egentligen gå på lågfartsbanan? när jag kör den så kör jag i mellan 3-5 km/h..säg jag kör i 3 km/h och när jag ska svänga runt..då gasar jag på liiite och kommer kanske upp i 5-6...kan detta vara godkänt och göra på uppkörning? ha det gööött
 

PerD

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2008
Ort
Västerås
Hoj
2003, Yamaha R6
hur sakta ska det egentligen gå på lågfartsbanan? när jag kör den så kör jag i mellan 3-5 km/h..säg jag kör i 3 km/h och när jag ska svänga runt..då gasar jag på liiite och kommer kanske upp i 5-6...kan detta vara godkänt och göra på uppkörning? ha det gööött
Vad jag fick höra under min utbildning så är det inga problem.. Det lågfartsbanan går ut på är att du ska visa att du har kontroll över mc'n i låga hastigheter.. behöver inte vara exakt 3-5 hela tiden.. Får alltså gå lite snabbare en kort stund om det är vad som krävs för du ska återfå balansen.

Gorgis skrev:
Nu har man bokat in en intensivkurs på västerås bil och mc. Hoppas verkligen att dom är bra. Har iaf läst bra saker om dom här på forumet!

Någon här som har bra koll på var man kan bo i anslutning till körskolan? bor i Sthlm och orkar inte pendla fram och tillbaka så jag vill ha ett schysst boende till ett bra pris. Någon som bor eller kan västerås?

Väldigt tacksam för alla svar!
Enklast och bäst är väl kanske om du använder dig av rummen som Västerås Bil och Mc har själva. Bara ringa så berättar dom säkert mer (Stog på hemsidan om dom men jag såg att den låg nere). Dom är billiga och tydligen helt ok. Rummen ligger dock inne i centrum och man samlas i Irsta som ligger ca 1mil utanför stan. Har du bil är det ju dock inga problem. Inga problem annars heller då det går buss eller så finns det säkert någon annan att åka med.

Om Ulrika och Roberto fortfarande håller i det nästa år så får du en lärorik och rolig vecka!
 

Gorgis

Ninja
Gick med
1 Jul 2008
Ort
skogen
Hoj
ingen
Vad jag fick höra under min utbildning så är det inga problem.. Det lågfartsbanan går ut på är att du ska visa att du har kontroll över mc'n i låga hastigheter.. behöver inte vara exakt 3-5 hela tiden.. Får alltså gå lite snabbare en kort stund om det är vad som krävs för du ska återfå balansen.


Enklast och bäst är väl kanske om du använder dig av rummen som Västerås Bil och Mc har själva. Bara ringa så berättar dom säkert mer (Stog på hemsidan om dom men jag såg att den låg nere). Dom är billiga och tydligen helt ok. Rummen ligger dock inne i centrum och man samlas i Irsta som ligger ca 1mil utanför stan. Har du bil är det ju dock inga problem. Inga problem annars heller då det går buss eller så finns det säkert någon annan att åka med.

Om Ulrika och Roberto fortfarande håller i det nästa år så får du en lärorik och rolig vecka!

ok receptionisten som jag pratade med nämnde ingenting om några rum som dom har, så jag bokade in mig på vandrarhem på lövudden, och de sa att det tar ca 10 min med buss nr 25 därifrån in till stan, men har ingen aning om hur lång tid det tar till Irsta? eller om bussen ens åker till Irsta? :va
Har du kört med västerås bil och mc? vad tyckte du om dem, lär man sig lika fort om man aldrig har suttit på en mc innan? kan man fixa uppkörningen efter intensiv veckan?
Ska dit nästa vecka och vill gärna ha allt med boende klart innan dess.
 

mattsson311

Ny medlem
Gick med
29 May 2008
Ort
Trollhättan
Hoj
2007 KTM Superduke
Vad jag fick höra under min utbildning så är det inga problem.. Det lågfartsbanan går ut på är att du ska visa att du har kontroll över mc'n i låga hastigheter.. behöver inte vara exakt 3-5 hela tiden.. Får alltså gå lite snabbare en kort stund om det är vad som krävs för du ska återfå balansen.

okej! då får jag hoppas att jag klarar min uppkörning jag har imorgon då :) hehe...tack för hjälpen!
 

johan_tkd

vsv
Gick med
11 Sep 2004
Ort
göteborg
Hoj
söker efter 125:a
...eller så kan du vänta tills dem två åren har passerat. men om du tar a-beg när du är 18 så blir det obegränsat när du blir 20 (ja alltså 2 år efter uppkörningsdagen såklart).

Va det du som skrev i en annan tråd att du ville ha en 525a? om jag inte e helt ute o cyklar så ligger dem flesta 525or runt 10-12 kw (enligt regg-pappret alltså), så då är det ju fina fisken, bara att köra, eller du kanske hade tänkt att köra hojen på 12 kw i verkligheten eller:tomten:rolleyes:

tack för ditt svar! Asså har de inte mer kw? Vad kör man får att få mer kw sen? e det trim rör som gäller & hur mycker ger det? ´Jag trodde de gick så gott utan men de jag tänker på har kanske haft trim då..

Kan man även köra ktm 625 på mellan kort? Va jag förstått så har det 24kw orginal.

Nu till verkligheten :) Om jag nu har en 525-625:a som har över tillåtna kw. men även reggad som mellan för att jag har mellan kort vad händer vid en vanlig polis kontroll?

Tack på fördhan / johan
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top