Dajen
Medlem
Grattis Dajen.
Antar att du körde upp i Gävle, eller kan man köra upp i Ljusdal!?
Kör försiktigt
Tacka, nä då du kan köra upp i Ljusdal också =)
Grattis Dajen.
Antar att du körde upp i Gävle, eller kan man köra upp i Ljusdal!?
Kör försiktigt
Skrev du teorin i juli, så har du ju halva nästa säsong på dig också... Visst surt att vänta, men förhoppningsvis så har du ju kortet ett bra tag efteråt också..
Tacka, nä då du kan köra upp i Ljusdal också =)
Ska försöka få kortet i år har jag tänkt. Kör första lektionen nu på onsdag näste vecka, en dubbel lektion. Teorin ska jag skriva veckan där på. Hoppas att man klarar provet och att det finns uppkörningstider. Har kört privat under en månad vid ett flertal tillfällen så jag hoppas på ett fåtal lektioner.
Någon som vet hur sent på året man får chansen att köra upp?
Mitt körkort är just nu uppe i 220+170+170=560 sen får vi se vad det slutar med.... summeringen fortsätter... en uppkörning kostar runt 1500, eller?
samma här, tänkte också sikta på att ta kortet i år. teorin är avklarad, men den fixar du lätt, bara o plugga. har inte kört något alls men ska på en intensivkurs nästa vecka så det ska nog lösa sig hoppas jag.
Jag tror att man får köra upp till tredje veckan i oktober om jag inte minns fel, eller kanske till och med längre om vädret tillåter, är dock inte helt säker på om det är så.
Hur lång tid tar det i genomsnitt för en person att lära sig allt som de testar på uppkörningen? hellre chansar jag på att göra en extra uppkörning än att bli blåst av en körskola på extra lektioner som kostar skjortan...
Är väll inte jättennervös för teorin direkt men det blir väll annat när man väl sitter där. Har några olika teoriprogram till datorn och brukar ligga mellan 1 och typ 5 fel när jag kör dom. Sen om dom är lättare eller svårare än det riktiga vet jag inte. Jag har haft B-kort i snart 17 år så det lär ju inte vara samma prov längre
Hur lång tid det tar att lära sig att köra vet jag faktiskt inte. Jag har kört krypkörning på ett övningsfällt privat under två kvällar och klarar det nästan med min hoj (kawa ninja ZX9R) men med polares hoja så går det betysligt bättre (gixxer GSX-R1000 och en Triumph Daytona). Min får man ha fullt styrutslag och luta den så man för klänga efter sidan för att orka hålla emot så den inte tippar, för att ha en chans att få tillräcklig svängradie.
Höghastighetsbanan där man ska köra i 50 klarad jag på första försöket när jag provade den på alla tre hojarna. Någonstans mellan 65-70 började bakhjulet peta omkull någon kon (PET-flaska) så det borde vara lugnt.
Sen har jag väll kört någonstans mellan 80-90 mil bus/landsvägskörning på vanlig väg och någon vända i stan.
Har min första dubbellektion på onsdag nästa vecka och hoppas att det ska räcka med det.
En uppkörning kostar exakt 1500 kronor, dubbelt så mycket som för ett år sedan. Kör du upp genom körskola och hyr hoj tillkommer förmodligen en kostnad om x hundra kronor.... en uppkörning kostar runt 1500, eller?
Jag använde mig också utav olika teoriprogram på datorn och så läste jag mc boken en gång lite snabbt för att få lite översikt av vad det är man ska kunna. En annan sak som var väldigt bra inför teori provet var Str testerna som finns på nätet att ladda ner för 14kr styck. Jag tyckte dessa var överlägsna eftersom de frågorna på testproven liknade vägverkets teori prov väldigt mycket. jag själv laddade ner ett gäng såna tester men tyckte som sagt att det var värt men inte nödvändigt. Vill du prova kan du kolla på www.str.se, och kanske ladda ner ett test bara för att prova på. Annars funkar det nog minst lika bra med program som man laddar ner.
.
En uppkörning kostar exakt 1500 kronor, dubbelt så mycket som för ett år sedan. Kör du upp genom körskola och hyr hoj tillkommer förmodligen en kostnad om x hundra kronor.
Har skrivit innan och skriver igen,har tillsammans med tjejen testat flera program och det enda som funkade och faktiskt hjälpte inför skrivningen var STR.
Har inga intressen,tjänar inget,och försöker inte dumförklara någon utan bara förmedlar vilket faktiskt funkar bäst om man inte är ett geni vad gäller att läsa sig till kunskap.
STR testen är så nära provet du kommer och har frågor som är uppbyggda på samma tankesätt,de andra vi provade var bortkastade pengar till någon nisse som fick en fin semester för våra och de andra som köptes pengar.
Henrik
Om du menar mitt inlägg ovanför så var jag lite otydlig. Jag köpte två prov på STR för 14 kr styck och fick på båda 69 utav 70 och dom skrev man på STR's hemsida
Nej nej,bara förtydligar för dom som faktiskt tänker spendera pengarna på annat håll,är väl ok om man har obegränsat av den varan men själv försöker jag spara in på det som är onödigt.
Förstod vad du menade men eftersom diskussionen kom upp igen så försökte jag hjälpa till,är en snäll människa som tycker att andra ska få del av mina misstag och slippa göra dom själva.
Henrik
Alla tips motages säkert tacksamt av dom flesta på detta forum så fortssätt du vara vänlig
Hoppas nu bara att man klara provet när man är lite nervös med.
Kan inte bli alltför många svåra trafiksituationer känns det som. Likadant som för en polare som körde upp i Wilhelmina, ett rödljus på huvudgatan.
QUOTE]
Lycka till med uppkörningen!!!
Mmm jag ska öva men min hoj känns inte alls lika stabil som körskolans och körskolan kommer jag bara att köra en gång innan!
Men i och försäg så borde det gå skitbra om jag fixar det med min egen!
Aja!
LYCKA TILL!
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha