Körkort 2008

Lina86

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Örebro
Hoj
Z1000
Ja ha! Var ute och träna manöverbanan i 50 för en stund sen, han precis tillbaka innan det började regna.

Det gick SVIN DÅLIGT i dag! Jag tycker bara att det känns som om jag blir sämre och sämre för varje gång jag är ute och övar.
Samma när jag övar, jag börjar med en två rundor som är okej, men sen börjar jag missa konor eller köra på dem... DET ÄR FRUSTRERANDE. Jag vet inte vad jag gör annorlunda :confused:

VAD SKA JAG GÖRA??
 

GT4-R

VERSYS
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Gävle,Bergen
Hoj
xrv 750 Versys 09a grön
Ja ha! Var ute och träna manöverbanan i 50 för en stund sen, han precis tillbaka innan det började regna.

Det gick SVIN DÅLIGT i dag! Jag tycker bara att det känns som om jag blir sämre och sämre för varje gång jag är ute och övar.
Samma när jag övar, jag börjar med en två rundor som är okej, men sen börjar jag missa konor eller köra på dem... DET ÄR FRUSTRERANDE. Jag vet inte vad jag gör annorlunda :confused:

VAD SKA JAG GÖRA??

sänk farten 90% som strular kör för fort eller för sakta(40) eller släpper gasen vid första momentet av banan, ha jämnfart i första skedet av banan viktigt ,det är inte hela världen om du ej ligger 50 prick
 
Last edited:

Dahornet

Inte lätt se ut liten gammal häst
Gick med
7 Mar 2006
Ort
Mot Motala
Hoj
goped, hornet 900
Äntligen är kortet i handen. och får köra själv utan att vara beroende av någon annan.. kortet är nu 2 och en halv timme gammalt så nu blir det ut och åka i det soliga vädret....

//EN GLAD FAN
 

Quazar

BikerBoyz
Gick med
6 May 2008
Ort
Söderut
Hoj
ingen
Sådär ja, där satt kortet som ett smäck efter dagens uppkörning :Rockbanan
Nu ska man bara undvika det här tråkiga regnvädret som verkar förfölja Sverige för tillfället. Ser fram emot att hälsa på er alla ute i trafiken :hej
 

Quazar

BikerBoyz
Gick med
6 May 2008
Ort
Söderut
Hoj
ingen
Ja ha! Var ute och träna manöverbanan i 50 för en stund sen, han precis tillbaka innan det började regna.

Det gick SVIN DÅLIGT i dag! Jag tycker bara att det känns som om jag blir sämre och sämre för varje gång jag är ute och övar.
Samma när jag övar, jag börjar med en två rundor som är okej, men sen börjar jag missa konor eller köra på dem... DET ÄR FRUSTRERANDE. Jag vet inte vad jag gör annorlunda :confused:

VAD SKA JAG GÖRA??

Hur gick det för dig idag? Antar att du körde på eftermiddan? Jag hade Nils-Erik som provförrätare på förmiddan. Mkt trevligt prick det där. Godkände oss alla 4 på manöverbanan men kugga en äldre man på körningen. Dock inte mig :)
 

Gurkslask

Jäämen
Gick med
13 Aug 2008
Ort
Kalmar
Hoj
KTM690 SMC
Tja, fixade lappen igår efter 2 kuggningar av helveteslärarna i Kalmar.
Men iaf hur skönt som helst att få kortet, värt varenda ångestfylld minut. Tipsen jag kan ge är att det är viktigt att man tänker positivt, om man har några riktigt bra övningskörningar dagarna innan upkörningen så fokusera på hur jävla superbra ni var på de.
Nu ska det köras, lycka till!
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Sådär ja, där satt kortet som ett smäck efter dagens uppkörning :Rockbanan
Nu ska man bara undvika det här tråkiga regnvädret som verkar förfölja Sverige för tillfället. Ser fram emot att hälsa på er alla ute i trafiken :hej

Grattis!
 

Mxburn

pilljocke
Gick med
17 Jul 2006
Ort
Sthlm/spånga
Hoj
Gsxr600 exc 250(350) hva sm125
Har uppkörning på min 18årsdag, 9 oktober.
Förhoppningsvis klarar jag det också! tänkte kanske ta nån lektion trafik innan uppkörningen så nån säger om man gör några fel.
 

Lina86

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Örebro
Hoj
Z1000
sänk farten 90% som strular kör för fort eller för sakta(40) eller släpper gasen vid första momentet av banan, ha jämnfart i första skedet av banan viktigt ,det är inte hela världen om du ej ligger 50 prick

Mm jag brukar nog kunna släppa av lite efter första manövern och det är ju inte bra. Men det jag har mest problem med nu.. det har ändart sig är inbromsningen innan rund väningen och sen när man ska gasa upp igen!
Jag har nog lite dålig bromsteknik tror jag...
Tror du att man kan böra släppa av lite innan man börjar med inbromsningen??

Det gick bra! :)

Så nu är det bara ut och åka!

GRATTIS!
Blir dock lite avundsjuk...

Hur gick det för dig idag? Antar att du körde på eftermiddan? Jag hade Nils-Erik som provförrätare på förmiddan. Mkt trevligt prick det där. Godkände oss alla 4 på manöverbanan men kugga en äldre man på körningen. Dock inte mig :)

Grattis till dig! Jag tror att det var han jag hade när jag körde upp... nogt äldre som körde en stor biffig vinröd BMW??
Aja den jag körde upp för var väldigt snäll mot mig i alla fall även fast han kuggade mig, hoppas jag får samma nästa gång!
 
Last edited:

sideline

#11449
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vid sidan av Revingerakan...
Hoj
Gatmoppe: ER-6n -09 Banmoppe: cbr600rr -04
Mm jag brukar nog kunna släppa av lite efter första manövern och det är ju inte bra. Men det jag har mest problem med nu.. det har ändart sig är inbromsningen innan rund väningen och sen när man ska gasa upp igen!
Jag har nog lite dålig bromsteknik tror jag...
Tror du att man kan böra släppa av lite innan man börjar med inbromsningen??
Inte fel att släppa av på gasen när det är två konor kvar. Sen är det bara att bromsa lite lätt och utnyttja hela vändplatsen. Provförrättaren har ingen chans att se om du går över lite i längdled, gör det gärna lite grann.
 
Last edited:

Quazar

BikerBoyz
Gick med
6 May 2008
Ort
Söderut
Hoj
ingen
Mm jag brukar nog kunna släppa av lite efter första manövern och det är ju inte bra. Men det jag har mest problem med nu.. det har ändart sig är inbromsningen innan rund väningen och sen när man ska gasa upp igen!
Jag har nog lite dålig bromsteknik tror jag...
Tror du att man kan böra släppa av lite innan man börjar med inbromsningen??



GRATTIS!
Blir dock lite avundsjuk...



Grattis till dig! Jag tror att det var han jag hade när jag körde upp... nogt äldre som körde en stor biffig vinröd BMW??
Aja den jag körde upp för var väldigt snäll mot mig i alla fall även fast han kuggade mig, hoppas jag får samma nästa gång!

Jajemän, han var det.
Han verkade väldigt vettig till att vara provförrätare, gjorde det han skulle på ett bra sätt och var trevlig och hjälpsam hela tiden:)

Han såg lite tveksam ut dock det första han gjorde när han bad mig kolla lager och jag fråga han om han kunde sätta sig och tynga ner mcn. Men jag hann se vad som var fel och hejda honom, jag hade glömt att ställa upp hojen på centralstödet:tungan
Resten gick som en dans utom 90 bromsningen som jag inte vet vad jag gjorde första gången, bromsa släppte och bromsa igen :confused:
Men den satt som ett smäck andra gången istället :yoparty
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top