Alla provförättare har en stor biffig ful vinröd BMW
oki... hade jag inte koll på... snubben har nog vart med ett tag iaf!
Jajemän, han var det.
Han verkade väldigt vettig till att vara provförrätare, gjorde det han skulle på ett bra sätt och var trevlig och hjälpsam hela tiden
Han såg lite tveksam ut dock det första han gjorde när han bad mig kolla lager och jag fråga han om han kunde sätta sig och tynga ner mcn. Men jag hann se vad som var fel och hejda honom, jag hade glömt att ställa upp hojen på centralstödet
Resten gick som en dans utom 90 bromsningen som jag inte vet vad jag gjorde första gången, bromsa släppte och bromsa igen
Men den satt som ett smäck andra gången istället
Mm han e bra! Jag behövde dock bara kolla lamporna igen annat. Han kanske såg att att jag skulle få problem med att få upp hojen på central stödet.
Dessutom lät han mig köra höghastighets banan 3ggr. Fast sista gången sa han verkligen att allt måste vara perfekt om jag skulle klara mig... men det gjorde jag inte.
Jag vart iaf jätte arg. Inte på honom så mycket mest på mig själv. Började jobba veckan efter och har inte tid igentligen att ta lektioner och köra upp och så... men jag får fixa det endå...
Ska tydligen gå att köra upp till i början av oktober beroende på när snön och den riktiga halkan kommer.
Inte fel att släppa av på gasen när det är två konor kvar. Sen är det bara att bromsa lite lätt och utnyttja hela vändplatsen. Provförrättaren har ingen chans att se om du går över lite i längdled, gör det gärna lite grann.
Tack för tipsen! Jag hoppas verkligen att jag hinner lära mig det här ordentligt.
Det so är lite tragiskt är att jag inte kör något annat än manöverbanan i 50 nu. Måste nog komma ihåg att köra lite krypning oxå! Annars kommer jag kanske kugga på det i stället och då j*vlar blir det surt!
Last edited: