Körkort 2008

PerD

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2008
Ort
Västerås
Hoj
2003, Yamaha R6
kom hem idag efter en tuff MC intensiv vecka i västerås, hos Västerås bil och MC körskola. Veckan har både varit tuff och rolig och man har lärt sig en hel del =) . Måste säga att Roberto är riktigt grym både på o köra MC och på att lära ut!.

har uppkörning den 26:e och hoppas verkligen nu att det ska gå bra. Ska åka tillbaka till västerås dagen innan och repetera allt en sista gång innan uppkörningen. Hoppas att det räcker för att klara uppkörningen. Är riktigt nervös!

hoppas man inte glömmer allt för mycket nu när man inte kommer köra något nästa vecka!, vill bara ha det där kortet nu =)

En väntad reaktion från intensivutbildningen! Väntade mig inget annat än att du skulle vara nöjd!
Bara uppkörningen kvar nu då! :tummenupp
 

Gorgis

Ninja
Gick med
1 Jul 2008
Ort
skogen
Hoj
ingen
En väntad reaktion från intensivutbildningen! Väntade mig inget annat än att du skulle vara nöjd!
Bara uppkörningen kvar nu då! :tummenupp

Intensivutbildningen var riktigt bra :) och om man tänker på vad man kunde när man kom dit första dagen (ingenting) och vad man kan nu så är det sjukt vad fort det går att lära sig...Nu är det bara att komma ihåg allt och göra det rätt på uppkörningen...oroar mig mest för krypkörningen, har problem med den :huvet ...bara att komma till trafikdelen är ju en grym bedrift i sig :)

Någon annan som kört upp i västerås? är trafikinspektörerna schyssta där? är dom snällare mot dom som kommer ifrån en trafikskola, som i mitt fall? har uppkörning om 10 dagar och börjar redan nu känna mig nervös...Vill nästan köpa en hoj nu bara för att kunna träna extra..:D
 

dontompa

Ny medlem
Gick med
25 Jun 2008
Ort
kalmar
Hoj
cbr 600f -96
manöverbana

är det nån som har koll på var det finns manöverbanor uppsatta i norrköping?
 

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Ort
På hojen
Hoj
HOJLÖS
Någon annan som kört upp i västerås? är trafikinspektörerna schyssta där? är dom snällare mot dom som kommer ifrån en trafikskola, som i mitt fall? har uppkörning om 10 dagar och börjar redan nu känna mig nervös...Vill nästan köpa en hoj nu bara för att kunna träna extra..:D

Det är ju proffs som har uppkörningar inga outbildade lågstadielärare direkt. Kan garantera att de ger en objektiv bedömning om din förmåga. Jag lånade iofs morsans allvädersställ och tog bort spegelvisiret för att inte sticka ut men tror inte det hade spelat någon större roll om jag kört upp i svart skinnställ och kommit på en turbobusa :D

Bara håll huvet kallt och inte hettsa upp sig så går det bra, de gör en helhetsbedömning skulle du sätta ner foten får du göra om. Killen efter mig höll på med lågfartsdelen tamejfan en halvtimme innan han till sist blev kuggad så det är rätt snälla.

lycka till !! :tummenupp
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
:yoparty :yoparty :yoparty :yoparty

Efter tre dagars intensiv jävla träning så har man kirrat körkortet. Körde hem från Borås!

Helt osannolikt. Känns helt omöjligt att tro att jag har körkort... sjukt! :)

Med allt oflyt som jag har haft så känns det riktigt skönt.
 

jocke-j

Med dryg stockholmsdialekt!
Gick med
1 Mar 2006
Ort
Sthlm/Malmö
Hoj
Yamaha YZF600R
:yoparty :yoparty :yoparty :yoparty

Efter tre dagars intensiv jävla träning så har man kirrat körkortet. Körde hem från Borås!

Helt osannolikt. Känns helt omöjligt att tro att jag har körkort... sjukt! :)

Med allt oflyt som jag har haft så känns det riktigt skönt.


Får gratulera dig så mkt, som jag skrev tidigare i tråden så visste jag ju att du skulle fixa det!. Så ut och kör nu, men ta det försiktigt!.
//Joakim.J
 

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Ort
Mölndal änna.
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
:yoparty :yoparty :yoparty :yoparty

Efter tre dagars intensiv jävla träning så har man kirrat körkortet. Körde hem från Borås!

Helt osannolikt. Känns helt omöjligt att tro att jag har körkort... sjukt! :)

Med allt oflyt som jag har haft så känns det riktigt skönt.


Stort grattis! Du har slitit för det minst sagt. :)
 

mr_sundstrom

Firefighter
Gick med
27 Jun 2008
Ort
Aneby
Hoj
SV650S -05
Drygt en vecka kvar tills jag kör upp nu... Har inte hunnit bli nervös än, men det kommer nog snart...
Ska köra tre lektioner till innan det är dags. Hoppas på uppehåll hela nästa vecka! Vore skittråkigt att ta lappen och så kan man knappt köra nått för att regnet vräker ner... :gnissla
 

arachnid

v4-lover
Gick med
1 May 2007
Ort
Lite här och lite där.
Hoj
VifferWaffe -88
jahopp en lektion kvar imorrn, sen uppkörning nästa vecka..

mjo jag undrar jag :va

inte kunnat privatköra ett smack de sista 2 veckorna pga skitväder o handledare som e upptagna... lär inte bli nåt mer kört privat innan uppkörningen..
:pessimist:

Idag sken solen och det var sommarvärme nästan hela dan.. kom hem parkerade bilen o slet på mig utrustningen, drog av kapell och...
Regnhelvete :huvet



Men men vafan går det så gör det.. e ju bara pengar som går upp i rök. :näsblod
(och tid, och förhoppningar osv)
 

Hällboy

Ny medlem
Gick med
14 May 2008
Ort
Gävle
Hoj
gixxer 1000 & ktm 640
klarade kortet idag med lite tur :) fick några försök på krypen, åkte på den gsx 750 från 82, hade några kilon på nacken men det fungerade iaf :)
 

Phillip

Guest
Har en fråga till er som kört upp i Lidköping. Finns det plats och får man köra runt och öva lite på plats innan uppkörningen?
 

Saukko

When you say Perkele you've said it all.
Gick med
19 Jul 2008
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XT660X-09
Tjooohooooo!!!!
Klarade lappen idag!!!
Perkele vad nervös man var...Det blev som jag trodde: 2:a ggn gillt!!!:yoparty
Fint väder e det oxå , så nu ska jag averka x antal mil idag!
Till er alla som håller på att ta körkortet, de e bara å kämpa.... helt underbart känsla när man blev godkänd.:tummenupp
 

Mieron

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
Skellefteå
Hoj
XJR1300 -08
Fixade också uppkörningen idag men har fan aldrig varit så nervös som jag var idag. Fick köra upp i stundtals hällregn men det spelar mindre roll nu. :D

Nu är det bara att ladda för en sjujäkla sväng imorgon!
 

Ronny A

Skogstomte
Gick med
24 Jul 2007
Ort
Bengtsfors
Hoj
Honda Vfr 800 02:a,Honda Cb 750 f -81,Ktm 640 Adventure 05:a,Äldre maskiner-sålt: Suzuki rmx 250 -91 ,Ktm 250 exc-f -07 Bandit 600 96
Ska göra uppkörning nummer 3 på torsdag...1:a uppkörningen va ja inte ett dugg nervös,men åkte dit på att jag inte vred huvudet ur led i korsningar..hade nog endel o göra med att jag tar kortet helt privat kan ja tro.
2:a kuggningen var jag lite små-nervös..sov dåligt den natten eftersom jag jobbat eftermiddag dagen före och hade sen en resa på 11 mil till uppkörningen som var klockan 9:30..där råkade jag på den mest griniga snubbe jag sett..troligtvis en nisse som försökt bli polis,men va för kass för att klara av det.
Sne o vresig på alla 4 som skulle köra upp..jag gjorde 2 fotisättningar på lågfartsprovet för att min maskin inte var varmkörd(fick inte varmköra den alls."det har vi inte tid med")
inte lätt att göra krypkörning med kall motor och halv-choke.
Nu inför 3:e uppkörningen så e jag duktigt nervös..klarar jag det inte nu kommer jag bli tokig!!
Alla!! Önska mej nu lycka till för bövelen!
o måtte jag klara det!!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top