Körkort 2008

Ronny A

Skogstomte
Gick med
24 Jul 2007
Ort
Bengtsfors
Hoj
Honda Vfr 800 02:a,Honda Cb 750 f -81,Ktm 640 Adventure 05:a,Äldre maskiner-sålt: Suzuki rmx 250 -91 ,Ktm 250 exc-f -07 Bandit 600 96
jag tog petflaskor o fyllde upp dom med vatten
 

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Ort
Göteborgeeh (Mölndal)
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Kört hårt grabbar! Fan, sugigt att det ska vara dåligt väder i Göteborg. Sådan jäkla underbar känsla att bara sätta sig på hojen och starta den på morgonen på väg till skolan, en fröjd att vakna tidigt för att åka till skolan numera.

Nu gäller det bara att hitta några körpolare i Götet, inga bekanta kör mc så man får leta lite i Göteborgstforumet :tummenupp

:hej .
 

fommo

Kalv på grönbete
Gick med
11 Jul 2008
Ort
Linköping
Hoj
Triumph Bonneville 2008
Ska göra uppkörning nummer 3 på torsdag...1:a uppkörningen va ja inte ett dugg nervös,men åkte dit på att jag inte vred huvudet ur led i korsningar..hade nog endel o göra med att jag tar kortet helt privat kan ja tro.
2:a kuggningen var jag lite små-nervös..sov dåligt den natten eftersom jag jobbat eftermiddag dagen före och hade sen en resa på 11 mil till uppkörningen som var klockan 9:30..där råkade jag på den mest griniga snubbe jag sett..troligtvis en nisse som försökt bli polis,men va för kass för att klara av det.
Sne o vresig på alla 4 som skulle köra upp..jag gjorde 2 fotisättningar på lågfartsprovet för att min maskin inte var varmkörd(fick inte varmköra den alls."det har vi inte tid med")
inte lätt att göra krypkörning med kall motor och halv-choke.
Nu inför 3:e uppkörningen så e jag duktigt nervös..klarar jag det inte nu kommer jag bli tokig!!
Alla!! Önska mej nu lycka till för bövelen!
o måtte jag klara det!!

Man ska inte glädja sig åt andras olycka, men det är skönt att höra att det är fler som kuggar på uppkörningen. Själv körde jag upp igår och allt gick åt skogen. Fick en riktig surgubbe som anmärkte på allt. För fort i lågfarten, sen fotade jag andra gången (konkret sak), men sen började han anmärka på körställning i högfarten, för mycket dragläge i vändningen, trots att det kändes som samma flyt som jag haft på lektionerna. Och på nedbromsning frå 70 var det också fel körställning även om jag bromsade effektivt och bra enligt mitt tycke. Nedbromsning från 90 var tydligen bra för då kom han me den dräpande kommentaren "ja, nu såg det ju bra ut, men det var ju bara för att jag sa till dig hur du skulle göra". Usch... Han hade nog kvotering och bestämt sig för att riktigt sänka mig med sina syrliga kommentarer. :huvet
Och nu får jag vänta till 8/9. Helt sjukt. Jag var inte ens nervös, det har gått så grymt bra på lektionerna, vet inte vad som hände.
2 gången gillt hoppas jag då.
Och återigen... Hoppas det funkade för dig idag!!!
 

Ronny A

Skogstomte
Gick med
24 Jul 2007
Ort
Bengtsfors
Hoj
Honda Vfr 800 02:a,Honda Cb 750 f -81,Ktm 640 Adventure 05:a,Äldre maskiner-sålt: Suzuki rmx 250 -91 ,Ktm 250 exc-f -07 Bandit 600 96
YESS!!!:yoparty 3:e gången gilt heter det ju!!
Fy f*n va nöjd ja e nu.
ÅÅÅÅH !! vikken känsla!!

Vi syns ute på vägarna
 

racermasen

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2008
Ort
För långt från banan..
Hoj
MV Agusta F3 racehoj
Vadå, försöker du få oss att skriva: "men det är ju skitbra" osv:7peta

Grattis iaf, och lycka till med körningen:tummenupp

Tackar, detta skulle nog läsas med lite ironi mellan raderna men det kanske inte var så lätt att förstå:) . Har nog inte vart så nervös i hela mitt liv men det är otroligt skönt nu när steg ett äntligen är över. Nu återstår den där f'*ande krypkörningen och allt annat med körningen med föresten.
 

fommo

Kalv på grönbete
Gick med
11 Jul 2008
Ort
Linköping
Hoj
Triumph Bonneville 2008
YESS!!!:yoparty 3:e gången gilt heter det ju!!
Fy f*n va nöjd ja e nu.
ÅÅÅÅH !! vikken känsla!!

Vi syns ute på vägarna

Gratulerar! Hoppas jag kan komma med ett liknande inlägg snart... Får ju vänta till 8/9 nu för ny uppkörning... :huvet
Men den som väntar på nåt gott... :tungan
 

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Ort
Göteborgeeh (Mölndal)
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Tackar, detta skulle nog läsas med lite ironi mellan raderna men det kanske inte var så lätt att förstå:) . Har nog inte vart så nervös i hela mitt liv men det är otroligt skönt nu när steg ett äntligen är över. Nu återstår den där f'*ande krypkörningen och allt annat med körningen med föresten.

Klart att jag förstod att det var ironi inblandat, så stol kan ju ingen annars vara:pannkyss
Tänk såhär: körningen är det roligaste:tummenupp Fast det tänkte du nog redan:va :D
 

Fröken röd

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2008
Ort
Ljungbyholm
Hoj
CBR1000RR -06
Grattis till alla som precis klarat sitt!!!
Själv kom jag precis hem från VV med ett godkänt teoriprov :D
Uppkörning den 18/9 - har lite mer att fila på innan jag känner mig bekväm nog för uppkörning. Men jag SKA ha kortet i år.
Bättre sent än aldrig.
 

rataxes

Ny medlem
Gick med
20 May 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Hojlös
Då var lappen min :yoparty
Missade första vändan på högfarten. Lyckades peta i en växel mer än vad som var tänkt å sparkade en kona all världens väg. :huvet

Fick gå på inbromsningen efter det, och när det var klart sa han att han ville se högfarten en gång till. Den gången hade nervositeten släppt rätt så ordentligt så det gick som en dans.

Fick bara en :tummenupp efteråt.

Själva körningen gick kanon. Efter ett tag sa han bara: "Du vet var lokalen ligger. Nu åker vi tillbaka".

Tänkte att nu är det fixat! Men kom till mina sinnens fulla bruk igen, för körningen var ju inte klar. Så det blev till att tuffa tillbaka och vara på helspänn resten av vägen med. Man vill ju inte bli lurad :)

Väntar man bara på att plasten ska komma med :)
 

Hosan

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2008
Ort
Helsingborg
Hoj
Suzuki GSX 600F & Honda VFR 2001
Då var lappen min :yoparty
Missade första vändan på högfarten. Lyckades peta i en växel mer än vad som var tänkt å sparkade en kona all världens väg. :huvet

Fick gå på inbromsningen efter det, och när det var klart sa han att han ville se högfarten en gång till. Den gången hade nervositeten släppt rätt så ordentligt så det gick som en dans.

Fick bara en :tummenupp efteråt.

Själva körningen gick kanon. Efter ett tag sa han bara: "Du vet var lokalen ligger. Nu åker vi tillbaka".

Tänkte att nu är det fixat! Men kom till mina sinnens fulla bruk igen, för körningen var ju inte klar. Så det blev till att tuffa tillbaka och vara på helspänn resten av vägen med. Man vill ju inte bli lurad :)

Väntar man bara på att plasten ska komma med :)

Gratulerar!! Glöm inte att ändra "Håller på med kortet" :tummenupp
 

Gorgis

Ninja
Gick med
1 Jul 2008
Ort
skogen
Hoj
ingen
Har min första uppkörning i västerås nu på tisdag och börjar faktiskt redan nu bli riktigt nervös! Några värdefulla tips man kan tänka på under uppkörningen? mitt största problem kommer nog att vara nerverna...
 

PutteD

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2008
Ort
halmstad
Hoj
-
Är det lönt att påbörja körlektioner nu och få uppkörningen fixad innan vintern? Eller ska man vänta tills våren 2009 kanske? Måste fixa teorin med...

Har förövrigt aldrig ens suttit på en motorcykel.. bara moped
 
Last edited:

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Ort
Göteborgeeh (Mölndal)
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Är det lönt att påbörja körlektioner nu och få uppkörningen fixad innan vintern? Eller ska man vänta tills våren 2009 kanske? Måste fixa teorin med...

Har förövrigt aldrig ens suttit på en motorcykel.. bara moped

Då ser det mörkt ut... men varför åker du inte och kollar med en körskola hur tiderna ligger till?:va
 

PutteD

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2008
Ort
halmstad
Hoj
-
Helt omöjligt för oss att avgöra, då det är väldigt individuellt, men i snitt så behöver elever som inte kör privat hemma mer än 10 lektioner.

Okej, tack för svar... vill bara inte bli lurad av trafikskolan att ta mkt mer körlektioner än vad man egentligen behöver.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top