Körkort 2008

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Kör upp i veckan som kommer för tung, ser ut att bli regn på uppkörningsdagen, är det bra eller dåligt?

Jobbigare vid bromsningen. Har dessutom sett folk som vurpar på undanmanövern när det är blött... så tydligen ställer det till med problem :tummenupp

Jag har dock inte märkt av det. Gäller bara att vara lite mer försiktig. Du lär ju känna vart gränsen går på uppvärmningen inför uppkörningen när det gäller bromsningen.
 

Ec

My Grandis and Me!!!
Gick med
11 Nov 2007
Ort
Landskrona
Hoj
Röd raket!
Kul väder när man har uppkörning imorgon, samt gått en uppmaning/varning via smhi sida att det kan komma stora lokala regnskurar just i skåne...Får väl hoppas man inte vurpar iaf..:D
 

leinad6

kör alltid på 6:an;)
Gick med
30 May 2008
Ort
borås
Hoj
blå zx9r
JAAA:yoparty
Då va kortet fixat, körde upp borås idag, inte kört så himla mycke än dock, de har ösregnat hela dan, även på uppkörningen.
Men nu va de gjort, fan va ja e lycklig:D
Men vart tog de fina vädret vägen:va
 

Ec

My Grandis and Me!!!
Gick med
11 Nov 2007
Ort
Landskrona
Hoj
Röd raket!
Grattis leinad6..

Fina vädret kommer väl imorgon efter jag tagit mitt kort.:D
 

leinad6

kör alltid på 6:an;)
Gick med
30 May 2008
Ort
borås
Hoj
blå zx9r
Fina vädret kommer väl imorgon efter jag tagit mitt kort.:D

Får hoppas de, ta de lugnt me bromsningen! Jag låste båda hjulen i 70 bromsningen, men löste de snabbt och han godkände de, behövde inte göra om eller nåt. De va en bra förattare ja hade, han prata om vädret och sa att de e ok om man har ett litet avslag på gasen i undanmanövern, samt kör lite långsammare i broms.
Dum som man e drog ja max på allt:huvet med låsning och allt, men de gick ju ändå!

Om me regnar när du kör upp så be han flytta konerna en bit, ca. 30 cm eller nåt räcker, så du slipper gummispåret, de gjorde ja och han flytta, han tyckte tom de va en bra ide:tummenupp
 
Last edited:

Micha

No one fights the naked guy
Gick med
28 Jan 2008
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 560smr -06
Grattis leinad6 :tummenupp

Själv har jag uppkörning på ons..
men stött på lite problem, inte fått tag på någon bra hoj att köra upp på :gnissla

Någon som har en idè?
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
JAAA:yoparty
Då va kortet fixat, körde upp borås idag, inte kört så himla mycke än dock, de har ösregnat hela dan, även på uppkörningen.
Men nu va de gjort, fan va ja e lycklig:D
Men vart tog de fina vädret vägen:va

Jag ska också köra upp i Borås. Hur upplevde du att provförorättarna var där?

Får se om jag kan typ ta mig dit någon gång och åka runt lite i stan där.
 

leinad6

kör alltid på 6:an;)
Gick med
30 May 2008
Ort
borås
Hoj
blå zx9r
Jag ska också köra upp i Borås. Hur upplevde du att provförorättarna var där?

Får se om jag kan typ ta mig dit någon gång och åka runt lite i stan där.
Han ja hade hette Lars... nåt....
Han va väldigt bra, förklarade tydligt vad han ville se och vad som gällde. Var också väldigt tydlig när vi körde, sa snabbt vart vi skulle ta vägen, hur de var skyltat osv, behövde aldrig stressa fram nåt i sista stund så att säga.
Och han verka inte vilja lura en så att säga som vissa gör, tar extra kluriga vägar, konstiga samhällen me högerregeln en sek sen huvudled andra, inget sånt.
Om du ska till borås så ta en sväng upp till viareds flygplats, det är där som manöverproven är, konerna står uppe hela tiden så man kan öva, kan ju va bra å köra på stället, lära känna omgivningen lite.
Vill du ha tips om vilka vägar som brukar köras så kan de ordnas, lättast e la om ja tar en sväng när du kör i stan, visar vart dom brukar köra:tummenupp
 

Angelkiller

Ny medlem
Gick med
6 May 2008
Ort
----
Hoj
Honda CBR 600F -98 Yamaha YZF 250-06
Börjar själv bli lite nervös, uppkörning nästa tisdag, kör för fullt med lärare nu ända in i det sista... dock bara regn här också, då blir det ju ingen privat körning så typiskt med bara regn...
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Han ja hade hette Lars... nåt....
Han va väldigt bra, förklarade tydligt vad han ville se och vad som gällde. Var också väldigt tydlig när vi körde, sa snabbt vart vi skulle ta vägen, hur de var skyltat osv, behövde aldrig stressa fram nåt i sista stund så att säga.
Och han verka inte vilja lura en så att säga som vissa gör, tar extra kluriga vägar, konstiga samhällen me högerregeln en sek sen huvudled andra, inget sånt.
Om du ska till borås så ta en sväng upp till viareds flygplats, det är där som manöverproven är, konerna står uppe hela tiden så man kan öva, kan ju va bra å köra på stället, lära känna omgivningen lite.
Vill du ha tips om vilka vägar som brukar köras så kan de ordnas, lättast e la om ja tar en sväng när du kör i stan, visar vart dom brukar köra:tummenupp

Måste ta med farfar på hojen om jag ska köra upp till Borås, och han är ju lite känslig mot kyla och regn... om han ens pallar att sitta på hojen till Borås är ett frågetecken. Jag tänkte mer åka förbi med bil för att kolla in trafiken lite.

Tror du att du har lust att skicka iväg ett PM till mig om vilka vägar de brukar ha på uppkörningarna?
 

Ec

My Grandis and Me!!!
Gick med
11 Nov 2007
Ort
Landskrona
Hoj
Röd raket!
Så då drar man snart iväg till uppkörningen, damn va man redan känner sig nervig, knappt sovit, händerna skakar redan men kan knappt vänta på att börja vid 13 tiden, om vädret håller i sig..:D
 

122025

Guest
Så då drar man snart iväg till uppkörningen, damn va man redan känner sig nervig, knappt sovit, händerna skakar redan men kan knappt vänta på att börja vid 13 tiden, om vädret håller i sig..:D

Lycka till och berätta hur det gick! :hojsmilie
Jag hämtade ut nya körkortet idag. Ännu fulare än det gamla! Ja, alltså, det var ju inte jag som var ful utan körkortet i sig. Det förstår ni väl. :cool:
 

122025

Guest
Inte direkt några designkunniga människor som sitter och bestämmer utseendet på korten.

Jag ska lämna in förslag på ny design på körkort till VV.

-Svart bakgrund, vit text
-Under "Körkort Sverige" ska alla personuppgifter stå och till höger om den spalten skall det finnas en vit silhouette av en sporthoj och en bikinibrud som står och gränslar över
-Runt personbilden ska det finnas en ram av dödskallar med röda ögon
-Sverigemärket uppe i vänstra hörnet ersätts av en piratflagga
-På baksidan står det "MC, fuck yeah!"

Vad tror ni? :hojharley
 
Last edited:

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Ort
Göteborgeeh (Mölndal)
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Jag ska lämna in förslag på ny design på körkort till VV.

-Svart bakgrund, vit text
-Under "Körkort Sverige" ska alla personuppgifter stå och till höger om den spalten skall det finnas en vit silhouette av en sporthoj och en bikinibrud som står och gränslar över
-Runt personbilden ska det finnas en ram av dödskallar med röda ögon
-Sverigemärket uppe i vänstra hörnet ersätts av en piratflagga
-På baksidan står det "MC, fuck yeah!"

Vad tror ni? :hojharley

:Bugar
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top