Ec
My Grandis and Me!!!
O yes...fixade kortet..o slolen skiner, dax o njuta av vädert så länge det håller sig..Ses i en kurva nära dig.
Ni som klarat era kort, att ni orkar skriva långa noveller om er dag, ut o kör ist
Vill ha mitt kort men en fråga? Vad gäller angående obegrensad mc?
Om jag tar mitt kort nu för begrensad blir det får jag då sen automatiskt köra obegrensad mc när jag fyller 21?
På dagen, exakt 2 år efter din uppkörning för begränsning så övergår ditt körkort till obegränsat.
fan vilket trams, då får jag ju istället köra upp igen när jag e 21
Du har PMTror du att du har lust att skicka iväg ett PM till mig om vilka vägar de brukar ha på uppkörningarna?
Vad jag fick höra under min utbildning så är det inga problem.. Det lågfartsbanan går ut på är att du ska visa att du har kontroll över mc'n i låga hastigheter.. behöver inte vara exakt 3-5 hela tiden.. Får alltså gå lite snabbare en kort stund om det är vad som krävs för du ska återfå balansen.hur sakta ska det egentligen gå på lågfartsbanan? när jag kör den så kör jag i mellan 3-5 km/h..säg jag kör i 3 km/h och när jag ska svänga runt..då gasar jag på liiite och kommer kanske upp i 5-6...kan detta vara godkänt och göra på uppkörning? ha det gööött
Enklast och bäst är väl kanske om du använder dig av rummen som Västerås Bil och Mc har själva. Bara ringa så berättar dom säkert mer (Stog på hemsidan om dom men jag såg att den låg nere). Dom är billiga och tydligen helt ok. Rummen ligger dock inne i centrum och man samlas i Irsta som ligger ca 1mil utanför stan. Har du bil är det ju dock inga problem. Inga problem annars heller då det går buss eller så finns det säkert någon annan att åka med.Gorgis skrev:Nu har man bokat in en intensivkurs på västerås bil och mc. Hoppas verkligen att dom är bra. Har iaf läst bra saker om dom här på forumet!
Någon här som har bra koll på var man kan bo i anslutning till körskolan? bor i Sthlm och orkar inte pendla fram och tillbaka så jag vill ha ett schysst boende till ett bra pris. Någon som bor eller kan västerås?
Väldigt tacksam för alla svar!
Vad jag fick höra under min utbildning så är det inga problem.. Det lågfartsbanan går ut på är att du ska visa att du har kontroll över mc'n i låga hastigheter.. behöver inte vara exakt 3-5 hela tiden.. Får alltså gå lite snabbare en kort stund om det är vad som krävs för du ska återfå balansen.
Enklast och bäst är väl kanske om du använder dig av rummen som Västerås Bil och Mc har själva. Bara ringa så berättar dom säkert mer (Stog på hemsidan om dom men jag såg att den låg nere). Dom är billiga och tydligen helt ok. Rummen ligger dock inne i centrum och man samlas i Irsta som ligger ca 1mil utanför stan. Har du bil är det ju dock inga problem. Inga problem annars heller då det går buss eller så finns det säkert någon annan att åka med.
Om Ulrika och Roberto fortfarande håller i det nästa år så får du en lärorik och rolig vecka!
Vad jag fick höra under min utbildning så är det inga problem.. Det lågfartsbanan går ut på är att du ska visa att du har kontroll över mc'n i låga hastigheter.. behöver inte vara exakt 3-5 hela tiden.. Får alltså gå lite snabbare en kort stund om det är vad som krävs för du ska återfå balansen.
okej! då får jag hoppas att jag klarar min uppkörning jag har imorgon då hehe...tack för hjälpen!
...eller så kan du vänta tills dem två åren har passerat. men om du tar a-beg när du är 18 så blir det obegränsat när du blir 20 (ja alltså 2 år efter uppkörningsdagen såklart).
Va det du som skrev i en annan tråd att du ville ha en 525a? om jag inte e helt ute o cyklar så ligger dem flesta 525or runt 10-12 kw (enligt regg-pappret alltså), så då är det ju fina fisken, bara att köra, eller du kanske hade tänkt att köra hojen på 12 kw i verkligheten eller
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|