japp har betalat in den, hoppas dom skyndar på nu!! känns förjävligt om det ska ta 8 veckor o få sitt tillstånd
Hoppas verkligen att mitt tillstånd för B-körkortet även gäller för A och det inte gått ut. Tog tillståndet för precis ett år sedan.
Någon som vet hur länge tillståndet är giltigt och om det ens gäller samma för B som A-begränsad?
Lite ot, det är ingen som råkar sitta kvar på sin teoribok och kan tänka sig sälja den?
Om man har ett 1½ år gammalt körkortstillstånd för A1 (och B) så borde det väl gälla för A-begr. också? Gör det inte det så övningskör jag ändå...
japp har betalat in den, hoppas dom skyndar på nu!! känns förjävligt om det ska ta 8 veckor o få sitt tillstånd
Hoppas verkligen att mitt tillstånd för B-körkortet även gäller för A och det inte gått ut. Tog tillståndet för precis ett år sedan.
Någon som vet hur länge tillståndet är giltigt och om det ens gäller samma för B som A-begränsad?
Lite ot, det är ingen som råkar sitta kvar på sin teoribok och kan tänka sig sälja den?
Om man har ett 1½ år gammalt körkortstillstånd för A1 (och B) så borde det väl gälla för A-begr. också? Gör det inte det så övningskör jag ändå...
Tog kortet idag på Tullinge vid 14 tiden. 5 lektioner på Huddinge trafikskola, superbra lärare. Killen från VV var grymt cool
När kör du upp? Jag kör vid 13-tiden, kommer ha en orange (troligtvis ...) Kawa Z750. Hoppas det går bättre för dig imorgon, jag kommer vara mest nervös av alla fastän jag borde klara det galant. Vi får hoppas att vi båda travar iväg därifrån med kortet båda två!Grattis
Själv har jag uppkörningen imorgon , Idag hade jag en dubbel lektion på banan , dom andra gångerna jag har kört så har de gått kanon med krypkörning samt högfartsbanan och resten , Men idag var det skit konstigt , som om de vore första gången jag körde Körde som en kratta idag , Hoppas jag imorgon kan visa vad jag verkligen kan och det går bättre
När kör du upp? Jag kör vid 13-tiden, kommer ha en orange (troligtvis ...) Kawa Z750. Hoppas det går bättre för dig imorgon, jag kommer vara mest nervös av alla fastän jag borde klara det galant. Vi får hoppas att vi båda travar iväg därifrån med kortet båda två!
Sen kan man ju låta sin mc-erfarne polare åka bakom inspektören och berätta vad man ska tänka på och vad det är för hastighet och hur man ska göra i vissa situationer då?
Man ska kunna framföra+kontrollera en mc om man ska ha en, svårare än så är det inte! Kör eu-moppe på B-körkortet istället om man inte kan ta mc-kortet ordentligt
När kör du upp? Jag kör vid 13-tiden, kommer ha en orange (troligtvis ...) Kawa Z750. Hoppas det går bättre för dig imorgon, jag kommer vara mest nervös av alla fastän jag borde klara det galant. Vi får hoppas att vi båda travar iväg därifrån med kortet båda två!
Fan jag Kuggade
Säkerhetskontrollen gick klockrent , Sen krypkörningen gick super de me , Sen inbromsning i 70 och 90 gick hur bra som helst med . men serpentin banan eller vad den nu heter , så kugga han mig för att han tyckte att min vändning va för långsam ??? Man kör ju 50km/h genom hela serpentin banan . mot slutet släppte jag gasen och växla ner till ettans växel, Kollade över axeln och körde upp mot 50km/h igen och gjorde inbromsning efter det , men han sa att min vändning var för långsam ... Jag fråga han om man ska göra en Moto Gp sväng där , aa ja vet inte , så surt o bli kuggad för den lilla skiten medans allt annat gick så himla bra .
Min idiot trafikskolan lärde mig att jag ska ta de lite lugnt där , växla ner till ettan . kolla över axlen och sen accelerera upp igen .. Men dom lärde mig tydligen helt fel
jag undrar hur ska man veta hur allt ska vara egentligen , när ens körskolelärare säger Jaaa de e bra så ska du göra , sen blir man kuggad på den saken
Tjena grabben!
Tråkigt att höra att du bomade uppkörningen.
Lite nyfiken vilken skola som sagt att du ska ta det lugnt i vändningen?
Vägverket har krav att man ska ha fart igenom vädningen.
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|