Krilllan
Ny medlem
Så ni som är sjukt nervösa sluta va det!
Jamen visst är det lätt att säga så när man själv har lappen i fickan
Så ni som är sjukt nervösa sluta va det!
Fyfan va bra! =D Tror då att det inte bör vara några som helst problem med konbanan i så fall. Men, hur långt ifrån sista konen är den linjen? Bilderna säger ju ingenting om avståndet från sista konen till strecket i "längsgående led". Hur långt skulle du uppskatta det avståndet till?
Tja, smaken är som baken men jag upplever det som att en liten 400cc är smidigare än en 700cc och därmed enklare att manövrera mellen konerna.
Man får gratulera. Tänke försöka mig på detsamma. Ska ringa vv på måndag och boka tid. Får man fråga hur mycket du tränat på konbanorna och så innan?
KuggaFinns det nån som har kört upp som har tips om vad man absolut INTE ska göra på uppkörningen?
Haj igen!
Till min stora förskräckelse upptäckte jag nu att det stod 4 metersom svängradie runt sista konen på uppkörningen...finns det hojar som har så lite?
Med max styrutslag på min CBR krävs det allra minst 6,5 meter ... Antar att jag är totalt fuckad på uppkörningen eftersom det är totalt omöjligt för mig att komma ner på 4 meter =S ??
Ett annat tips, drar man upp hojen på bakan och kör en high chair wheelie, så får man grym svängradie. Man kan vända på en 50-öring, konbanan blir en barnlek! Dessutom ser vv-gubben att du har total kontroll över hojen. Vilket det hela handlar om.
Tar du ut svängen ORDENTLIGT med CBR:en så går det alldeles utmärkt om du har koll på resten.. dvs balansen och blicken och gas/koppling. Kräver träning så på´t bara.. Detta vet jag eftersom jag övade med min CBR själv och satte klockrent efter lite träning. På uppkörningen var det inga problem med en CB 900, var som att köra banan med moped .
Sen har jag en fråga:
Antag att man är ute och kör i ett villaområde, och att någon har parkerat vid sidan av vägen och håller på och lastar ur bilen. Ska man blinka vänster innan man går över på motsatt sida av vägen för att köra förbi? Jag skulle nog inte göra det, men frågan är vad vägverket tycker?
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |