GRATTIS!!!!
Jag skall dit 10 Juni o spendera en vecka där...skall köra med Magnus jag med...så det känns ju skönt att de e en reko kille.
Vad var det för småmissar du gjorde (förutom bakhjulslåsningen)? *nyfiken
Ställde de några situationsanpassade frågor på uppkörningen?
Hur lång var uppkörningen?
Några almänna tips om skolan , samhället eller körningen där?
Funderar på att sova nån annanstans .....vette faen om jag kan sova med kollo känslan närvarande....kommer ihåg de gamla Taekwondo lägren jag var på.....ingen hit
Har inte övat mycket innan 2 tillfällen nyligen o sen cross bakgrund....så det blir en intressant upplevelse *tjohoo
Böjar faktiskt fundera lite lätt vad jag gett mig in på *haha...får köra avslappningsövningar fom idag o fram till uppkörningen så går det nog bra *haha
Jajaaa...man måste ju försöka....=))))))
Tack!!
Har precis varit ute och kört 10 mil bara för att....
Missarna? Tja, eftersom jag var den enda som klarade mig på manöverprovet (min stackars rumskompis från körskolan fick en ruggig bakhjulslåsning på den snabba banan och höll på att flyga av, och med det var det slut för hans del), så bar det av direkt från västerås halkbana istället för från Mcd som vi hade bestämt innan. Den tredje personen som var med var en privatist på 16 år som var där med sin far. Killen hade aldrig kört den långsamma banan innan utan tränade till det blev hans tur(!), och körde på att han aldrig hade bromsat innan. Han kröp ihop när man skulle ha sträckt på sig osv. Hans pappa pratade hela tiden med oss andra om sina gamla motorcyklar osv och skröt om att han hade fått sitt a-kort på köpet. Jotack, det märktes.
I alla fall, när vi åkte ut ifrån halkbanan hade jag för mig att det var 70 utanför så jag drar på upp till 70, passerar en liten kulle och där ser jag de dubbla 70-skyltarna. "Aj fan, det var visst 50 här" tänkte jag och sen tänkte jag "aja, vill han kugga mig för det så får han väl göra det, från och med nu skall jag köra perfekt" och det gjorde jag tydligen. Han påpekade med ett snett leende att "det ju faktiskt var åtalbart att köra i 70 där men eftersom vi ser till helheten och du körde utmärkt sen (och följde hastighetsbegränsningarna!) så godkänner jag dig. Sen sträckte han fram handen och sa "och så inga wheelisar nu!"
Himla trevlig herre från vägverket som hette Jussi. Har du tur får du honom!
Ang samhället är det litet, massor av höger-regel osv. Perfekt att öva i. Magnus kommer att grilla dig tills du kör i beredskapsläge med automatik. Blicken-pilen-filen är också nåt han kommer att trycka på. Titta, blinka, sväng. Jag gjorde som så många andra som har haft bilkort länge, blinka, titta, sväng vilket är fel.
Lägenheten, tja, ingen hit direkt kanske. Speciellt inte om du skall dit mitt i sommaren. Får man nån ovanpå sig i våningssängen räcker det med att han vänder sig för att du skall gunga på som i storm nedanför. Värmen kan jag tänka mig blir ett problem också då ni kan vara upp till 5 i ett rum. Hade jag haft finanserna hade jag valt hotellet utan tvekan. Det som var kul med lägenheten var ju alla personer som var där och allt vi pratade om så det är ju två sidor på myntet.
Har du mer frågor är det bara att skicka PM.
Lycka till!!
Last edited: