Du får stå ligga sitta på tanken gör hur du vill.. Mvh Mc- lärare.
Ps dock ovanligt, har endast haft en person som har stått på lågfarten på provet
Tjena läraren heheheh! Ja du kan du ge mig lite goda råd inför uppkörningen``?
Du får stå ligga sitta på tanken gör hur du vill.. Mvh Mc- lärare.
Ps dock ovanligt, har endast haft en person som har stått på lågfarten på provet
Grattis Macckan och lycka till imorgon Ant3, jag håller tummarna!
Man är en grupp som kommer dit men man är enskilt med vägverksmannen och genomför proven.
När det gäller gruskörning fick jag tipset att knipa med benen, slappna av i överkroppen och låta hojen ruska på sig utan att få panik. Dra på lite lagom på rakorna och skära i kurvorna för att få den rakaste linjen. Men som nån sa, körskolehojar är ju vanligvis inte gjorda för grusbus. En Honda CB Sevenfifty är inget vidare på löst underlag kan jag tala om.
Kör inte upp på den cykeln du äger på bild.Blir jobbigt men de går.
Ha ett fint bett på frambromsen beronde på väglag, jämntryck under bromsningen.Hemligheten sitter hur du börjar med framen. 90% av alla tar lite i början för att sen bli bättre under bromsnings farten. Blicken ej i asfalten.Spänn inte ihjäl dig i armarna så du får tok med gasen..Använd alltid bakbromsen, träffar du på en duktig inspektör så ser han om du jobbar bakbroms.
Sen behöver man inte vara världsmästare vi vill ju inte bli rädd de ska ju se säkert ut och effektivt.
ej toklåsn så klart men mindre kontrollerad låsning inga probs men gärna inte då på varje broms moment. banan 70 och 90.
Banan jämnfart i undanmanö utan gassläpp går inte i 50 för dig ta 47-48 gör underverk och kör du bra så är de inga probs.
Många har svårt att tamja rätt hast i början innan banan sitter.
Vändningen börja bromsa släpp av i tid, har du fått upp temot ner så lär du hinna med.. gärna endast bak broms inför vänd och halva vändning. koppl intryckt i vändningen tills de är dax att dra. går att göra på fler sätt men vänd brukar bli snyggast på detta sätt.
Gäller hålla i cykeln med bakbromsen går de för fort stor vänd hur än duktig du är att luta, går de för sakta går ej luta.hitta balansen i rätt fart.
jobbigaste biten kryp. träna jobba koppling ej still i draget sitt rakt blicken ej i asfalten och plan din körn ner så vänd blir lättare.
Kan hända att personen går brevid under lågfart för att demo du ska ha gångfart.. men det normala är att dom står vid målgång på bägge banor.
Finns det möjligthet att testa sin egna hoj på nån manöverbana??
Bor i Göteborg.
Placera ut koner på en plan så kan du testa hur mycket du vill.
I slutet av detta dokument finns beskrivet hur du ska göra.
http://www20.vv.se/vvfs/pdf/2004nr109.pdf
Tror det ska finnas utritat på Frihamnspiren, så du kan ta med egna koner eller annat valfritt att ställa upp.
Finns det möjligthet att testa sin egna hoj på nån manöverbana??
Bor i Göteborg.
Handledaren måste närvara också.
Happ, hoppas du har mycke vana sen innan/kört mycke privat. =)Jag hade min första körlektion idag. Det blir till att öva krypkörning i helgen. Uppkörning nästa torsdag...
Jag hade min första körlektion idag. Det blir till att öva krypkörning i helgen. Uppkörning nästa torsdag...
Dokumentet är dock inte riktigt aktuellt, detta är vad som gäller nu:I slutet av detta dokument finns beskrivet hur du ska göra.
http://www20.vv.se/vvfs/pdf/2004nr109.pdf
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |