Körkort 2008

Dan_the_man

Reno Raines
Gick med
10 Jan 2008
Hoj
Honda CBR 1000 F
Det finns ju den där industritomten ute i Mölndal som bland andra Kramérs Trafikskola utnyttjar. Där finns det sprayade markeringar i backen osv men jag rekommenderar att du plockar med dig egna koner.

För att se vart den är (vilket inte är det lättaste) sök på http://maps.google.com/ och sedan på:

Frimärksgatan 3
43166 Mölndal
Sverige

Sen är det bakom ett gammalt lagerhus, på baksidan. Står du där ett tag lär det dyka upp minst en mc med övningsväst på så du ser vart de tar vägen.

Oj =) Det lät intressant... får nog ta en tur dit tror jag =) Men, det e ingen som kan klaga på att man kör där då? Inga låsta grindar av nåt slag osv?
Ska iväg å köpa konor imorgon tänkte jag.... såg att hobbex hade på hemsidan iaf...hoppas det finns i butik..

Någon som har tips på var man kan köpa vanliga konor till ett schysst pris?

MattisH

Körkortsaspirant
Gick med
28 Dec 2007
Hoj
Suzuki GSX 750 ES -84
Jag gjorde mina egna koner av en träkloss och ett VPrör. Skitsmidigt att kunna montera isär dom och packa ner i toppboxen. Får plats med 18 koner i den :p

Fr1ppe

Avslängd
Gick med
16 May 2008
Hoj
Kawasaki VN900
ja nu kan man väll kalla sig mc-förare. Lyckades med min uppkörning idag..
började med banan o det gick super bra.. sen efter ett par timmars väntat så var det dags.. körde en liten sväng och så var det klart. grattis du klarade det :D.. Så nu bär det av på vägarna.. lycka till alla o grattis till er andra :)

Grattis!! :yoparty

Mr.Asp

Avstängd
Gick med
21 Mar 2008
Hoj
Geggmoppe KTM 250exc
Klarade teoriprovet idag :) Inte så märkvärdigt. Men använde inte några böcker. Hade ett testprog på datorn som malde några frågor om och om igen.... dock kom inga av dem på provet :( men men :)

Skulle boka uppkörning och fick veta att mitten av augusti är aktuellt :( hur tråkigt var inte det då. crap

Gröön

Trivs på banan!
Gick med
20 Nov 2006
Hoj
Triumph Daytona 675 -08 Banhoj, GSX-R 750 Banhoj
Klarade teoriprovet idag :) Inte så märkvärdigt. Men använde inte några böcker. Hade ett testprog på datorn som malde några frågor om och om igen.... dock kom inga av dem på provet :( men men :)

Skulle boka uppkörning och fick veta att mitten av augusti är aktuellt :( hur tråkigt var inte det då. crap
Grattis :) Gå igenom körskola istället, det går mycket snabbare när det gäller att få tid under sommaren...om man kan köra bra vill säga :tummenupp

Aidet

Gasar tills det rasar
Gick med
12 Mar 2007
Hoj
R6-00, M1-03
Oj =) Det lät intressant... får nog ta en tur dit tror jag =) Men, det e ingen som kan klaga på att man kör där då? Inga låsta grindar av nåt slag osv?
Ska iväg å köpa konor imorgon tänkte jag.... såg att hobbex hade på hemsidan iaf...hoppas det finns i butik..

Någon som har tips på var man kan köpa vanliga konor till ett schysst pris?

Jag köpte 10 st konor på stadium. Orkar du ta dig till Hisingen och hämta dem är de dina.

talented

Alv på motard
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
2006, Yamaha xt660x

Grattis till teorin! :yoparty
se till att ringa vägverket, och jaga återbud. Är du aktiv med det lär du inte behöva vänta till augusti..

Mr.Asp

Avstängd
Gick med
21 Mar 2008
Hoj
Geggmoppe KTM 250exc
Grattis :) Gå igenom körskola istället, det går mycket snabbare när det gäller att få tid under sommaren...om man kan köra bra vill säga :tummenupp

Tackar.

Den tiden fick jag via en trafikskola :(
Men ska sätta och jaga återbud privat tror jag :)

Körningen är inget problem. Men är ju ett plus om man får övningsköra med samma hoj som man kör upp på. Min övningskörningshoj räcker inte till :(

VLindgren

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2007
Hoj
Röd/Vit 600
Tjaa!

Slänger in en fråga om högfartsdelen.
Kan man köra som på bilden? För i teorin innebär det att man bara behöver åka ut 30 cm i sidled för att komma förbi konen närmast..Det kan väl knappast klassas som en "undanmanöver", då det ju i så fall är betydligt svårare att komma mellan konerna i slalomen efteråt? :confused: Eller uppfattar jag det fel eller är bilden fel?:D

Grattis ni som klarat kortet:tummenupp

Bifogat

• namnlös.JPG
    namnlös.JPG
    35.2 KB · Visningar: 197

glemmy

Med lem
Gick med
23 Aug 2004
Hoj
Yamaha MT-09 -14
Tjaa!

Slänger in en fråga om högfartsdelen.
Kan man köra som på bilden? För i teorin innebär det att man bara behöver åka ut 30 cm i sidled för att komma förbi konen närmast..Det kan väl knappast klassas som en "undanmanöver", då det ju i så fall är betydligt svårare att komma mellan konerna i slalomen efteråt? :confused: Eller uppfattar jag det fel eller är bilden fel?:D

Grattis ni som klarat kortet:tummenupp

Ja, så får du köra. Gör det så lätt för dig som möjligt.
Största problemet är som du säger att komma in mellan konerna.
Fast riktigt så nära kan man inte köra eftersom hojen kan slå i konerna när den är lutad.

VLindgren

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2007
Hoj
Röd/Vit 600
Ja, så får du köra. Gör det så lätt för dig som möjligt.
Största problemet är som du säger att komma in mellan konerna.
Fast riktigt så nära kan man inte köra eftersom hojen kan slå i konerna när den är lutad.

Hmm okey men att få på sig först 14 meter för att rikta in sig (teoretiskt sett) 30 cm och sedan 7 meter för att komma in emellan dom igen låter sjukt snällt. Trodde det skulle vara typ som att man skulle svänga ut en 2 meter eller nåt i undanmanövern, men tydligen icke :D

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Jag vill minnas att det var två högfartsdelar innan. Verkar som om de har tagit bort en för i år?

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Hmm okey men att få på sig först 14 meter för att rikta in sig (teoretiskt sett) 30 cm och sedan 7 meter för att komma in emellan dom igen låter sjukt snällt. Trodde det skulle vara typ som att man skulle svänga ut en 2 meter eller nåt i undanmanövern, men tydligen icke :D
Ja, första vändan jag körde hadde jag missuppfattat instruktionerna å rundade den yttre konen, lyckades nästan undvika å peta en av konerna efter hindret. Kändes ganska tamt att kila mellan konparet sen. ^^

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha