där har du svaret
Då tolkar jag det som att jag har behörighet för tung.
där har du svaret
Grattis!
Gläds med dig! Nu ger du fan i att köra ihjäl dig för då stryper jag dig.
Hallstahammar menar du va?
Grattis!
Jag måste skriva av mig bara.
Först: grattis till alla som klarat kortet, jag är avundsjuk.
nu till mig och det jag har behov att skriva av mig om. övningskörde med lärare idag, krypkörningen, med min egna hoj, Honda VFR 800. inte gjord för det. nästintill fysiskt omöjligt att få runt den i den "raka" konbanan.
kan inte någon bara säga att det kommer ordna sig. kör upp nästa måndag, ska slita järnet i helgen.
ska för övrigt köra upp i växjö, någon som har koll på vilka rundor de brukar köra? hur sura/glada vv-gubbarna brukar vara?
Nöp också ett A-kort på förmiddagen idag.
Ett tips till alla nervösa: Gör inte så stor grej av uppkörningen. Jag trodde att det skulle vara bra mycket svårare/hårdare att klara provet. Jag hade fel.
Jag hade dessutom en grymt trevlig provförrättare. När de gällde krypkörningen sa han att det inte spelade någon roll om vi satt ner foten eller nuddade en kon. "Kör vidare bara. Det är helheten jag kollar på. Inte enstaka missar".
En äldre tant fick göra om bromsprovet åtskilliga gånger. Till sist satte även hon den.
Trafikdelen var lite småsvår. Motorväg, landsväg, byggarbeten, stadskörning o.s.v. Gjorde några små missar, men inget som var direkt gravt.
Stort grattis . Har uppkörning nu i veckan jag med. Har för mig att jag läst lite tidigare i tråden att du var lite orolig för bromsningen? Jag känner ungefär samma, ibland blir det en klockren bromsning som kan följas av ett par riktigt usla. Låser bakbromsen ofta trots att jag tycker att jag knappt nuddar den. Några bra tips? Likadan hoj o allt. Några andra goda tips? Vad fick du göra för säkerhetskontroll?
"har sett en kvinna fixa krypen på en Maruder." sådär, nu försvann all press. tackar.
Du har i.a.f. den ultimata hojen för krypbanan. SM:en är riktigt lätt att hantera. Jag blev godkänd, trots att jag blev en smula nervös och lyckades på något jävla sätt köra fel på banan. Detta resulterade i att jag beslutade att krypa tillbaka och göra om. Provförrättaren fick i.a.f. se att jag var grym på att åka slalom sakta.
Jag är fortfarande inte helt "100" på inbromsningen med SM:en. När vi värmde upp inför uppkörningen gick allt skit. Låste bakdäck och skapade gummimoln och däckskrik bl.a. Under uppkörningen gjorde jag två mycket försiktiga (men kontrollerade) inbromsningar. Låste inget hjul alls och det gick tydligen vägen.
Annars är jag expert på att låsa bakhjulet, trots att jag knappt nuddar bromsen.
Givetvis åkte jag på att kolla lager och... vad fan det nu hette? "Kraftöverföring"? Alla andra fick kolla bromsar och elektonik, men bara för att jag INTE har centralstöd, så fick jag göra annat. Förbaskat. Trodde helt klart att min uppkörning vad över redan där.
Men jag kröp omkring på alla fyra runt hojen och ryckte och slet i allt som satt fast (på riktigt alltså). Men det funkade!
Jag hade ingen koll på vad kraftöverföring var, men jag drog i.a.f. i kejdan och kollade dreven. Det dög visst det också.
Gös i agenthatt - grattis mannen! Körde du upp via trafikskola eller?
Jag som många andra Göteborgare har bokat en tredagars superintensiv i Halstahammar. Har en hel del körvana från innan, tagit 10 körlektioner på körskola... kört mycket hemma och sätter manöverbanorna på en CBR (iallafall förra året). Så i år smäller det är det tänkt... har grymt sug och det känns som om inget kan stoppa mig
Som tur är har jag en grymt stor parkering 100 m från mig. Öva som fan på manöverbanorna med min tunga ZX7R. Blir väl enkelt sen med körskolans hoj med tanke på vilken jävla släde till hoj ZX7R:en är egentligen.
Lite pirrigt redan nu när jag tänker på att jag ska upp till halstahammar inom någon månad.
Körkortexpress är iallafall bokat - datum? Ni får istället reda på hur det gick efter uppkörningen
Okej, håller med om att krypkörningen är riktigt lätt på SM:en. Även om jag säkert kommer flumma till det på nått sätt ändå. När du säger att du gjorde försiktiga men kontrollerade bromsningar vet du ungefär vad bromssträckan var då? Vore skönt att ha ett litet hum. Typiskt att du fick kolla lager då hehe, hur gjorde du? Bad du förrättaren sitta på hojen medands du ryckte i grejerna eller hade du den bara på den vanliga stödet?
Mycket frågor men jag börjar bli lite nervös
Var inte nervös. Nervositeten är din största fiende på uppkörningen.
Var inte nervös. Nervositeten är din största fiende på uppkörningen.
Då tolkar jag det som att jag har behörighet för tung.
Alla som väl har fått sitt körkort har en märklig förmåga att nästan jämmt påstå ovanstående
Nä ok, folk som ska köra upp kommer inte vara det minsta nervösa när det är deras tur att grillas, bara för att du säger det...
Man ska vara nervös (inte för mycket) på en uppkörningen, lite press ökar prestationsförmåga, så är det!
Idag fixade jag kortet! Grattis till mig
Helvetes jävla skit oxå !!! Skulle ha kört upp imorgon men på lektionen igår lyckades jag låsa fram i 70 bromsningen. Gled några meter med höger fot under MC:n så den är kraftigt stukad idag och även vänster tumme kom under på nä jävla vis, oxå kraftigt stukad vart på röntgen idag å inget är brutet iallafall.
Fick ny uppkörning 11 juni så det är BARA två veckor dit. Hoppas det har läkt tills då
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |