Sordid
professionell sjörövare
beror väl på egentligen, jag menar klarar du teorin i december tex så kan dom ju inte garantera dig någon tid inom 3 veckor =)) men kanske dom gör när säsongen startar, ring vv o kolla
Är det så att om man klarar teorin på första försöket så är man garanterad en uppkörningstid inom 3 veckor?
ska börja övningsköra för a begränsat i aug-sep 2008, jävligt sent jag vet.. fyller inte 18 tidigare
Får man inte börja övningsköra redan när man är 17 år 6 månader eller något sånt? Eller när gäller den åldern, vet att den finns med i nån sån där tabell med olika åldrar! För isf kan du ju försöka tajma uppkörning precis när du fyllt om du fått träna några månader innan.
Ska kolla upp de nu.
edit:
För att du ska få börja övningsköra för mc körkort måste du ha uppnått en viss ålder, för lätt mc kort är det 16 år, för mellanklassmotorcykel 17 år och 6 månader och för tung motorcykel är det 20 år som gäller.
Tänk på det ni som vill övningsköra mellan!
Våren är på ingång, och man suktar som vanligt efter kortet.
Nu får det vara nog, så nu tänkte jag ta tag i det!
Jag har tidigare erfarenhet från motocross, dock aldrig kört tung hoj.
(Har kört bil i 5-6 år, så den trafikvanan finns ju).
Kan det vara en bra idé att boka tid för teoriprov omgående? Och helt fokusera på det till en början, för att sedan ta tag i det praktiska...
Tankar o tips mottages varmt!
Sparka tag i det bara, det är enda sättet...att sitta och vela slutar med "äääh, vi tar det nästa år", och när sommaren kommer sneglar man avundsjukt på alla dessa hojar..
Teorin handlar mest om läsning av detaljer för en annan som spakat bil länge (jag har haft B i snart 16 år), just spakandet har man lite gratis om man kört någon form av båge tidigare.
Just att ge sig ut i trafiken är lite spännande, placeringen tycker jag känns lite ovan, men det ger sig.
En sak skall du veta, det är värt det.
/J
Klarade teoriprovet idag !
54 rätt. Vad fick ni andra då ni klarade det?
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|