Körkort 2008

D.Wallin

-= The One And Only =-
Gick med
11 May 2007
Ort
Sthlm/Redline
Hoj
Ninja zx10r-08, V&Hcsone,pcV,minblink,kn-luft,valterM krachpuck o bobbiner :)
Körde första gången i trafik igår, fan va roligt det va. Tur att man bara är 22 så man har lång tid att njuta av kortet när man tar det ;)
 

#1725

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Ekerö
Hoj
HD XR1200, -09
TJOHOOOOOOOO :tummenupp :tummenupp

Klarade just kortet. Körde upp i Barkarby och solen sken hela resan...:tungan

Nu skall jag få bort tunnelseendet och sen upp på Superduken för att köra lite......Slingerbulten kommer det på sms från polarna :yoparty

jaja, kanske en glass på rosenhill då.
 

SpaceCowboy

Magister
Gick med
5 Feb 2008
Ort
Malmö
Hoj
Hyosung Comet 650GT -04
TJOHOOOOOOOO :tummenupp :tummenupp

Klarade just kortet. Körde upp i Barkarby och solen sken hela resan...:tungan

Nu skall jag få bort tunnelseendet och sen upp på Superduken för att köra lite......Slingerbulten kommer det på sms från polarna :yoparty

jaja, kanske en glass på rosenhill då.

Grattis mannen
 

Anderberg

Aldrig nöjd
Gick med
29 Nov 2006
Ort
Färingsö
Hoj
KTM EXC 450 -09, KTM EXC 300 -09
Tack som FAN! Ja det var för mellan, men det e kanske lika bra! Dålig självbehärskning. Det går på rätt bra ändå tycker ja!

Men läs vägar vid tullinge tråden så får du lite tips. Finns i hjälp o nybörjar forumet. Och hoppas du får Tjabba! Han va grym.

Okey tack
jag körde upp där med 125a förra året så ja vet vart de åker typ.

kan kanske kan dra en sväng sedan någon gång?
 

PILSN

Ny medlem
Gick med
17 Feb 2008
Ort
Höllviken
Hoj
Honda CBR 600 RR 08
Just nu IDAG.. kör jag upp, sitter och väntar in timmarna =) sen när jag klarat mitt körkort vilket jag fan hoppas! nä jag ska klara det! finns inga andra alternativ, ska jag till mc huset i malmö och hämta ut min honda cbr 600 rr 08 som jag köpt:D
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Just nu IDAG.. kör jag upp, sitter och väntar in timmarna =) sen när jag klarat mitt körkort vilket jag fan hoppas! nä jag ska klara det! finns inga andra alternativ, ska jag till mc huset i malmö och hämta ut min honda cbr 600 rr 08 som jag köpt:D

Fan vad gött! Vet hur det pirrar! Nu får du allt skriva här runt tolvtiden inatt och berätta hur underbart det var att du klarade uppkörningen:yoparty :tummenupp
 

SpaceCowboy

Magister
Gick med
5 Feb 2008
Ort
Malmö
Hoj
Hyosung Comet 650GT -04
Just nu IDAG.. kör jag upp, sitter och väntar in timmarna =) sen när jag klarat mitt körkort vilket jag fan hoppas! nä jag ska klara det! finns inga andra alternativ, ska jag till mc huset i malmö och hämta ut min honda cbr 600 rr 08 som jag köpt:D

Var kör du upp? Malmö? Eller Trelleborg kanske? (om det nu går)
 

Snurte

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2008
Ort
Landet
Hoj
Gapar tomt i garaget just nu
Grattis alla Ni som klarat kortet redan! :cpparty

Själv har jag min första lektion i eftermiddag, så det pirrar lite här med :)
 

aleeex

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2008
Ort
märsta
Hoj
Ktm 660-03
Fan va skönt , tog Kortet idag på barkaby,
tog bara 45 min och gick skitsmidigt, nu blire att damma av hojen å ut och njuta
 

tantanx

jonathan
Gick med
17 Jan 2008
Ort
Vasastan
Hoj
BMW R1200R, GSX750
Jag blir så sur på min körlärare.

Har tjatat de senaste 3 lektionerna på att vi ska boka uppkörning, han har hela tiden sagt "-Det är luuuungt, du är först ute i hela stan..." Nu när han äntligen fick tummen ur var det uppbokat tills 15maj. Så nu sitter jag här helt klar och kommer att ha väntat en månad bara för den där jävla uppkörningstiden. :huvet

Dessutom ska jag till Norge och jobba 9juni och dit får inte hojen följa med av smidighetsskäl, så jag hinner bara åka i tre veckor innan jag får ställa in hojen för sommaren. Förhoppningsvis hinner jag åka en del när jag kommer tillbaks i augusti.
 

Klinki

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2008
Ort
Ute på vischan
Hoj
Suzuki Bandit GSF 600 S -02
Ska ta första körlektionen idag, pirr pirr. Har fått uppkörning 28 maj så nu är det hårdträning som gäller =)
 

CrazyJoe

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2008
Ort
Järfälla
Hoj
GSXR 750 -98 KTM SX250 -03
Hejsan!!

Har precis kommit hem från min första lektion, gick riktigt bra..
Ringde vv och frågade efter uppkörnings tid fick först i mitten av juli... :(

Har ni några tips på hur man får tidigare tider?

Grattis alla ni som klarat körkortet, mötten några på Barkarby när jag körde och blev grymt avis.. :)
 

SpaceCowboy

Magister
Gick med
5 Feb 2008
Ort
Malmö
Hoj
Hyosung Comet 650GT -04
Hejsan!!

Har precis kommit hem från min första lektion, gick riktigt bra..
Ringde vv och frågade efter uppkörnings tid fick först i mitten av juli... :(

Har ni några tips på hur man får tidigare tider?

Grattis alla ni som klarat körkortet, mötten några på Barkarby när jag körde och blev grymt avis.. :)

Min skola fixade allt sånt för mig. Dom har tydligen några stående tider. Så när dom tror att man kommer klara provet så lägger dom in en på en av dom tiderna bara.
 

CrazyJoe

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2008
Ort
Järfälla
Hoj
GSXR 750 -98 KTM SX250 -03
Min skola fixade allt sånt för mig. Dom har tydligen några stående tider. Så när dom tror att man kommer klara provet så lägger dom in en på en av dom tiderna bara.


Önskade att min skola också fixade allt åt mig men det gör dom tydligen inte, tjejerna på vv har ju iallafall trevlig röst. :D
 

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
Tog kortet på barkaby idag! Det verkar som att det har varit en bra dag för körkortstagandet, i alla fall på barkaby. Grattis alla, vi ses på rosenhill!
 

tshirt

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2008
Ort
Varberg
Hoj
1984 suzuki gsx 750F
teori prov på mac

Någon här som har använt teoriprov.com för att plugga teorin?
Jag fick hem mitt användarnamn och lösenord igår och det funkar inte. Verkar bara vara en massa jävla krångel det där. Ska försöka ringa dom senare idag, ska bara vänta å se om dom behagar att svara på mailet jag skickade igår.

Synd att det inte finns nått teoriprogram som funkar på Mac.

Jag kan rekomendera str's hemsida har kört lite prov där med min mac. Fast rena teori program har det varit värre med testa vmware fusion eller så får du köra bootcamp
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top