WOHOO! idag tog man sitt körkort, hem och lämnade bilen sen raka vägen in till stan och hämtade upp min cbr 600 rr som stod hos återförsäljaren.. fyfan vilken känsla säger jag barabättre än porr
![]()
hmm ingen aning faktiskt om du aldrig suttit på en mc förut så beror det på hur pass bra känsla du har för det liksom vissa har lätt för det medans andra inte. men fixar du krypkörningen så är ifall typ 70% av kortet avklaratoch eftersom du redan är bekant med trafiken så lär det inte bli några övriga problem. så jag skulle chansa på 5-6 enkel lektioner för att behärska krypkörningen sen kanske 3-4 st för de andra övningarna sen e det biff!!=)
Bokade uppkörning häromdagen, 26 maj i Skövde!![]()
Jag hade tänkt att försöka utan att ta lektioner på körskolan, för jag hoppas att kunskaperna från ett precis nytaget B-kort ska räcka, men är det någon som vet några speciella saker man ska tänka på vid uppkörningen som skiljer Bil och Mc åt vad det gäller olika moment? Exempelvis Rondeller och enkelriktatkörning (vet redan hur det funkar men som exempel på saker) ? Vore bra att veta vad som är annorlunda![]()
En sak jag kom att tänka på...
På uppkörningen är det tänkt att man ska få upp cykeln på centralstödet? Hur gör man isf om cykeln inte har något centralstöd? räcker det med att kunna fälla ner sidostödet då?
Nån som vet?
du måste ta med dig något att palla upp hojen med, annars blir du kuggad. eller så kan du säkert använda instruktörens mc. Men det gäller iofs bara om du måste kolla lager.
du måste ta med dig något att palla upp hojen med, annars blir du kuggad. eller så kan du säkert använda instruktörens mc. Men det gäller iofs bara om du måste kolla lager.
Nänä, det är sant! Man får gärna ta med en gaffeltruck för att hissa upp den också!What!?! du skämtar, kan ju knappast bli kuggad för en sån sak? Hoppas det var ironi i ditt inlägg nu.![]()
Eller tänker jag fel?
Jag är ganska säker att det räcker med sidostödet OM hojen saknar centralstöd.
Tror att jag läste det i MC boken...
Så du har nog rätt.
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |