Körkort 2008

tomahs900

Inresserad
Gick med
5 Jun 2007
Hoj
Dorsoduro
Krillan_18 % Motin:
Jo, jag vill ju ut och träna. Har hittills bara 100 mil privat körning samt en körlektion på bagaget.
Men det vill sig inte bättre än att mina två handledare känns tämligen otillgängliga. Den ena har brutit handen och är gipsad i tre veckor till. Den andra håller på att renovera sin kåk.
Jag har fem körlektioner inbokade innan uppkörningen, men det känns som att det är sjukt mycket jag måste hinna träna på tills dess; Inbromsningar, krypkörning, slalom etc. Jag har inte övat på något av dessa moment hittills. Det enda jag övar riktigt mycket på är att få ner hojen fins i kruvorna.

Stackare...ska du behöva lära dig hantera en hoj innan du ger dig ut bland övriga oskyddade (från dig!!) trafikanter.

Mognad e vad du behöver...inte mc kort!!
Köp dig ett ps3 o ett mc spel o håll dig i soffan så kanske olyckstatistiken
minskar lite i sommar....:mad:

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Hoj
Årsmodell, Märke och modell
Stackare...ska du behöva lära dig hantera en hoj innan du ger dig ut bland övriga oskyddade (från dig!!) trafikanter.

Mognad e vad du behöver...inte mc kort!!
Köp dig ett ps3 o ett mc spel o håll dig i soffan så kanske olyckstatistiken
minskar lite i sommar....:mad:

Ja, lilla jag måste ju lära mig att hantera en hoj. Stackars, stackars mig.

PS3 och mc-spel har jag redan.
Ja, mognad är vad jag behöver. INTE mc-kort.
Så, du menar att jag ska krascha i sommar...?
Jävla fjolla.

tomahs900

Inresserad
Gick med
5 Jun 2007
Hoj
Dorsoduro
Ja, lilla jag måste ju lära mig att hantera en hoj. Stackars, stackars mig.

PS3 och mc-spel har jag redan.
Ja, mognad är vad jag behöver. INTE mc-kort.
Så, du menar att jag ska krascha i sommar...?
Jävla fjolla.

Troligtvis....du har ju noll koll.

Jävla fjolla citatet visar ju din mognad...tror inte du sagt det till mig "in my face"..kanske skaffa dig en eu moppe....nä sorry det kräver oxå lite skills
o en bevisad förarkunskap...
Har du fixat teorin eller?

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Tänk att det till och med går att få en kanontråd som denna att barka ur.

Tillbaka till ämnet...

4:e lektionen avklarad, vinglade runt i krypfartsbanorna och hann med att bromsa upp till 70, funkade rätt bra (även om jag hade lite strul med att vänja mig av med min fula ovana att vilja luta bågen vid vändningen på den trängre krypbanan).

På måndag är det inbromsning från 90, och lite grusväg på schemat.

Uppkörning inbokad, inte alltför långt bort...hoppas man kan hålla sig kall och på hugget och har lite flyt - för den veckan som varit i Västerås har varit en plåga utan bågen, vilket väder...

/J

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Hoj
Troligtvis....du har ju noll koll.

Jävla fjolla citatet visar ju din mognad...tror inte du sagt det till mig "in my face"..kanske skaffa dig en eu moppe....nä sorry det kräver oxå lite skills
o en bevisad förarkunskap...
Har du fixat teorin eller?

Även om "jävla fjolla" kanske var en lite smula onödigt, så blir jag jävligt irriterad när folk som du uttalar sig om saker de inte vet någonting om. Och jo, jag tror absolut att jag skulle kunna säga det "in your face".
Du sitter ju bara och svammlar. Svammel är irriterande.
Du insinuerar att jag inte skulle ha några "skills"? Visst, jag har ju bara kört cross aktivt i 10 år och haft B-kort lika länge.
Efter min första (och hittills enda) körlektion ansåg min trafikskolelärare att jag troligtvis inte skulle behöva mer än 1-2 körlektioner till innan jag var mogen för uppkörning. Men du kanske vet bättre...?
Ja, jag har fixat teorin.

tomahs900

Inresserad
Gick med
5 Jun 2007
Hoj
Dorsoduro
Även om "jävla fjolla" kanske var en lite smula onödigt, så blir jag jävligt irriterad när folk som du uttalar sig om saker de inte vet någonting om. Och jo, jag tror absolut att jag skulle kunna säga det "in your face".
Du insinuerar att jag inte skulle ha några "skills"? Visst, jag har ju bara kört cross aktivt i 10 år och haft B-kort lika länge.
Efter min första (och hittills enda) körlektion ansåg min trafikskolelärare att jag troligtvis inte skulle behöva mer än 1-2 körlektioner till innan jag var mogen för uppkörning. Men du kanske vet bättre...?

Hade problem med allt skit jag lagt till mig med crosskörningen...dom skillsen funka inte på gatan o de blev en jävla massa lektioner att lära av mig dom...
Så om du tror att för du kört cross i en jävla massa år hjälper dig där har du fel gosse....de enda du har nytta av e balansen på konbanan...o om du nu kört cross i så många år bör du väl för fan inte ha problem där.....!!!!!Vilket du påstår....undra vem som svammlar???? Shitforbrains..
O du idag ska jag ut o köra...irriterande va...

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(

Kör inte upp med crossen bara, garanterat kugg på krypkörningsbanan :)
Kan ni 2 bara räjsa lite på gällersåsen och sen ha lite sweet sweet lovvin' i ett tält efter. Den som förlorar får ta emot.

ps. jag borde bli fredsmäklare för fn.

tomahs900

Inresserad
Gick med
5 Jun 2007
Hoj
Dorsoduro
Kör inte upp med crossen bara, garanterat kugg på krypkörningsbanan :)
Kan ni 2 bara räjsa lite på gällersåsen och sen ha lite sweet sweet lovvin' i ett tält efter. Den som förlorar får ta emot.

ps. jag borde bli fredsmäklare för fn.

hahaha....synd man inte får ta en cross på banan..de hade nog undelättat..:D

Micke_Nilsson

Kan man muta nån till bättre väder? =)
Gick med
1 Sep 2005
Hoj
Honda 1000RR 2008
Hade problem med allt skit jag lagt till mig med crosskörningen...dom skillsen funka inte på gatan o de blev en jävla massa lektioner att lära av mig dom...
Så om du tror att för du kört cross i en jävla massa år hjälper dig där har du fel gosse....de enda du har nytta av e balansen på konbanan...o om du nu kört cross i så många år bör du väl för fan inte ha problem där.....!!!!!Vilket du påstår....undra vem som svammlar???? Shitforbrains..

Herregud du va mig en bitter människa :va

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Hoj

Jag vet inte riktigt om du ens kan läsa. Det verkar onekligen inte så.
Jag är alldeles övertygad om att åren på olika crosshojar hjälpt mig i hanterandet i min mc-åkning. Sedan om du behövde en "jävla massa lektioner för att lära av dig dom" säger mer om dig än om mig.

"Om du nu kört cross i så många år bör du väl för fan inte ha problem där.....". Ingenstans har jag skrivit att jag skulle ha problem. Men det är intressant att du tydligen kan läsa text som inte finns. Har du fler vanföreställningar?

Nej, det är inte ett dugg irriterande att du ska ut och åka hoj idag. Jag är inte det minsta sugen på att sätta mig på en Kawasaki KLX 650. Jag valde min KTM 950 Supermoto enbart för att det är just den som jag vill köra. KLX 650 lockar ungefär.... NOLL.

Last edited:

DajM

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2007
Hoj
GSXR 1000
Tja..

Tog lappen i torsdags bästa känslan på länge!!!!!!

Va ute o körde tills huvet sa stopp haha

Lycka till till er andra som kör upp i år!!:tuttar

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Hoj
Last edited:

kille79

Körkort 2008
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Ingen ännu
Tänkte att det var min tur att skriva nåt nu... :)
Jag skrev iaf teorin igår och klarade den. Har precis beslutat att jag inte ska övningsköra nåt privat utan ta det via trafikskolan.
Har tre vänner som inte hade kört tidigare (förutom moppe och haft b-kort i minst 5år) och för dem räckte det med 5 dubbelletioner innan de var klara för att köra upp. Detta var 40 mil norrut och jag vet inte hur trafikskolorna resonerar här i stockholm. Ska göra en testkörning om 1½ vecka så får jag se vad dom säger. :tummenupp

Nån fler här på forumet som skrev nu i veckan? Hur går det med köningen?

DajM

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2007
Hoj
GSXR 1000
nåra 5 dubbel lektioner vart det inte för mig.

körde en lektion utan att ha suttit på nån hoj detta år, och dagen efter va de uppkörning. Körskole gubben vart ju hyffsat paff när ja tog lappen.
Han hade den minen lite att ja aldrig skulle greja det :arsele

Ska väll tilläggas att ja körde upp förra året med en zx-9r så körskolans hoj va inte särskilt svår :näsblod och konstigt nog va jag inte ett dugg nervös men men :yoparty

kille79

Körkort 2008
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Ingen ännu
nåra 5 dubbel lektioner vart det inte för mig.

körde en lektion utan att ha suttit på nån hoj detta år, och dagen efter va de uppkörning. Körskole gubben vart ju hyffsat paff när ja tog lappen.
Han hade den minen lite att ja aldrig skulle greja det :arsele

Ska väll tilläggas att ja körde upp förra året med en zx-9r så körskolans hoj va inte särskilt svår :näsblod och konstigt nog va jag inte ett dugg nervös men men :yoparty

Okej, frågan är hur mycket du körde förra året? :va

DajM

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2007
Hoj
GSXR 1000
Det beror på om du menar lagligt eller olagligt :p

Mycket av det första och lite mindre av det andra. :D

tomahs900

Inresserad
Gick med
5 Jun 2007
Hoj
Dorsoduro
Jag vet inte riktigt om du ens kan läsa. Det verkar onekligen inte så.
Jag är alldeles övertygad om att åren på olika crosshojar hjälpt mig i hanterandet i min mc-åkning. Sedan om du behövde en "jävla massa lektioner för att lära av dig dom" säger mer om dig än om mig.

"Om du nu kört cross i så många år bör du väl för fan inte ha problem där.....". Ingenstans har jag skrivit att jag skulle ha problem. Men det är intressant att du tydligen kan läsa text som inte finns. Har du fler vanföreställningar?

Nej, det är inte ett dugg irriterande att du ska ut och åka hoj idag. Jag är inte det minsta sugen på att sätta mig på en Kawasaki KLX 650. Jag valde min KTM 950 Supermoto enbart för att det är just den som jag vill köra. KLX 650 lockar ungefär.... NOLL.

Den dög uppenbarligen till mig för att få mitt kort:arsele
Utan service intervallen du dragit på dig med din ktm...jävligt fin faktiskt brosan har en 960...nice som fan...
Men min zx10a som snart e hemma e fan så mkt niceare....
Slutdiskuterat med dig....orkar inte skratta åt dig längre....:arsele :arsele :arsele

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Hoj
Den dög uppenbarligen till mig för att få mitt kort:arsele
Utan service intervallen du dragit på dig med din ktm...jävligt fin faktiskt brosan har en 960...nice som fan...
Men min zx10a som snart e hemma e fan så mkt niceare....
Slutdiskuterat med dig....orkar inte skratta åt dig längre....:arsele :arsele :arsele

"KTM 960"...? Är han ensam att ha en sån? Har aldrig hört talas om en "960".
Ja, serviceintervallerna är verkligen extrema; 100 mil, 750 mil, 1500 mil, 3000 mil... Ja, VERKLIGEN extrema.
Ja, jag förstår att du skrattar åt mig. Du verkar ju vara en väldigt normalt funtad människa.

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!