Körkort 2008

Ligist

Självutnämnd chef
Gick med
17 Jun 2006
Ort
Karlskrona
Hoj
KTM 625 -06
Fan jag har uppkörning den 16e och har inte kört banan alls än :huvet
Har bokad tid på torsdag, efter det vetifan... Min körskolelärare lovade att fixa en massa tider för nån vecka sedan, hittills har jag fått en :rolleyes:

Ah det löser sig nog :D
 

Karotchi

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2008
Ort
Trollhättan
Hoj
KTM 990 SM-R -10
Ni som har kört upp i år.. hur är det med den nya ecodrivingen som dom bedömer nu? Är dom hårda på det eller? Förstår att man t.ex vid bromsing ska motorbromsa så mycket som möjligt och inte dra in kopplingen innan det är nödvändigt. Även köra så ekonomiskt som möjligt förstås. Är det nått mer jag missat?
 

asiL

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki DRZ400 SM -07
Ok, det är mycket som skall klaffa på uppkörningen. Handledarens attityd/personlighet är ju en. Klarade du banorna på 1:a försöket eller fick du en andra chans? Jag kör upp i slutet av månaden och är redan nervös...

Jag tyckte banorna gick bra men jag fick köra högfartsbanan två gånger för han tyckte att jag såg lite darrig ut vid undanmanövern :gnissla
Min nervositet syntes nog, hehe :tungan
 

LinkanHstd

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2008
Ort
Halmstad
Hoj
2007, Kawasaki er-6n
tog kortet igår, fy fan va najs o ha det avklarat. men måste säga det att dom är ju inte SÅ jävla hårda, dom fattar ju att man är nervös, fick göra om lågfartsdelen en gång o inbromsning 70 en gång. haha man är lite fjollig ändå, kör man bara som man brukar köra så går det bra, dom är ju inte där för att kugga en. lycka till allihopa!
 

Gronizz

The one
Gick med
19 Mar 2008
Ort
Uppsala
Hoj
Ktm 660 SMC
i morgon så är det min tur att visa vad jag kan för vv-folket, ska köra upp i morgon kl 8:00. är det nån som har nå bra tips å ge en kille som är lite skakis inför morgondagen?
 

JOLA75

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2007
Ort
Staffanstorp
Hoj
Kawasaki Z750 -08
Ni som har kört upp i år.. hur är det med den nya ecodrivingen som dom bedömer nu? Är dom hårda på det eller? Förstår att man t.ex vid bromsing ska motorbromsa så mycket som möjligt och inte dra in kopplingen innan det är nödvändigt. Även köra så ekonomiskt som möjligt förstås. Är det nått mer jag missat?

Det du ska tänka på är att det ska "flyta" på i trafiken. Anpassa hasigheten i rondeller och liknande så att du inte behöver stanna i onödan samt att använda motorbromsen. Svårare än så är det inte. Det var det svaret jag fick när jag frågade inspektören som jag körde upp för.
 

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Ort
Götefisk
Hoj
Årsmodell, Märke och modell
Vad kan man göra åt nervositeten under uppkörningen? Kan det hjälpa att vara lite salongis? Kan man hålla sig på tillräckligt långt avstånd från VV-inspektören att han inte känner lukten?
 

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Ort
Göteborgeeh (Mölndal)
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Yes, körde upp i Säve (som sjukt nervös) privatist, fick köra trafikdelen runtomkring Säve. Allt från smala krokiga vägar till raka 70-, 90-vägar.
Kände inte av nån lutning när jag gjorde manöverbanorna.
Vet inte vad jag kan ge för tips mer än att inte göra de missagen jag gjorde.
Körprovsförättaren jag hade var lugn och sansad, han gav ett avslappnande intryck, vilket betydde mycket för mig. Innan uppkörningen hade jag föreställt mig en stel, tråkig och grinig gubbe, hehe. Hade jag haft en sån provförättare så hade jag säkert kört på varenda kona, av ren nervositet.:tungan

Får jag fråga av ren nyfikenhet vilken provförättare du hade?
 

D.Wallin

-= The One And Only =-
Gick med
11 May 2007
Ort
Sthlm/Redline
Hoj
Ninja zx10r-08, V&Hcsone,pcV,minblink,kn-luft,valterM krachpuck o bobbiner :)
Vad kan man göra åt nervositeten under uppkörningen? Kan det hjälpa att vara lite salongis? Kan man hålla sig på tillräckligt långt avstånd från VV-inspektören att han inte känner lukten?

Dra på en skön låt från favvo bandet, funkade bra för mig.
Metallica-One :yoparty
 

Aidet

Gasar tills det rasar
Gick med
12 Mar 2007
Ort
Sävedalen
Hoj
R6-00, M1-03
Får jag fråga av ren nyfikenhet vilken provförättare du hade?

Låter som samma uppkörningsgubbe jag hade (två gånger). Tror han hette Bo och körde en röd Yamaha (diversion?) Lugn och behaglig man i 50-årsåldern vilket tog bort den värsta nervositeten. :tummenupp
 

jens__E

Mjao!
Gick med
11 Sep 2003
Ort
Hedesunda
Hoj
X-JELL
Nu är skrivningen fixad!! Och jag är inbokad på en fyradagars intensivkurs på Körkortexpress v 30! Det var tidigaste tiden dom hade. Men jag har hört att dom är bra så jag kan vänta!
:yoparty
 

Aidet

Gasar tills det rasar
Gick med
12 Mar 2007
Ort
Sävedalen
Hoj
R6-00, M1-03
Själv har jag bokat in mig på teori för B nu. (Klarade det förra året, men sen kom jag inte längre..)
 

Sordid

professionell sjörövare
Gick med
29 Dec 2007
Ort
på gatan i en skokartong
Hoj
KTM 690 SMC -10
gott då fixade man A kortet idag efter massa nervositet =) dock till er som gillar misär kan jag berätta att några nissar försökte sno min hoj för 2 dagar sen så här sitter man med färskt körkort och ingen hoj jävel att köra med =(
 

talented

Alv på motard
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2006, Yamaha xt660x
Dammit!
Kuggade idag på teorin.. Det suger. :huvet
Vad som suger ännu mer är att jag får vänta 6 veckor till nästa gång.

Nu blir det att fixa direktlinje till vägverket och jaga återbud.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top