Körkort 2008

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Nu är skrivningen fixad!! Och jag är inbokad på en fyradagars intensivkurs på Körkortexpress v 30! Det var tidigaste tiden dom hade. Men jag har hört att dom är bra så jag kan vänta!
:yoparty

De är helt grymma på Körkorexpress. :yoparty :yoparty Både jag och sambon tog våra kort där förra sommaren. Vi tog en superintensivkurs i augusti och båda klarade sig på första försöket. Vi var fyra stycken och tre av oss klarade det direkt, den sista var en kvinna i ca 50-årsålder som knappt vågade göra undanmanövern så det var det hon kugga på.

V-Kamikaze

My Lifestyle Determines My Deathstyle
Gick med
25 Apr 2007
Hoj
Snabbaste 1000cc i Uppsala
uppgraderade mitt begränsade kort jag tog förra sommaren igår. Fy fan vad najs det känns! Tråkit att man inte får den där härliga känslan att få ta ut motorcykeln själv bara som man fick första gången man tog kortet.

Gronizz

The one
Gick med
19 Mar 2008
Hoj
Ktm 660 SMC
:huvet skulle ha kört upp i morse men trafikinspektören hadde blivit sjuk...:huvet :mad: så det var bara att bita i det sura äplet och åka hem. tråkit när man värkligen hadde ladat för att köra och så får man inte. hoppas på en tid i morgon eller på lördag

supr_00

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2008
Hoj
På g...
De är helt grymma på Körkorexpress. :yoparty :yoparty Både jag och sambon tog våra kort där förra sommaren. Vi tog en superintensivkurs i augusti och båda klarade sig på första försöket. Vi var fyra stycken och tre av oss klarade det direkt, den sista var en kvinna i ca 50-årsålder som knappt vågade göra undanmanövern så det var det hon kugga på.

Ska själv åka upp till körkortexpress v25 för en 3 dagars superintensiv.
Hur mycket förkunskaper tycker du man borde ha minst för att åka upp dit.
Jag har ju kört lite cross o moped innan, har även tagit en lektion där jag klarade krypkörningen hur lätt som helst, ska ta 2 lektioner till i gbg innan jag åker upp dit.

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Ska själv åka upp till körkortexpress v25 för en 3 dagars superintensiv.
Hur mycket förkunskaper tycker du man borde ha minst för att åka upp dit.
Jag har ju kört lite cross o moped innan, har även tagit en lektion där jag klarade krypkörningen hur lätt som helst, ska ta 2 lektioner till i gbg innan jag åker upp dit.

Jag hade tagit lite lektioner innan. Mest för att veta hur krypkörning går till o så. Hade knappt kört moppe innan. Haha
Hade grunderna för det (visste hur banorna såg ut och kunde krypköra okej) o så tränade vi på det i första dagen så allt satt i ryggmärgen. Sen var det bara trafik vi körde där. :D
Har du krypkörningen i kroppen redan så kommer det nog gå hur bra som helst. :D

Svanberg

www.racesetup.se
Gick med
18 Mar 2008
Hoj
-02 Yamaha R6
Jag kuggade idag.

Klarade banan perfekt. Men gjorde ett slarvfel i trafiken.
Piss för mig.

Hoppas på ny tid i trafiken snart.

marben

Newbie!
Gick med
9 Apr 2007
Hoj
SV1000 -04 Honda CB400N -81 Honda CBR954RR -02
om man klarar banan men inte trafiken måste man köra om båda eller är det bara trafiken som gäller nästa gång ?? ? ? ?

_Challe_

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Xt660x
Fan va skönt
59 rätt på teoriprovet idag :D:D:D
Har tidigare haft blandannat 51rätt 50rätt osv men nu satt den fan :D

Ännu bättre att man har hojj och allt nu, bara köra upp sen ut och köra :)

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Hoj
Årsmodell, Märke och modell
Fan va skönt
59 rätt på teoriprovet idag :D:D:D
Har tidigare haft blandannat 51rätt 50rätt osv men nu satt den fan :D

Ännu bättre att man har hojj och allt nu, bara köra upp sen ut och köra :)

"Bara köra upp"? Fan, du får det att låta så enkelt att man blir ännu mer nervös. Om man nu kan bli det...

_Challe_

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Xt660x
Var inte meningen att göra dig mera nervös :/
När har herrn uppkörning?

Själv känner jag mig mycket bekvämare på cyckeln en framför teori boken, men skulle inte förvåna mig om jag kuggar uppkörningen första gången.

Men med teorin klar har man ju halva inne hehe
Själv är jag mycket mera motiverad till att gå och köra upp en att sitta och studera teori.

Det ända jag skulle kunna säga till dig ang din nervositet är att köra så mycket du bara kan.
Bli bekväm så du kan köra avslappnat och inte behöva fundera så mycket.
(Jag gör iaf misstag om det snurrar för mycket skit i skallen)

Jag minns att jag var så nervös på min första uppkörning för bil att jag knapp kunde koppla, benet hoppade lika mycket som en såndär grejj vägarbetarna har att hacka sönder asfalten med hehe

Mvh
/Charlie

Anderberg

Aldrig nöjd
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
KTM EXC 450 -09, KTM EXC 300 -09
idag hade man första lektionen. Gick ju grymmt bra:)
Kan alla konbanorna redan (kanske beror på att ja körde upp förra året på 125a)
Taggad till 1000 inför uppkörningen på onsdag :)

Persson

O-('-'Q)
Gick med
19 Aug 2006
Hoj
Hojlös
idag hade man första lektionen. Gick ju grymmt bra:)
Kan alla konbanorna redan (kanske beror på att ja körde upp förra året på 125a)
Taggad till 1000 inför uppkörningen på onsdag :)

Lycka till, både du och alla andra som ska ta körkort! Jag har min uppkörning om en vecka, på torsdag alltså. :)

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Hoj
Årsmodell, Märke och modell
Var inte meningen att göra dig mera nervös :/
När har herrn uppkörning?

Själv känner jag mig mycket bekvämare på cyckeln en framför teori boken, men skulle inte förvåna mig om jag kuggar uppkörningen första gången.

Men med teorin klar har man ju halva inne hehe
Själv är jag mycket mera motiverad till att gå och köra upp en att sitta och studera teori.

Det ända jag skulle kunna säga till dig ang din nervositet är att köra så mycket du bara kan.
Bli bekväm så du kan köra avslappnat och inte behöva fundera så mycket.
(Jag gör iaf misstag om det snurrar för mycket skit i skallen)

Jag minns att jag var så nervös på min första uppkörning för bil att jag knapp kunde koppla, benet hoppade lika mycket som en såndär grejj vägarbetarna har att hacka sönder asfalten med hehe

Mvh
/Charlie

Jag kan nog inte bli mer nervös än vad jag är nu. Har uppkörning om 2-3 veckor. Ungefär.
Jag tyckte att teorin var en baggis jämfört med detta. När det var teoriprovet som var på tapeten, så visste man i.a.f. att man kunde lyckas genom att plugga riktigt mycket (vilket jag kanske inte gjorde). Men när det gäller uppkörningen räcker det ju med ett litet misstag för att man ska kuggas.
Det jag bävar mest för är bromsningen. Tränade inbromsningar i 50 km/h med trafikskolan igår. Första gångerna fick jag sladd på bakhjulet. Sedan lyckades jag göra ofrivilliga stoppies. Det funkade rätt ok vid 10:e förtsöket. Förbaskat!
Har skaffat två handledare till nu, så nu borde jag få möjlighet att köra ganska så mycket mer.

Jag tror att det är en stor nackdel att vara nervös. När jag gjorde uppkörningen till B-kortet de första två gångerna vad jag hur nervös som helst. Trodde lätt att jag skulle kugga. Det gjorde jag också. Båda gångerna. Vid den 3:e uppkörningen var jag hur lugn som helst och var alldeles övertygad om att jag skulle kugga. Det gjorde jag inte.

Astro

Sporthojsnörd
Gick med
8 Mar 2008
Hoj
R1 2010
Jag kunde fan inte sova dagen innan uppkörningen så nervös var man!

Lycka till alla som ska ta kortet.

zulee

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2008
Hoj
...
Var en riktig skön uppkörning den 7e Maj i Barkarby, vi var två som körde upp och fick varsin "VV-gubbe", 34min senare så var uppkörningen klar och jag fick en till bokstav på kortet.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0