Var inte meningen att göra dig mera nervös :/
När har herrn uppkörning?
Själv känner jag mig mycket bekvämare på cyckeln en framför teori boken, men skulle inte förvåna mig om jag kuggar uppkörningen första gången.
Men med teorin klar har man ju halva inne hehe
Själv är jag mycket mera motiverad till att gå och köra upp en att sitta och studera teori.
Det ända jag skulle kunna säga till dig ang din nervositet är att köra så mycket du bara kan.
Bli bekväm så du kan köra avslappnat och inte behöva fundera så mycket.
(Jag gör iaf misstag om det snurrar för mycket skit i skallen)
Jag minns att jag var så nervös på min första uppkörning för bil att jag knapp kunde koppla, benet hoppade lika mycket som en såndär grejj vägarbetarna har att hacka sönder asfalten med hehe
Mvh
/Charlie
Jag kan nog inte bli mer nervös än vad jag är nu. Har uppkörning om 2-3 veckor. Ungefär.
Jag tyckte att teorin var en baggis jämfört med detta. När det var teoriprovet som var på tapeten, så visste man i.a.f. att man kunde lyckas genom att plugga riktigt mycket (vilket jag kanske inte gjorde). Men när det gäller uppkörningen räcker det ju med ett litet misstag för att man ska kuggas.
Det jag bävar mest för är bromsningen. Tränade inbromsningar i 50 km/h med trafikskolan igår. Första gångerna fick jag sladd på bakhjulet. Sedan lyckades jag göra ofrivilliga stoppies. Det funkade rätt ok vid 10:e förtsöket. Förbaskat!
Har skaffat två handledare till nu, så nu borde jag få möjlighet att köra ganska så mycket mer.
Jag tror att det är en stor nackdel att vara nervös. När jag gjorde uppkörningen till B-kortet de första två gångerna vad jag hur nervös som helst. Trodde lätt att jag skulle kugga. Det gjorde jag också. Båda gångerna. Vid den 3:e uppkörningen var jag hur lugn som helst och var alldeles övertygad om att jag skulle kugga. Det gjorde jag inte.