Ok, nu har jag iofs inte lärt mig hur säkerhetskontrollerna går till utan bara hur man ska göra innan man kör iväg. Är kanske därför
Kuggade på uppkörningen idag
Allt gick bra tyckte jag.... så kuggade han mig på "Dåliga säkerhetsmarginaler" :s....asså inte till framförvarande... där var det bra.... han tyckte att jag borde hållit mig mer till vänster från utfarter å så... Tyckte det var jävligt taskigt av honom att kugga mig för det ist för att bara ge mig en anmärkning eler en varning eller nåt.... Jag var ju ändå asnoga med att se mig runt, sakta ner inför skymda korsningar....bromsberedskap osv...
Kuggade på uppkörningen idag högfartsdelen har bara kört den banan en gång förut så jag skyller på körskolan lågfartsdelen gick la sådär deras jävla morocykel vill ju inte gå när den är kall
Var inte den varmkörd innan du körde? Den 750in jag kör på körskolan är inte heller särskilt medgörlig när den är kall.
Kuggade på uppkörningen idag
Allt gick bra tyckte jag.... så kuggade han mig på "Dåliga säkerhetsmarginaler" :s....asså inte till framförvarande... där var det bra.... han tyckte att jag borde hållit mig mer till vänster från utfarter å så... Tyckte det var jävligt taskigt av honom att kugga mig för det ist för att bara ge mig en anmärkning eler en varning eller nåt.... Jag var ju ändå asnoga med att se mig runt, sakta ner inför skymda korsningar....bromsberedskap osv...
När man kör upp. Får man låna en hjälm med kommunikation i då? Eller har man killen/tjejen bakpå hojen som när man är ute och kör med körläraren eller?
Jag vet inte om vi menar samma sak - men jag tar lite höjd på sista slalomkonan och rätar ut linjen mot ytterkant höger sida vid vändkonan (kör vänstervändning), och börjar ta ned farten ungefär i höjd med sista slalomkonan (släpper antagligen gasen redan innan den), bromsningen sker lite automatiskt, inget jag tänker på.
Det är ju inte överdrivet svårt att få hejd på bågen från ~50 till vändningen, men det blir tight om man inte planerar och rätar ut den sista konan i slalompartiet.
/J
Det är 50km/h genom banan
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future
Europeiska investeringsbank... |
|
Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås
Transportstyrelsen har före... |
|
Triumph storsatsar inom Enduro
Motorsportlegenden och fler... |
|
BMW CE 02 x VAGABUND
BMW Motorrad har presentera... |
|
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |