Körde upp idag kl 09:15 på Barkarby.
Kom till körskolan smått försoven kl 07:15 och bytte om. Fick bråka med hojen en stund innan den ville vara med i den kalla och fuktiga morgonsolen. Väl igång värmde jag upp med krypkörning och lite strökörning längs banan. Allt kändes OK men ett litet pirr som kunde misstas för kaffesug infann sig i magen.
När klockan började närma sig dags att åka mot Barkarby tyckte körskoletanten att jag skulle öva inbromsning ett par gånger. Fick bakhjulssläpp första gången från 70 km/h. Fan. På’t igen och nu lite mindre fot ditt klantarsel. Jag kan juh det här egentligen!
Tanten säger åt mig att köra från 90 km/h också. Upp i fart snabbt... så, lägg an broms... PANG.
Rätt i backen. Låste bak igen. Förbannad som ett bi så studsar man upp och börjar riva i hojen. Körskoletanten sa åt mig att lugna ner mig å sätta mig på backen. Förbannade jälva skit! Inventerade lite skador på mig själv. Höften kändes lite konstig, annars ok. Kollade in körskolehojen som fått en slak blinkers fram samt ett annorlunda kopplingsgrepp.
Bråttom som det var så blev det till att snabbt som fasiken dra ut en ny hoj och direkt styra ut mot Barkarby. Påväg dit så funderade man lite över sin egen oförmåga och förbannade sin bilvana högerfot.
Smått arg och lite smådarrig körde man sen upp och klarade det tack å lov utan kommentar. Satte ner foten en gång på krypkörningen och fick göra om. Tvekade lite vid första inbromsningen från 50 med det gick ändå...
Så idag har jag klotat ordentligt för första gången och fått lappen!
Höften är ganska stor och svullen och kommer nog att få många roliga färger innan den blir sig själv igen – men vad gör det? Jag har juh kortet!
Så nu är det dags att börja leta båge då...