Dubbel prutt!
Kuggade för andra gången på en vecka. Lyckades få en återbudstid i Västerås idag och kastade mig iväg. Hyrde en Kawa Z750, tog en snabblektion med Roberto (bra snubbe) innan uppkörning....
Missade direkt på lågfartsbanan - körde över vita linjen med 5 cm första vändan. Andra försöket fick jag motorstopp och tappade hojen.... RIDÅ!!!
Det var marigare än jag trodde att krypköra med insprutningsmotor - behövde jobba med rullen betydligt mer än jag är van vid och denna konst behärskade jag inte med så kort förberedelse...
Surare i tisdags då jag kuggades efter att ha kört 60 i stället för 70 på ko-stigen på väg ut mot Lida i Tullinge. Som dessutom var full av blöta löv och barr.....
Bara att inse att det blir våruppkörning... ska ägna tiden fram till dess på den egna CB 650:n (81:a) och träna upp mig till trial-nivå på manövrer....
För några fler lektioner eller misslyckade uppkörningar har jag inte råd med.
Dubbel prutt!
Kuggade för andra gången på en vecka. Lyckades få en återbudstid i Västerås idag och kastade mig iväg. Hyrde en Kawa Z750, tog en snabblektion med Roberto (bra snubbe) innan uppkörning....
Missade direkt på lågfartsbanan - körde över vita linjen med 5 cm första vändan. Andra försöket fick jag motorstopp och tappade hojen.... RIDÅ!!!
Det var marigare än jag trodde att krypköra med insprutningsmotor - behövde jobba med rullen betydligt mer än jag är van vid och denna konst behärskade jag inte med så kort förberedelse...
Surare i tisdags då jag kuggades efter att ha kört 60 i stället för 70 på ko-stigen på väg ut mot Lida i Tullinge. Som dessutom var full av blöta löv och barr.....
Bara att inse att det blir våruppkörning... ska ägna tiden fram till dess på den egna CB 650:n (81:a) och träna upp mig till trial-nivå på manövrer....
För några fler lektioner eller misslyckade uppkörningar har jag inte råd med.
Surt som faan. Lider med dig. Men spara pengar under vintern, ta nån lektion i vår å du kommer klara dig!
Fick förresten höra av min körskola att det var svårare på Tullinge än i Barkarby (min körskola försökte undvek därför i mesta möjliga mån uppkörningar i Tullinge)... Så försök boka Barkarby om möjligt!
Antingen så kan man lr så kan man inte...spelar ingen roll vart du kör upp Träna träna.... åk inte ditt o va osäker.... allt ska sitta i ryggmärgen... när du kört manöverbanorna 10 gånger o klarat alla i rad... då kan du boka uppkörning...lycka till
Tack för stöd - men det lär bli ytterligare en natt med tandagnissel...
Faktum var att snubben som kuggade mig i Tullinge var väldigt trevlig - TILLS jag dristade mig att milt ifrågasätta om hans beslut att kugga mig på grund av att jag körde för 10 km/h för långsamt på smal väg med slipprigt underlag var riktigt genomtänkt. Då blev han sur som fan....
Till saken hör att vi inte såg till en enda bil på väg ut mot Lida, jag låg alltså INTE i vägen för någon. Dessutom drog jag på ganska duktigt på de mer "normala" 70-vägarna vi också åkte på (var ute nästan 45 minuter), så han hade gott om möjligheter att kolla in kurvteknik mm. Därtill körde vi hela repan genom villaområdet, så faktum var att jag var TOKSÄKER på att jag grejat det. Men tji fick jag... med motivationen att jag inte kunde anpassa hastighet.
Funderar allvarligt på att skita i körkort och köra ändå. Försäkringen gäller hojen, inte föraren. Och på grund av olycksrisk har polisen ingen rätt att jaga efter motorcyklister som vägrar stanna vid rutinkontroller - om man mot förmodan skulle hamna i en sån. Sen kan man lämna hojen lagom långt hemifrån och låtsas vara jätteglad för att den blivit upphittad och att tjuven inte förstört den mer under sin provtur....
Om om man skulle torska blir det dagsböter.... marginellt dyrare än uppkörning med hojhyra.
Tack för stöd - men det lär bli ytterligare en natt med tandagnissel...
Faktum var att snubben som kuggade mig i Tullinge var väldigt trevlig - TILLS jag dristade mig att milt ifrågasätta om hans beslut att kugga mig på grund av att jag körde för 10 km/h för långsamt på smal väg med slipprigt underlag var riktigt genomtänkt. Då blev han sur som fan....
Till saken hör att vi inte såg till en enda bil på väg ut mot Lida, jag låg alltså INTE i vägen för någon. Dessutom drog jag på ganska duktigt på de mer "normala" 70-vägarna vi också åkte på (var ute nästan 45 minuter), så han hade gott om möjligheter att kolla in kurvteknik mm. Därtill körde vi hela repan genom villaområdet, så faktum var att jag var TOKSÄKER på att jag grejat det. Men tji fick jag... med motivationen att jag inte kunde anpassa hastighet.
Funderar allvarligt på att skita i körkort och köra ändå. Försäkringen gäller hojen, inte föraren. Och på grund av olycksrisk har polisen ingen rätt att jaga efter motorcyklister som vägrar stanna vid rutinkontroller - om man mot förmodan skulle hamna i en sån. Sen kan man lämna hojen lagom långt hemifrån och låtsas vara jätteglad för att den blivit upphittad och att tjuven inte förstört den mer under sin provtur....
Om om man skulle torska blir det dagsböter.... marginellt dyrare än uppkörning med hojhyra.
Det var nog det mest korkade jag läst på länge på SH...
Helt ärligt??? Jag hoppas innerligt att du inte är seriös i detta...
Vintern är nästan här så det är inte direkt nå underbart väder som verkligen lockar till att köra... Varför riskera att du inte får ta körkortet på våren??? Polisen kommer att jaga dig ifall du vägrar stanna och det inte är mitt i stan... De skippar inte att jaga alla som vägrar stanna... O jo försäkringsbolaget kan skita i att betala dina skador osv om du kör din hoj utan försäkring... Du får inte ut något för hojen osv...
Riktigt korkad idé....
Du känner ju en själv som tänker som honom & den killen har inte ens orkat försöka köra upp. Han t.o.m riskerar sitt arbete på det. Så tydligen är det inte ett helt ovanligt tänk, bara jävligt korkat.
Visdomsord....
Bra där
Bra att ni håller mig i strama tyglar - jädrar vilken reaktion!
Är lite ny på forumet och vet därför inte hur ironi brukar uppfattas - men nu vet jag. Mitt resonemang om körning utan körkort var närmast ett uttryck för bitterhet och frustration och inte särskilt allvarligt menat. Men det kunde ju inte ni veta...
Och visst klarar jag av att hålla 70 på en blöt och slipprig kostig ut till Lida. Jag trodde bara inte att det var lämpligt med tanke på att vägverkskontrollanten låg så jädra långt bakom.... Men med facit i hand hade jag väl gjort klokast i att köra ifrån honom....
Körde upp i Malmö idag och allt gick helt över förväntan, log fan hela jävla vägen hem under visiret från Malmö till Helsingborg.
Nu ska man bara hitta en hoj att hyra för några dagar eftersom det blir för dyrt med en ny hoj nu så sent på säsongen.
Carl-Martin Larsson var mannen som godkände mig, vilken man.
Lycka till ni andra som sitter kvar i träsket =)
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|